BMW i8 Concept Spyder: Πράσινοι ανοιχτοί ορίζοντες
Καθώς τα πρώτα δείγματα της πράσινης γκάμας της BMW, i3 και i8 βρίσκονται στην τελική ευθεία προς τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στη Λειψία, η βαυαρική φίρμα κάνει την επόμενη κίνηση για τον εμπλουτισμό της πράσινης γκάμας της, με την πρωτότυπη roadster εκδοχή του αυτοκινήτου που συστήθηκε ως μια sport πρόταση με περιβαλλοντική συνείδηση.
Το τρίτο μέλος της ηλεκτροκίνητης γκάμας «i» παρουσίασε η BMW αποκαλύπτοντας το i8 Spyder, μια ανοιχτή εκδοχή της υβριδικής sport πρότασης σε πρωτότυπη μορφή.
Το ΒΜW i8 Concept Spyder διαθέτει μικρότερο μεταξόνιο (2,65 μέτρα) σε σχέση με την coupe έκδοση του αυτοκινήτου την οποία και έχει ως αφετηρία ενώ, στη σχεδίαση του, ξεχωρίζει -απουσία οροφής- το πιο έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που εισχωρεί στην επιφάνεια του καπό και διαθέτει ενσωματωμένο spoiler.
Στο μπροστινό τμήμα διακρίνεται το γνώριμο σχήμα των φωτιστικών σωμάτων που στην περίπτωση του πρωτότυπου Spyder ενσωματώνουν τεχνολογία laser. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν οι «τρισδιάστατοι αεραγωγοί», η αεροτομή και τα φωτιστικά σώματα με τη χαρακτηριστική καμπυλόσχημη σχεδίαση. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσβαση στο εσωτερικό πραγματοποιείται μέσω «scisor doors».
Το εσωτερικό διαφέρει από τις γνώριμες προδιαγραφές της coupe εκδοχής του μοντέλου ως προς την ίδια διάταξη 2+2 ενώ το ίδιο ισχύει και σε επίπεδο υλικών με κυρίαρχα το δέρμα και τα ανθρακονήματα. Ξεχωριστή θέση στο ταμπλό, καταλαμβάνει μια οθόνη όπου εμφανίζονται τρισδιάστατα οι παράμετροι του συστήματος iDrive ενώ, όπως επιβάλλει το τεχνολογικό status του αυτοκινήτου η απεικόνιση των «συνήθων» ενδείξεων στον πίνακα οργάνων είναι ψηφιακή.
Υπεύθυνο για την κίνηση του plug-in hybrid φουτουριστικού roadster είναι ένα μηχανικό σύνολο που συνδυάζει τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ με απόδοση 131 ίππων με αυτή ενός τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 223 ίππων.
Ο πρώτος επιφορτίζεται με την κίνηση του μπροστινού άξονα, ενώ ο δεύτερος, ο βενζινοκινητήρας, αναλαμβάνει τους πίσω τροχούς. Αυτό συνεπάγεται ότι το i8 Concept Spyder είναι τετρακίνητο αλλά και ότι η συνδυαστική του ισχύς φτάνει τους 354 ίππους και τα 550 Nm ροπής.
Σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό του βάρος που χάρη στην ευρεία χρήση ανθρακονημάτων σταματάει στα 1.630 κιλά, το πρωτότυπο υβριδικό roadster επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε πέντε δευτερόλεπτα ενώ φτάνει την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, αυτό που καθιστά εντυπωσιακό το βαυαρικό concept είναι ότι, όπως ισχύει και για την coupe εκδοχή του, η παρουσία των μπαταριών λιθίου σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα του, του εξασφαλίζουν τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση περίπου 30 χλμ.
Εκτός από τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για μικρές αποστάσεις ο παραπάνω συνδυασμός εξασφαλίζει στη βαυαρική πρόταση και ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κατανάλωσης καυσίμου η οποία περιορίζεται στα 3,0 λίτρα/100 χλμ.
Παράλληλα, κατά δήλωση του κατασκευαστή, η διάρκεια μιας πλήρους φόρτισης των μπαταριών του i8 Concept Spyder σε οικιακό δίκτυο απαιτεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά.
auto.in.gr
- Μαρουάν Μπαργούτι: Η οικογένεια του ηγέτη της Φατάχ καταγγέλλει ότι υφίσταται βασανιστήρια στο Ισραήλ
- Θεσσαλονίκη: Αγρότες έντυσαν με… λαμπιόνα τα τρακτέρ τους – Χριστούγεννα στα μπλόκα
- Η απονομή του τροπαίου του League Cup στον Ολυμπιακό (pics+vid)
- Η τεχνητή νοημοσύνη επανασχεδιάζει την παιδική ηλικία – Προνομιούχες γενιές ή κενό βασίλειο;
- Τα βήματα για έκδοση διαβατηρίου – Πόσο κοστίζει
- Έκλεβαν πέντε σπίτια κάθε βράδυ και έκαναν τηλεφωνικές απάτες – Συνελήφθησαν 12 μέλη της σπείρας
