Μετά τον εμπορικό διευθυντή της Formula 1, Bernie Ecclestone, τώρα και ο πρόεδρος της Ferrari Luca di Montezemolo τάχθηκε ενάντια στο πλάνο της FIA να αλλάξει τους κανονισμούς των κινητήρων της Formula 1 το 2013, από 2.4 V8 που είναι σήμερα σε τετρακύλινδρους 1.6 Turbo.

«Δεν πρέπει να απολέσουμε το DNA της Formula 1. Μετά θα ακολουθήσουν κινητήρες με έναν κύλινδρο – αλλά δεν κατασκευάζουμε μοτοσικλέτες. Η πρόκληση είναι να κάνουμε έναν κινητήρα οκτώ ή δώδεκα κυλίνδρων πιο οικονομικό», είπε ο Ιταλός.

Το όραμα του προέδρου της FIA, Jean Todt, είναι η σταδιακή μετατροπή της F1 σε πεδίο εξέλιξης οικολογικών τεχνολογιών, κυρίως ηλεκτρικών. Ο κινητήρας 1.6 Turbo, που χρησιμοποιείται ευρέως στα αυτοκίνητα παραγωγής της ευρωπαϊκής αγοράς, αποτελεί την βάση μετάγγισης αυτών των τεχνολογιών στη μαζική παραγωγή.

Άλλωστε, ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιείται από φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και ακριβώς αυτή η σύνδεσή του με τους κινητήρες των αυτοκινήτων παραγωγής προσελκύει νέα εργοστάσια στο WRC, όπως τη MINI από φέτος και τη Volkswagen από το 2012.

Ο πρόεδρος της Williams F1, Adam Parr, τάσσεται υπέρ του 1.6 Turbo: «Η τεχνολογία του V8 είναι ξεπερασμένη, δεν έχει εφαρμογή στον αληθινό κόσμο και νομίζω ότι είναι ένα πολύ μεγάλο εμπόδιο για την είσοδο νέων συνεργατών στη F1 και για την ανάπτυξη του σπορ», είπε ο Βρετανός.

auto.in.gr