Γιάννης Αδάναλης

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν η κίνηση στους δύο τροχούς για ένα τυπικό SUV αποτελούσε την εξαίρεση ενός σχεδόν απαράβατου κανόνα που ήθελε τις προτάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων αποκλειστικά τετρακίνητες.

Στις ημέρες μας, βέβαια, οι ισορροπίες έχουν αλλάξει, μιας και δεν είναι πολλοί αυτοί που θα ήθελαν ή θα μπορούσαν να συμβιώσουν με μία τετρακίνητη πρόταση, καλύπτοντας -τις περισσότερες φορές χωρίς λόγο και αιτία- το αυξημένο κόστος χρήσης και συντήρησης ενός τέτοιου συνδυασμού.

Δικαίως, λοιπόν, το ενδιαφέρον στρέφεται στα δικίνητα και σαφώς πιο προσιτά crossover, που χωρίς καθυστέρηση θέλησαν να εκλογικεύσουν τις προδιαγραφές τους, περιορίζοντας τόσο τον κυβισμό των κινητήρων τους όσο και τις εξωτερικές διαστάσεις τους.

Το περίφημο «downsizing» ακολούθησε και η BMW, περνώντας στην παραγωγή τη συμπαγών διαστάσεων X1 και στη συνέχεια εμπλουτίζοντας την γκάμα της με νέους, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Μπορεί, λοιπόν, στα 1.997 κ.εκ. το βαυαρικό crossover να μη μπορεί να θεωρηθεί ως η προφανής επιλογή, -το ελληνικό φορολογικό σύστημα φροντίζει γι’ αυτό-, ωστόσο ο συνδυασμός των 184 ίππων με το καλοζυγισμένο πλαίσιο και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων εξασφαλίζει μοναδικά χαρακτηριστικά.

Άλλωστε το γεγονός ότι στην X1 sDrive20i η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς είναι από μόνο του αρκετό ώστε να διαφοροποιήσει την πρόταση της BMW.

Κατανέμοντας ισόποσα το βάρος της και επιλέγοντας ένα αρκετά δυναμικό setup αναρτήσεων, η X1 δεν ακολουθεί με τη συμπεριφορά της στην άσφαλτο το μετριοπαθές παράδειγμα του ανταγωνισμού.

Αντιθέτως, αντισταθμίζει με ευκολία την αυξημένη απόσταση που εξακολουθεί να διατηρεί από το έδαφος, θυμίζοντας περισσότερο μία καλοστημένη «τριάρα» παρά ένα βαρύ και δυσκίνητο SUV.

Στην ισορροπία του πλαισίου και στην εξαιρετική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης έρχεται να προστεθεί ο γραμμικός και σε κάθε περίπτωση αποδοτικός κινητήρας βενζίνης των 1.997 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας παράγει 184 ίππους και 270 Nm ροπής.

Με τις επιδόσεις ενός «hothatch» (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα) και την κατανάλωση ενός συμβατικού μικρομεσαίου (7,1 λίτρα/100 χλμ.), η X1 sDrive20i δεν αφήνει αναπάντητα ερωτήματα.

Γράφοντας χιλιόμετρα μέσα στην πόλη το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός) απλοποιεί τις διαδικασίες, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά την ανωτερότητα των προδιαγραφών του.

Αρνητική εντύπωση προκαλεί η απουσία start&stop, κάτι που δεν ισχύει για τις εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων όπου το συγκεκριμένο σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Το οκτατάχυτο κιβώτιο επιστρέφει σε ρόλο πρωταγωνιστή από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εθνικό δίκτυο, καθώς είναι αυτό που επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί στο… ρελαντί, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την κατανάλωση καυσίμου και το θόρυβο που καταλήγει στον θάλαμο επιβατών.

Αντιθέτως, από τη στιγμή που θα επιλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία του, «παίρνοντας» την κατάσταση στα χέρια σου με τη βοήθεια των paddles, η κατάσταση περιπλέκεται καθώς το γεγονός ότι έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε οκτώ και όχι ανάμεσα σε έξι σχέσεις, απαιτεί εξοικείωση.

Κατά τ’ άλλα θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ ώστε να αποσταθεροποιήσεις τον πίσω άξονα και να προκαλέσεις την αμήχανη αντίδραση του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας (DSC).

Εξίσου προβλέψιμες είναι και οι αντιδράσεις του μπροστινού τμήματος, με το σύστημα διεύθυνσης να περνά με ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο και τους τροχούς των 18 ιντσών να συγχωρούν τον… υπερβάλλοντα ζήλο που ενδεχομένως επιδείξεις.

Το προφίλ της δικίνητης X1 των 184 ίππων συμπληρώνει η λειτουργικότητα και η δεδομένη, για πρόταση της BMW, ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού.

Αν τα 1.997 κ.εκ. του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης δεν αποτελούν πρόβλημα και τα 30.950 ευρώ (28.419 ευρώ με όφελος απόσυρσης) δεν καθιστούν την αγορά του αυτοκινήτου απαγορευτική, τότε μπορείς να είσαι σίγουρος ότι έχεις επιλέξει ένα από τα ικανότερα και απολαυστικότερα δικίνητα crossover της ελληνικής αγοράς.

auto.in.gr