Τα καραβάνι της Formula 1 έμεινε στην πίστα του Abu Dhabi μετά το 18ο φετινό Grand Prix της Κυριακής (13/11) για να δοκιμάσει αρκετά εξαρτήματα και ελαστικά των μονοθεσίων του 2012, καθώς και τους νεαρούς οδηγούς του μέλλοντος του σπορ.

Κυρίαρχοι της ημέρας ήταν δύο Γάλλοι. Τον ταχύτερο χρόνο πέτυχε με το ανώτερο φετινό μονοθέσιο, Red Bull RB7, ο 21χρονος Jean-Eric Vergne. Τον ακολούθησε ο νεαρός δοκιμαστής της Ferrari Jules Bianchi, με διαφορά 0,949 δευτερολέπτων.

Οι υπόλοιποι οδηγοί δεν είχαν τον ίδιο ρυθμό καθώς ο τρίτος Robert Wickens (Renault GP), ο οποίος κέρδισε τον Jean-Eric Vergne στη φετινή μάχη του πρωταθλήματος Formula Renault 3.5, ήταν πάνω από δύο δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο χρόνο.

Ο μόνος έμπειρος οδηγός σήμερα ήταν ο δοκιμαστής της McLaren Gary Paffett (ο οποίος μπορούσε να συμμετέχει διότι δεν έχει αγωνιστεί στη F1), που μοιράστηκε το κόκπιτ με τον Oliver Turvey.

Πολλοί από τους νέους οδηγούς που συμμετείχαν στις δοκιμές δεν είχαν ποτέ ξανά εμπειρία οδήγησης F1, παρά μόνο σε αεροδυναμικές δοκιμές σε ευθεία (που επιτρέπονται στη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς). Δύο από αυτούς ήταν ο Max Chilton της Force India και ο Valtteri Bottas της Williams.

Ο τελευταίος, φινλανδικής καταγωγής, εντυπωσίασε την αγγλική ομάδα – παρότι ένα (ακόμη) πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του μονοθεσίου τον ανάγκασε να χάσει πολλή ώρα από τις δοκιμές.

«Ήταν η πρώτη μου πλήρης μέρα στη F1 και είμαι χαρούμενος που οι χρόνοι μου δεν ήταν κακοί», είπε ο Φινλανδός πρωταθλητής του GP3, που πέτυχε τον έβδομο χρόνο, στο αγγλικό Autosport. «Είχαμε φρέσκα ελαστικά στην τελευταία μου είσοδο στην πίστα αλλά όχι ελάχιστο φορτίο καυσίμου. Δεν ήταν αυτός ο στόχος.

Οι κάθετες αεροδυναμικές δυνάμεις είναι σε διαφορετικό επίπεδο από οτιδήποτε άλλο. Αυτό σε εκπλήσσει αρχικά, αλλά όταν το συνηθίσεις δεν υπάρχει πρόβλημα. Χρειάστηκα έξι-επτά γύρους για να φτάσω σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, αλλά η δύσκολη δουλειά είναι να βρεις τα τελευταία δέκατα του δευτερολέπτου».

Ένας άλλος Γάλλος, ο Charles Pic, σημείωσε τον προτελευταίο χρόνο με το μονοθέσιο της Virgin – όμως όλα δείχνουν ότι το 2012 θα είναι ένας εκ των δύο πιλότων της Marussia Virgin στη F1, καθώς έχει έρθει σε προφορική συμφωνία με την ομάδα και σύντομα αναμένεται να υπογράψει το συμβόλαιό του.

Νέα εξαρτήματα του 2012
Πάντως, θα πρέπει κανείς να σημειώσει ότι οι σημερινοί χρόνοι δεν ήταν άκρως αντιπροσωπευτικοί της ικανότητας των νεαρών οδηγών, καθώς οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποίησαν τις δοκιμές για να εξελίξουν εξαρτήματα των μονοθεσίων του 2012.

Η Ferrari συνεχίζει την εξέλιξη της νέας της εμπρός πτέρυγας, προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα κραδασμών που αυτή παρουσίασε στα δύο τελευταία φετινά Grands Prix. «Το πρωί κάναμε πολλές αεροδυναμικές δοκιμές και ελπίζω ότι θα βρούμε τι προκαλεί το πρόβλημα», είπε ο Jules Bianchi.

Την ίδια στιγμή, η Williams έγινε η πρώτη ομάδα που δοκίμασε το σύστημα εξάτμισης προδιαγραφών 2012, στο οποίο οι απολήξεις επιβάλλεται να βγαίνουν στο άνω μέρος της ουράς. Ο Επικεφαλής Μηχανικός Mark Gillan είπε: «Για αυτές τις δοκιμές έχουμε ορισμένα εξαρτήματα που θα επηρεάζουν τα νέα ελαστικά».

Ορισμένες από τις νέες αυτές γόμες του 2012 δοκιμάζονται στο Abu Dhabi από την Pirelli. Η ιταλική εταιρεία συγκεντρώνει δεδομένα για να τροποποιήσει το προφίλ και τη δομή σχεδόν όλων των ελαστικών της νέας χρονιάς (πλην των πολύ μαλακών), ώστε να κατανέμεται πιο ομαλά η φθορά τους.

F1 – ΔΟΚΙΜΕΣ ABU DHABI – ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
1. Jean-Eric Vergne (RBR) 1:40.011
2. Jules Bianchi (Ferrari) 1:40.960
3. Robert Wickens (Renault) 1:42.217
4. Fabio Leimer (Sauber) 1:42.331
5. Gary Paffett (McLaren) 1:42.912
6. Max Chilton (Force India) 1:43.016
7. Valtteri Bottas (Williams) 1:43.118
8. Oliver Turvey (McLaren) 1:43.502
9. Sam Bird (Mercedes) 1:43.548
10. Rodolfo Gonzalez (Lotus) 1:44.022
11. Stefano Coletti (STR) 1:45.278
12. Dani Clos (Hispania) 1:45.329
13. Charles Pic (Virgin) 1:46.930
14. Adrian Quaife-Hobbs (Virgin) 1:47.292

auto.in.gr