Opel Ampera: Ταξίδι στο μέλλον
Μία σύντομη και αμιγώς... ηλεκτροκίνητη διαδρομή στα περίχωρα του Ναυπλίου μας αποκαλύπτει το όχι και τόσο μακρινό μέλλον της αυτοκίνησης.
Γιάννης Αδάναλης
Το να μιλάς στην Ελλάδα του 2012 για ηλεκτροκίνηση κρύβει ένα μικρό… ρίσκο. Ακόμη και αν παραβλέψει κανείς την αποκαρδιωτική απουσία σημείων φόρτισης ή τη διστακτικότητα που προκαλεί μία άγνωστη -στους περισσότερους- τεχνολογία, η απαγορευτική τιμή των μετρημένων στα δάκτυλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά δεν αφήνει πολλά περιθώρια… διαπραγμάτευσης.
Δικαίως, λοιπόν, το Opel Ampera των 45.500 ευρώ (τιμή χωρίς να συνυπολογίζεται ο φόρος πολυτελείας) απευθύνεται σε λίγους. Για την ακρίβεια σε όσους θα εκτιμήσουν τη δυνατότητα ενός φουτουριστικού hatchback να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου τετράτροχου με την εκτεταμένη αυτονομία ενός συμβατικού αυτοκινήτου, πληρώνοντας -μάλλον ακριβά- έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.
Τα πρώτα μέτρα στο αριστερό κάθισμα του Ampera δεν κρύβουν, για τον υποψιασμένο, ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις. Η αμηχανία που προκαλεί η απουσία του γνώριμου ήχου-κραδασμού ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, αργά ή γρήγορα αποτελεί παρελθόν.
Εκμεταλλευόμενος την αποθηκευμένη στις μπαταρίες ιόντων-λιθίου ενέργεια έχεις τη δυνατότητα να καλύψεις έως και 80 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα ο λόγος περνά σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων, ο οποίος σε ρόλο γεννήτριας αναλαμβάνει να κρατήσει στη «ζωή» το ηλεκτρικό μοτέρ και να δώσει συνέχεια στο ταξίδι σου.
Ο «νόμος της σιωπής» σπάει, με τρόπο μάλιστα που δεν συμβαδίζει με τις «συνήθειες» ενός συνηθισμένου αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα βενζίνης ή αν προτιμάτε ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό δεν αντιστοιχεί στην πίεση που ασκείς στο πεντάλ του γκαζιού.
Θεωρητικά μία πλήρης φόρτιση των μπαταριών (διαδικασία που διαρκεί έξι ώρες και κοστίζει μόλις 2 ευρώ), σε συνδυασμό με τα 35 λίτρα βενζίνης, εξασφαλίζει αυτονομία 500 χιλιομέτρων.
Καταργώντας τους όποιους περιορισμούς επιβάλλει η ηλεκτροκίνηση, το Ampera έχει στα χέρια του ένα αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα, χωρίς ωστόσο να είναι και το μοναδικό.
Οι 150 ίπποι και τα 370 Nm ροπής εξασφαλίζουν αν μη τι άλλο ανταγωνιστικές επιδόσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, η διαδικασία του «0-100 χλμ./ώρα» ολοκληρώνεται σε 9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 161 χλμ./ώρα.
Την ίδια στιγμή, η συμπεριφορά του ηλεκτροκίνητου Opel δεν προδίδει τις τεχνολογικές του ιδιαιτερότητες. Το πλαίσιο και συγκεκριμένα η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά το επιπλέον βάρος των μπαταριών.
Οι τελευταίες βρίσκονται τοποθετημένες στο δάπεδο του αμαξώματος, μειώνοντας το κέντρο βάρους και απαλλάσσοντας τον τετραθέσιο θάλαμο επιβατών από χωροταξικούς συμβιβασμούς.
Ακόμη και τα 310 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι πολύ μακριά από τα δεδομένα ενός μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback, μαρτυρώντας πως έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως λειτουργικό και ρεαλιστικό τετράτροχο και όχι με κάποιο φιλόδοξο project, το οποίο πέρασε στη γραμμή παραγωγής για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο.
auto.in.gr
- Μητσοτάκης: Υπεραμύνθηκε της εξωτερικής πολιτικής – Βλέπει Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας με Ερντογάν στις αρχές του 2026
- Μείωση των παραδόσεων Airbus τον Νοέμβριο μετά από τεχνικό πρόβλημα
- Γιατί το ότι έχω δουλέψει σε πανηγύρι θεωρείται κάτι κακό; Η Κόνι Μεταξά απαντά στον Τάσο Ξιαρχό
- LIVE: Μπενφίκα – Σπόρτινγκ Λισαβόνας
- Άνω Λιόσια: 16χρονος εγκατέλειψε τη 2χρονη ανιψιά του στο ΙΧ που οδηγούσε – Δεν σταμάτησε σε σήμα της ΕΛ.ΑΣ.
- Μπεσίκτας – Πανιώνιος 101-83: Οι κυανέρυθροι έμειναν από δυνάμεις στο τέλος

