Στην τηλεοπτική κάλυψη των αγώνων αυτοκινήτου ξεχωριστή θέση έχουν τα πλάνα, μέσα από το αυτοκίνητο.

Συνήθως βλέπουμε εικόνες από την κάμερα που βρίσκεται πάνω από το κράνος του οδηγού αλλά και από πολλές άλλες θέσεις. Όμως όλοι οι σκηνοθέτες αναζητούν μια γωνία λήψης: Αυτή που μπορεί να μεταφέρει ό,τι βλέπει ο οδηγός. Η αλήθεια είναι ότι αυτός βλέπει πολύ λιγότερα πράγματα αλλά η αίσθηση ενός τέτοιου πλάνου είναι μοναδική.

Τώρα πλησιάζουμε πολύ στο να έχουμε αυτή την οπτική γωνία στις τηλεοπτικές μεταδόσεις και μάλιστα με εικόνα High Definition.

Οι πρώτες απόπειρες να καταγραφεί σε αγώνα αυτό που βλέπει ο οδηγός έγιναν στο τέλος της δεκαετίας του ‘90 από το καλωδιακό κανάλι ESPN στις Η.Π.Α., σε αγώνα του πρωταθλήματος CART (τώρα Indy Cars). Οι εικόνες κινηματογραφούνταν από πολύ λεπτές ασύρματες κάμερες (μέγεθος καλωδίου) οι οποίες τοποθετούνταν μέσα από το κράνος στο ύψος των ματιών του οδηγού.

Εκτός από την ποιότητα των πλάνων (οι έντονοι κραδασμοί, η απώλεια σήματος) είχαμε δύο προβλήματα τα οποία τελικά «έκοψαν» τη χρήση τους: Η αθυροστομία των οδηγών και το ότι μαρτυρούσαν κάποια μυστικά των ομάδων. Έτσι πιλότοι και ομάδες επικαλέστηκαν λόγους ασφαλείας και αυτό ήταν! Οι κάμερες καταργήθηκαν…

Τώρα έχουμε μία νέα απόπειρα αλλά και αυτή με σύντομη διάρκεια. Σε αυτό το video ο Lucas di Grassi (οδηγούσε πέρυσι για λογαριασμό της Virgin Racing και φέτος είναι ο επίσημος δοκιμαστής της Pirelli) κάνει έναν γύρο στην πίστα Catalunya της Βαρκελώνης.

Ο L.di Grassi μας δείχνει το τι ακριβώς βλέπει, αφού έχει έξω από το κράνος του μια κάμερα στο ύψος του ματιού. O δοκιμαστής της Pirelli περιέγραψε ότι ήταν πολύ δύσκολο να οδηγεί με την κάμερα αυτή, αφού στην ουσία έβλεπε την πίστα με το ένα μόνο μάτι, αφού η κάμερα έκλεινε το οπτικό πεδίο του δεύτερου ματιού.

auto.in.gr