«Πεδίο μάχης» οι ιταλικές Άλπεις λόγω σχεδίων για κατασκευή υπερταχείας
Σε πεδίο μάχης μετετράπη η γραφική Βαλ ντι Σούζα της βόρειας Ιταλίας με άγριες συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλωτών που αντιδρούν στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει το Τορίνο με τη Λιόν. Κάτοικοι έστησαν οδοφράγματα για να εμποδίσουν τους εκσκαφείς και επιτέθηκαν με πέτρες στις αστυνομικές δυνάμεις που απάντησαν με «βροχή» δακρυγόνων. Σαράντα άτομα τραυματίστηκαν στις συμπλοκές. Αποφασισμένη για την εκτέλεση του έργου η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι παρά τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Σε πεδίο μάχης μετετράπη η γραφική Βαλ ντι Σούζα της βόρειας Ιταλίας με συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλωτών που αντιδρούν στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει το Τορίνο με τη Λιόν της Γαλλίας.
Κάτοικοι και μέλη αριστερών οργανώσεων έστησαν οδοφράγματα για να εμποδίσουν τους εκσκαφείς και επιτέθηκαν με πέτρες στις αστυνομικές δυνάμεις, που απάντησαν με «βροχή» δακρυγόνων και αντλίες νερού για να διαλύσουν το πλήθος.
Σαράντα άτομα τραυματίστηκαν στις συμπλοκές, 32 άνδρες των δυνάμεων ασφαλείας (ο ένας σοβαρά) και τουλάχιστον πέντε ακτιβιστές, σύμφωνα με την ιταλική Repubblica.
Διαδηλωτές κατέλαβαν την περιοχή, στην οποία έχει προγραμματισθεί να αρχίσουν να λειτουργούν τα εργοτάξια, επιμένοντας ότι το συγκεκριμένο έργο πρόκειται να καταστρέψει την οικολογική ισορροπία όλης της περιοχής.
Ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ρομπέρτο Μαρόνι είχε προειδοποιήσει από το περασμένο Σάββατο ότι η κατάληψη θα έπρεπε υποχρεωτικά να λήξει, διότι διαφορετικά -εάν τα έργα δεν ξεκινήσουν μέχρι την 30ή Ιουνίου- η Ιταλία κινδυνεύει να χάσει την καθοριστική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Όπως μεταδίδουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση 30 θωρακισμένων οχημάτων και προχώρησαν σε ρίψη δακρυγόνων, αναγκάζοντας τους διαδηλωτές να απομακρυνθούν από την περιοχή.
Πολλοί αναγκάστηκαν να φύγουν διαμέσου κοντινών δασικών εκτάσεων. «Χάσαμε τη μάχη, όχι τον πόλεμο. Τώρα θα πάρουμε όλο το υλικό που είχαμε μεταφέρει στην περιοχή της Βαλ ντι Σούζα και μετά θα συντονίσουμε τις νέες κινήσεις μας. Δεν νιώθουμε πάντως ηττημένοι» δήλωσε ο εκπρόσωπος του «κινήματος κατά της υψηλής ταχύτητας», Αλμπέρτο Ντι Πάτσε.
«Χωρίς το έργο αυτό» απαντά ο Ιταλός υφυπουργός μεταφορών Ρομπέρτο Καστέλι- «η Ιταλία θα είχε αποκοπεί από τις μεγάλες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές συνδέσεις και θα χάναμε, οπωσδήποτε, εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Κάθε δισεκατομμύριο ευρώ που θα επενδύσουμε θα μας αποφέρει τουλάχιστον 20».
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Την ίδρυση Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης ζητάει ο Δήμος Πάρου
- Το είδαμε και αυτό σε ελληνικό γήπεδο: Οπαδός της ΑΕΛ Novibet λιβανίζει από την εξέδρα (vid)
- Αλεξανδρούπολη: Από διαρροή υγραερίου γεννήτριας ρεύματος ο θάνατος του ζευγαριού
- Θεσσαλονίκη: Χημικά και πάλι κατά των αγροτών από την αστυνομία
- EE: Σύγκρουση για τα παγωμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία – Η στάση του Βελγίου, πολιορκητικός κριός ο Μερτς
- ΓΣΕΕ: Τι ισχύει για τους εργαζόμενους σε συνθήκες κακοκαιρίας
