Ήταν πολύ νωρίς για να αντιληφθούν στην Ευρώπη την αξία του κινητήρα του Rudolph Diesel αφού πάνω του βασίστηκε η βαριά βιομηχανία. Έτσι χρειάστηκε ένα χρόνο, μετά την κατάθεση της ευρεσιτεχνίας (το 1893), η ιδέα του γερμανού μηχανικού για να γίνει πραγματικότητα.

Τέσσερα χρόνια μετά έκανε ένα βήμα παραπάνω και παρουσίασε το πρώτο πετρελαιοκινητήρα κατάλληλο για ευρεία χρήση.

Ο R.Diesel δεν ήταν ένας ακόμη μηχανικός αλλά ένας οραματιστής και δεν ήθελε ένα μέλλον όπου η αυτοκίνηση θα βασίζονταν σε ρυπογόνα καύσιμα. Έτσι βελτίωσε ακόμη περισσότερο την ιδέα του και παρουσίασε ένα ακόμη μοτέρ το οποίο χρησιμοποιούσε ως καύσιμο το… φυστικέλαιο!

Το 1913, και κάτω από περίεργες συνθήκες, ο πατέρας των Diesel πεθαίνει αφού είχε καταφέρει να εναντιωθεί στην πολιτική της χώρας του η οποία ήθελε να χρησιμοποίησει τους κινητήρες του στο στρατό.

Το πρώτο βαρέως τύπου όχημα, με κινητήρα diesel, εμφανίστηκε με τα σήματα της MAN, ενώ το πρώτο επιβατικό μοντέλο ήταν μια Mercedes-Benz 260D του 1936.

auto.in.gr