Νέα Διεθνής Έρευνα από το Johnnie Walker
Η νέα διεθνής έρευνα από το Johnnie Walker αποκαλύπτει πως η έννοια της επιτυχίας αλλάζει ριζικά και παγκοσμίως και σηματοδοτεί την απαρχή μίας συλλογικής και συνεργατικής κουλτούρας.
Πάνω από τους μισούς (52%) ερωτηθέντες παγκοσμίως δηλώνουν ότι η επιτυχία δεν στηρίζεται μόνο στον πλούτο.
Δύο στους πέντε (42%) δεν πιστεύουν ότι τα υλικά αγαθά σημαίνουν επιτυχία.
Το τέλος της κουλτούρας του «εγώ» στον Δυτικό κόσμο σηματοδοτεί μία εκ νέου εκτίμηση για την κοινότητα και τη συνεργασία.
Πώς αξιολογείτε και τι αποτελεί ευτυχία για σας; Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Johnnie Walker, η έννοια της επιτυχίας μεταβάλλεται ριζικά και παγκοσμίως.
Το «The Progress Index» – μια διεθνής έρευνα σε δείγμα 11.000 ατόμων από 11 χώρες – είχε σαν αποστολή να διερευνήσει πως η έννοια της «προόδου» εξελίσσεται στον 21ου αιώνα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «Keep Walking Project», μιας νέας πρωτοβουλίας του Johnnie Walker που έχει ως στόχο να πυροδοτήσει ένα νέο τρόπο σκέψης για ένα καλύτερο αύριο.
Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες διεθνώς (52%) είπαν ότι η επιτυχία στη ζωή δε στηρίζεται μόνο στον πλούτο, ενώ δύο στους πέντε (42%) απάντησαν ότι έχουν πάψει να πιστεύουν ότι τα υλικά αγαθά σημαίνουν επιτυχία, αριθμός που ξεπερνάει το 68% στην Ισπανία, τη χώρα με το υψηλότερο ποσοστό στην έρευνα!
Σχεδόν ένας στους τρεις (31%) είπαν ότι θεωρούν τους εαυτούς τους επιτυχημένους όταν είναι σε θέση να βοηθήσουν τους γύρω τους να πετύχουν, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (88%) υποστηρίζει ότι μπορεί να καταφέρει περισσότερα όταν δουλεύει στο πλαίσιο μια ομάδας, παρά ατομικά.
Παρά τις δυσοίωνες οικονομικές συνθήκες σε πολλές από τις χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα, μόνο ένας στους πέντε (21%) θα ήταν διατεθειμένος να στηρίξει την επιτυχία του εις βάρος άλλων, γεγονός που τονίζει περαιτέρω τη μετάβαση από το «εγώ» στη συλλογικότητα.
Στην έρευνα προσδιορίζονται τρεις διαφορετικές κατηγορίες για το πώς οι χώρες αυτές αντιλαμβάνονται την πρόοδο. Στην πρώτη κατηγορία, ο πλουτισμός και η επιδεικτική κατανάλωση καθορίζουν το κοινωνικό status. Στη δεύτερη κατηγορία, τα σύμβολα του status είναι ακόμα σημαντικά, αλλά η φιλανθρωπία και οι ανθρώπινες σχέσεις αποκτούν ισάξια σημασία. Στην τρίτη κατηγορία η ιδέα της «αξίας της αποκλειστικότητας», βάση της οποίας όσο πιο σπάνιο είναι κάτι τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία του, αρχίζει να «χάνει» έδαφος έναντι της ιδέας της «αξίας της περιεκτικότητας», όπου όσο περισσότεροι χρησιμοποιούν κάτι τόσο μεγαλύτερη είναι και η αξία του.
Ακολουθούν οι τρεις κατηγορίες ως προς τις χώρες όπου κυριαρχεί η κάθε μια τους.
Κατηγορία Πρώτη – Τα σύμβολα του Status
Οι χώρες που περιλαμβάνονται στην πρώτη κατηγορία είναι o Λίβανος, η Ταϊλάνδη, η Κίνα και το Βιετνάμ. Η αντίληψη ότι η επιτυχία βασίζεται στον πλούτο βρήκε σύμφωνους το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα στην Κίνα, το 64% στην Ταϊλάνδη και το 61% στο Λίβανο. Στην ερώτηση ποια είναι η κυρίαρχη φιλοδοξία σας, το 43% στο Βιετνάμ, το 38% στην Κίνα και το 37% στο Λίβανο απάντησαν πως είναι η εξέλιξη της καριέρα τους, σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου το ποσοστό ήταν μόλις 16%.
Κατηγορία δεύτερη: Επίδοξοι Αλτρουιστές
Οι χώρες που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία είναι η Ελλάδα, η Αμερική, η Νότια Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Βουλγαρία, και η Βραζιλία. Το 55% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δήλωσαν ότι τα υλικά αγαθά δεν δηλώνουν την επιτυχία. Στη Νότια Αφρική, οι ερωτηθέντες απάντησαν κατά 94% ότι το να μπορείς να προσφέρεις στους άλλους είναι ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία στη ζωή.
Κατηγορία Τρίτη: Ιδεολόγοι της Συνεργατικότητας
Κατά την έρευνα, η μόνη χώρα που έχει αρχίσει να εισέρχεται στην Τρίτη κατηγορία είναι η Ισπανία. Δύο στους τρεις, (68%) από τους ερωτηθέντες στην Ισπανία, δήλωσαν ότι τα υλικά αγαθά δεν αντιπροσωπεύουν την επιτυχία, ποσοστό πολύ υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αλλά και από το μέσο όρο διεθνώς το οποίο ανέρχεται στο 42%.
Η έρευνα «The Progress Index» πραγματοποιήθηκε, από το Future Poll, το τμήμα έρευνας του The Future Laboratory, μετά από ανάθεση του Johnnie Walker, και είχε σαν αποστολή να διερευνήσει την αλλαγή στην έννοια της προόδου και την εξέλιξή της μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Η διαδικασία προσδιορισμού του μοντέλου των σταδίων προόδου έγινε με τη βοήθεια ειδικών που συμμετείχαν στην έρευνα μέσα από συνεντεύξεις σε συνδυασμό με έρευνα καταναλωτών που συμπληρώνει τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του μοντέλου.
Το «The Progress Index» αντικατροπτίζει τα ποιοτικά και ποσοτικά αποτελέσματα της ανάλυσης της έρευνας καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2011 σε δείγμα 11.000 ατόμων, ηλικίας 25-45 από τη Βραζιλία, τη Βουλγαρία, την Κίνα, την Ελλάδα, τον Λίβανο, τη Νότια Αφρική, την Ισπανία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, το Ηνωμένο Βασίλειο, και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η κατανομή του δείγματος ήταν ίσα κατανεμημένη στις ηλικίες 25-45, με ποσοστό ανδρών γυναικών 60:40.
Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση σε πολλές από τις χώρες του κόσμου είναι πιθανόν να έχει σαν αποτέλεσμα περαιτέρω προβληματισμό όσον αφορά στην κατανάλωση και στον τρόπο ζωής.
Η έρευνα «Τhe Progress Index» αποκαλύπτει πως ένα νέο ρεύμα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας αμφισβητεί τη συμβατικότητα και προσανατολίζεται στην ενεργή συμμετοχή του κόσμου, τη συνεργασία, την προσαρμοστικότητα και το διάλογο ως μέσα για την ανεύρεση λύσεων στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως μία κουλτούρα ενεργής συμμετοχής αναδύεται μεταφέροντας την πρωτοβουλία για λύσεις στα άτομα και όχι στους θεσμούς, με το 79% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι η ανθρωπότητα θα βρει τις λύσεις που χρειάζονται για να λυθούν τα προβλήματα του κόσμου.
Εμπνεόμενο από αυτή τη νέα έννοια συλλογικής ευθύνης, το Johnnie Walker παρουσιάζει το «Keep Walking Project» – μια νέα πρωτοβουλία που σκοπεύει να ενεργοποιήσει τη σκέψη για την επίτευξη ενός καλύτερου αύριο, να εμπνεύσει και να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας. Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση σε πολλές από τις χώρες του κόσμου είναι πιθανόν να έχει σαν αποτέλεσμα περαιτέρω προβληματισμό όσον αφορά στην κατανάλωση και στον τρόπο ζωής.
Το «Keep Walking Project» παρουσιάζεται σε επτά χώρες (Βουλγαρία, Βραζιλία, Ελλάδα, Λίβανος, Ταϊλάνδη και Βιετνάμ), προτείνοντας τρία πρωτοποριακά projects στους τομείς της τέχνης, της επιχειρηματικότητας και της τεχνολογίας και προσκαλεί το κοινό να αποφασίσει ποιο από τα τρία θα πραγματοποιηθεί.
Το project Τέχνης του Αμερικάνου καλλιτέχνη Ze Frank, με τη βοήθεια του κοινού, θα δημιουργήσει ένα έργο που θα παρουσιάζει το όραμα και τις ελπίδες που έχει ο καθένας μας για τη χώρα του.
Το Τεχνολογικό project, μέσα από τις καινοτόμες πλάκες Pavegen, θα φωτίσει μία ειδική κατασκευή μέσω της ενέργειας που θα παράγουν τα βήματά μας.
To project της Επιχειρηματικότητας από το Hub Culture θα υποστηρίξει το επιχειρηματικό πνεύμα, ανοίγοντας ένα νέο χώρο όπου το κοινό θα μπορεί να αναπτύξει τις επιχειρηματικές του ιδέες μέσω προσωπικών συμβουλών ή/και μέσω μιας σειράς από διαλέξεις ειδικών.
Η ψηφοφορία…
Το κοινό συλλέγει τα «βήματά» του ψηφιακά και τα δωρίζει για να υποστηρίξει το project της προτίμησής του, είτε μέσα από την ιστοσελίδα www.Keepwalkingproject.gr είτε μέσα από ένα ειδικό application στο i-phone. Το project που θα αναδείξει η κάθε χώρα, θα υλοποιηθεί την άνοιξη του 2012.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Gavin Pike, Global Brand Director του Johnnie Walker είπε: «Στην εποχή της παγκόσμιας αλληλεξάρτησης, καθώς αντιμετωπίζουμε παγκόσμιες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή, η οικονομική κρίση και η πληθυσμιακή αύξηση, οι άνθρωποι αναγνωρίζουν την αξία της συνεργασίας για την ανεύρεση λύσεων, έναντι του προσωπικού όφελους ή του προσωπικού κέρδους. Το «Keep Walking Project», αναγνωρίζοντας τη νέα αυτή τάση, προτείνει τρεις πρωτοπόρες ιδέες που θα μπορούσαν να έχουν θετικό αντίκτυπο»
«Η επιδίωξη της επιτυχίας – είτε αυτή είναι προσωπική είτε συλλογική- αντιπροσωπεύει την έννοια της προόδου, που αποτελεί τον πυρήνα της φιλοσοφίας του Johnnie Walker- της φιλοσοφίας που ενέπνευσε τρεις γενιές της οικογένειας Walker να εξελίξουν το μικρό παντοπωλείο τους, που ιδρύθηκε το 1820, στο Νο1 Blended Scotch Whisky στον κόσμο.
Keep Walking Project
- Γλασκώβη: Ένας νεκρός και τρεις στο νοσοκομείο μετά από ταραχές στους δρόμους της πόλης
- Δήμος χορηγεί επίδομα στέγασης σε γιατρούς που υπηρετούν στο νησί και δεν διαθέτουν κατοικία
- Δώρο Χριστουγέννων: Νωρίτερα φέτος – Υπολογισμός και δικαιούχοι – Τι να κάνετε αν δεν το λάβετε
- Την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη για τον ΠΑΟΚ ο Ζαφείρης
- Η Γκουίνεθ Πάλτροου μιλάει ανοιχτά για την «πολύ περίπλοκη» σχέση της με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν
- Τι ώρα είναι στον Άρη; Γιατί ο χρόνος τρέχει ταχύτερα στον γείτονα της Γης
