Porsche 911S «Le Mans» Movie Car: Τρία λεπτά δημοσιότητας
Ένα από τα διασημότερα τετράτροχα στην ιστορία του κινηματογράφου επιστρέφει στο προσκήνιο, με αφορμή τη δημοπρασία του τον προσεχή Αύγουστο στην California.
Γιάννης Αδάναλης
Δύο λεπτά και πενήντα δευτερόλεπτα. Αυτή είναι η ακριβής διάρκεια του ενός ιδιότυπου «μονολόγου» τον οποίο επενδύουν μουσικά οι έξι κύλινδροι ενός επίπεδου κινητήρα 2,2 λίτρων.
Οι πρώτες στιγμές του «Le Mans» έχουν έναν και μόνο πρωταγωνιστή. Την Porsche 911S, στο αριστερό κάθισμα της οποίας βρίσκεται ο γνωστός, για την αγάπη του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, Steve McQueen.
O σωστός άνθρωπος, στη σωστή θέση, τη σωστή στιγμή, απογείωσε μία ειδικού περιεχομένου παραγωγή με αντικείμενο τους αγώνες ταχύτητας και συγκεκριμένα τον φημισμένο «24ωρο» του Le Mans.
H σχέση, βέβαια, του Steve McQueen με τους δύο και τους τέσσερις τροχούς δεν ξεκινά εδώ. Γεννημένος σε ένα προάστιο της Indianapolis (η πόλη που φιλοξενεί από το 1909 ένα από τα δημοφιλέστερα race circuit του πλανήτη), οι αγώνες ταχύτητας αποτέλεσαν από νωρίς το σημείο αναφοράς στην πορεία του Αμερικανού ηθοποιού.
Η πλούσια συλλογή αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στο Hollywood και οι ουκ ολίγες συμμετοχές σε αγώνες το αποδεικνύουν περίτρανα.
Πριν, λοιπόν, ο Steve McQueen ταξιδέψει στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στη Γαλλία για τις ανάγκες του φιλμ, μία αντίστοιχων προδιαγραφών 911S βρισκόταν ήδη στην κατοχή του.
Βαμμένη και αυτή στο αγαπημένο του χρώμα (Slate Gray) αλλά κατασκευασμένη ένα χρόνο νωρίτερα (1969), δεν ακολούθησε το υπερατλαντικό ταξίδι του ιδιοκτήτη της, είτε γιατί αυτή η διαδικασία ήταν εξαιρετικά απαιτητική για τα δεδομένα της εποχής είτε γιατί η Porsche, η οποία συμμετείχε στην παραγωγή της ταινίας, επιθυμούσε να προβάλει την τελευταία εκδοχή του αυτοκινήτου.
Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στην 911S του 1970 με το εργοστασιακό air condition, τις φιμέ γυάλινες επιφάνειες, τον ραδιοφωνικό δέκτη της Blaupunkt, τους κίτρινους προβολείς ομίχλης (γαλλικών προδιαγραφών) και το εξοπλιστικό πακέτο άνεσης «Comfort Group».
To κόστος κορυφαίας, εκείνη την εποχή, 911 έφτανε τα 8.338 δολάρια αν και μετά το τέλος των γυρισμάτων το αυτοκίνητο επέστρεψε στην Porsche ώστε να προστεθεί ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και να μεταβληθούν οι σχέσεις μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.
Η ιστορία της διάσημης, πλέον, Porsche συνεχίζεται στις Η.Π.Α όπου κατέφτασε στις αρχές του 1971, χωρίς ωστόσο να συγκινήσει τον Steve McQueen, καθώς πολύ σύντομα αποφάσισε να την αποχωριστεί.
Η 911S με τους 200 ίππους και την λαμπρή κινηματογραφική καριέρα αποκτήθηκε από έναν «ταπεινό» συμβολαιογράφο και παρέμεινε στην κατοχή του περισσότερα από 30 χρόνια.
Το 2005 το αυτοκίνητο άλλαξε για μία ακόμη φορά χέρια, χωρίς ωστόσο μετά από όλη αυτή τη μακρά διαδρομή να αποκτήσει περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα, ένα τυπικό «φρεσκάρισμα» στη βαφή του αμαξώματος, νέες επενδύσεις στα μπροστινά καθίσματα και νέα αμορτισέρ.
Η Porsche 911S που πρωταγωνίστησε στη ταινία «Le Mans» του 1971 πρόκειται να δημοπρατηθεί στις 19 Αυγούστου του 2011 στην California, στο πλαίσιο του φεστιβάλ ιστορικού αυτοκινήτου του Monterey, γράφοντας τις πρώτες σελίδες ενός ακόμη κεφαλαίου στην μακρόχρονη ιστορία της.
auto.in.gr
- Έχει καταλάβει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη την εθνική ζημιά που έκανε με την υπόθεση Predator;
- Ρεάλ Σοσιεδάδ: Πρόληψη τραυματισμών με τεχνολογία κβαντικής έμπνευσης
- Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου – Κλειστή η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα

