Η μεγάλη μονομαχία του Sebastien Ogier με τον Sebastien Loeb την τελευταία μέρα του Ράλι Μεξικού, 2ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, δεν έγινε ποτέ. Ο S. Ogier εγκατέλειψε στην πρώτη από τις τρεις Ειδικές Διαδρομές της ημέρας και ο S. Loeb έφτασε με άνεση στην πρώτη φετινή του νίκη.

Η ημέρα ξεκίνησε με προβάδισμα σχεδόν δέκα δευτερολέπτων του S. Ogier. Ο Γάλλος είχε το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος στις Ειδικές και έτσι πίεζε για να περιορίσει την απώλεια χρόνου, αλλά περίπου στον μέσον της πρώτης Ειδικής του τρίτου σκέλους βγήκε από το δρόμο, έσπασε τον εμπρός αριστερό τροχό της Citroen DS3 WRC και δεν ήταν εφικτό να συνεχίσει.

Η εγκατάλειψη του Γάλλου στέρησε από τη Citroen 18 βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών και έδωσε στη Ford επιπλέον έξι βαθμούς, μιας και οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala κέρδισαν από μια θέση και συμπλήρωσαν το βάθρο. Ωστόσο, ήταν απόφαση της ίδιας της Citroen να επιτρέψει στους δύο Sebastien να μονομαχήσουν για τη νίκη.

O S. Loeb, που αύξησε στις πέντε τις νίκες του στο Μεξικό, δήλωσε: «Δεν χάρηκα που τον είδα εκεί. Δεν είναι τόσο καλό να πιέζονται μεταξύ τους δύο οδηγοί της ίδιας ομάδας, για την ίδια την ομάδα κυρίως, αλλά εμένα ήταν η δουλειά μου να πιέσω. Μάχομαι για το πρωτάθλημά μου κι έπρεπε να τον πιέσω. Ήθελα να τον πιέσω.

Έτσι λοιπόν, έληξε άδοξα η μάχη μεταξύ των δύο οδηγών της εργοστασιακής Citroen, που εναλλάσσονταν στην κορυφή σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο S. Ogier ήταν επικεφαλής μετά το τέλος και των δύο πρώτων σκελών – στο πρώτο επειδή έκοψε ρυθμό ο S. Loeb για να μην εκκινεί πρώτος την επόμενη μέρα, και στο δεύτερο εξαιτίας προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων που κόστισε στον πρωταθλητή ποινή 50 δευτερολέπτων.

«Ήταν πολύ δύσκολο τριήμερο, είχαμε μια φοβερή μάχη με τον Ogier μέχρι σήμερα» συμπλήρωσε ο S. Loeb. «Πίεζε πάρα πολύ, νομίζω ότι κάναμε τον τέλειο αγώνα και ορισμένα μικρά προβλήματα δεν ήταν πολλά για ένα νέο αυτοκίνητο. Είμαι ικανοποιημένος με την απόδοση, η DS3 είναι πολύ γρήγορη».

Η απάντηση στη σύγκριση της DS3 WRC με το Ford Fiesta WRC δεν προέκυψε στο Μεξικό. Οι Φινλανδοί της Ford ήταν ανεξήγητα αργοί το πρωί της δεύτερης μέρας, εκκινώντας σε καθαρό δρόμο. Στον αντίποδα, όμως, ο Jari Matti Latvala κέρδισε μια Ειδική το απόγευμα της ίδιας μέρας, όταν οι Γάλλοι οδηγούσαν τα DS3 στο απόλυτο όριο μονομαχόντας για τη νίκη.

Αν δεν ήταν το κλατάρισμα του Jari Matti Latvala και η πρώτη θέση εκκίνησης του Mikko Hirvonen την πρώτη μέρα, ενδέχεται οι δύο Φινλανδοί να διατηρούσαν ελπίδες νίκης, να πίεζαν κι έτσι να έδιναν μια σαφέστερη εικόνα σχετικά με την ταχύτητα του Fiesta WRC.

Στη μάχη του βάθρου, πιθανώς και της νίκης, θα βρισκόταν και ο Petter Solberg αν δεν έχανε επτά λεπτά λόγω ηλεκτρικού προβλήματος της DS3 WRC την πρώτη μέρα. Αντιμετωπίζοντας κι εκείνοι διάφορα προβλήματα και κλαταρίσματα, οι Mads Ostberg και Henning Solberg της Stobart Ford έκλεισαν την πρώτη εξάδα.

Οι δύο έτεροι οδηγοί της αγγλικής ομάδας, Matthew Wilson και Evgeny Novikov, έχασαν την εξάδα λόγω προβλημάτων στο υδραυλικό και ηλεκτρικό σύστημα αντίστοιχα, ενώ ο Ken Block (Monster Ford) εγκατέλειψε… τρεις φορές – δύο εξαιτίας ηλεκτρικού προβλήματος και εξαιτίας μικρής εξόδου από το δρόμο. Ο Kimi Raikkonen δεν είχε το Ράλι Μεξικού στο φετινό του πρόγραμμα.

Πίσω στο Mikko Hirvonen, ο Φινλανδός όχι μόνο πήρε τους βαθμούς της δεύτερης θέσης για να διατηρήσει την πρωτοπορία στη βαθμολογία, αλλά αποκόμισε κι άλλους τρεις βαθμούς κερδίζοντας την τελευταία Ειδική (Power Stage) στο Μεξικό. Τον ακολούθησαν οι P. Solberg και S. Loeb, που έτσι κέρδισαν δύο και έναν βαθμό αντίστοιχα.

WRC – ΡΑΛΙ ΜΕΞΙΚΟΥ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Loeb (Citroen) 3:53:17.0
2. Hirvonen (Ford) +1:38.4
3. Latvala (Ford) +2:23.9
4. P. Solberg (Solberg Citroen) +7:18.4
5. Ostberg (Stobart Ford) +8:43.5
6. H. Solberg (Stobart Ford) +9:50.0
7. Al Attiyah (Ford Fiesta S2000) +13:21.5
8. Prokop (Ford Fiesta S2000) +13:35.0
9. Hanninen (Skoda Fabia S2000) +14:48.7
10. Villagra (Munchi’s Ford) +48:17.2
POWER STAGE
1. Hirvonen (Ford) 4:40.4
2. P. Solberg (Solberg Citroen) +2.1
3. Loeb (Citroen) +2.1

auto.in.gr