Με 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις στην 31 ετών πορεία του, το Fiat Panda δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πλέον, το μοντέλο που αναδείχθηκε ως ένα από τα δημοφιλέστερα της ευρωπαϊκής αγοράς έφτασε στην τρίτη γενιά του η οποία και θα συστηθεί επισήμως στο κοινό στην έκθεση της Φρανκφούρτης που πραγματοποιείται στα μέσα Σεπτεμβρίου, δίνοντας ωστόσο μια πρώτη γεύση από το τι θα πρέπει να περιμένουμε από το ιταλικό minicar.

Από πλευράς εμφάνισης το νέο Panda διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει, μεταβάλλοντας ωστόσο ριζικά το αισθητικό του αποτύπωμα με περισσότερες καμπύλες επιφάνειες και στοιχεία που παραπέμπουν στο 500αράκι όπως το χαρακτηριστικό καπό και η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.

Αν και το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2,3 μέτρα οι εξωτερικές διαστάσεις του Panda είναι ελαφρά αυξημένες με το ιταλικό minicar να κερδίζει 11 εκατοστά σε μήκος, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερης χωρητικότητας πορτ μπαγκάζ αλλά και περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών που μπορούν να επωφεληθούν, για πρώτη φορά, από τη δυνατότητα κύλισης των πίσω καθισμάτων.

Αυξημένο επίσης, προς όφελος της ευρυχωρίας του θαλάμου επιβατών, είναι και το πλάτος του ιταλικού minicar που φτάνοντας τα 1,64 μέτρα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Οι αλλαγές αυτές σε συνδυασμό με τη ριζική διαφοροποίηση στην σχεδίαση του ταμπλό και των επιμέρους στοιχείων του θαλάμου υπόσχονται μεγιστοποίηση της άνεσης και της λειτουργικότητας του νέου Panda που διατηρώντας την παράδοση θα περιοριστεί μόνο σε πεντάθυρη εκδοχή.

Η γκάμα κινητήρων του Panda θα περιλάβει δύο εκδοχές –turbo και ατμοσφαιρική- του νέου TwinAir δικύλινδρου κινητήρα της Fiat χωρητικότητας 0,9 λίτρων με ισχύ 85 και 65 ίππων.

Την γκάμα θα συμπληρώσουν ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,2 λίτρων με ισχύ 69 ίππους και ο πετρελαιοκινητήρας Multijet των 1,3 λίτρων με απόδοση 75 ίππους.

Επίσης, η Fiat επιφυλάσσεται, έως το καλοκαίρι του 2012 να λανσάρει μια bifuel Twinair έκδοση με απόδοση 80 ίππων και δυνατότητα κατανάλωσης φυσικού αερίου η οποία θα εκλύει 80 γρ. CO2/χλμ στην ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια αναμένεται να ακολουθήσει και η προσθήκη μιας υγραεριοκίνητης έκδοσης με κινητήρα 1,2 λίτρων και δυνατότητα εναλλαγής βενζίνης – υγραερίου.

auto.in.gr