Την X1 επέλεξε η BMW για την παγκόσμια πρεμιέρα του δίλιτρου turbo κινητήρα των 245 ίππων.

Η βαυαρική φίρμα αποκτά μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων και ταυτόχρονα το πρώτο τετρακύλινδρο σύνολο στην ιστορία της, που συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (twin scroll) και το σύστημα διαχείρισης βαλβίδων VALVETRONIC.

Ακολουθώντας, λοιπόν, το επιτυχημένο παράδειγμα του εξακύλινρου TwinPower συνόλου, που συναντάμε σήμερα στις κορυφαίες προτάσεις της φίρμας (βλέπε X5, X3, Σειρά 5 και Σειρά 3), το νέο μοτέρ της BMW αποδίδει 245 ίππους και 350 Nm ροπής.

Η εντυπωσιακή απόδοση, ωστόσο, δεν αποτελεί το μοναδικό στοιχείο εντυπωσιασμού που έχει να παρουσιάσει ο TwinPower κινητήρας των 1.997 κ.εκ., καθώς εξαιρετικά οικονομική αποδεικνύεται και η λειτουργία του.

Συγκεκριμένα, σε ένα τετρακίνητο crossover όπως η X1, καταναλώνει 7,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (μέση τιμή) και παράγει μόλις 183 γρ. CO2/χλμ., δικαιολογώντας απόλυτα το υψηλό τεχνολογικό του προφίλ.

Άλλωστε στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου συμβάλλει μια σειρά εξίσου προηγμένων τεχνολογιών, όπως το start&stop.

Το τελευταίο θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της δίλιτρης X1 xDrive 28i με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, σε αντίθεση με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που θα προσφέρεται προαιρετικά.

Στην πρώτη περίπτωση, μάλιστα, η αποκλειστικά τετρακίνητη X1 των 245 ίππων θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ στη δεύτερη σε 6,5.

Όπως είναι φυσικό, σύντομα το συγκεκριμένο μοτέρ πρόκειται να εξοπλίσει και τις υπόλοιπες προτάσεις της BMW, όπως τη Σειρά 5 και τη νέα X3, ενισχύοντας το προβάδισμα τους απέναντι στον ανταγωνισμό.

auto.in.gr