Βασίζεται στο Countryman, στο πρώτο δηλαδή MINI που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα, εξοπλίζεται -έστω και προαιρετικά- με σύστημα τετρακίνησης και διαθέτει τέσσερις… πραγματικές πόρτες.

To Paceman, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται το συμπαγές coupe που θα παρουσιαστεί στις αρχές Ιανουαρίου στο Detroit, φέρει την υπογραφή της MINI και τον τίτλο του πρωτότυπου.

Ένα ακόμη concept car το οποίο απέχει ελάχιστα από τις γραμμές παραγωγής της βρετανικής φίρμας, ακολουθώντας, σε επίπεδο σχεδιασμού και όχι μόνο, το γνώριμο στους περισσότερους παράδειγμα του Countryman.

Στις μεταλλικές επιφάνειες του Paceman μπορείς εύκολα να διακρίνεις τα μυώδη χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού crossover, αλλά και το δυναμικό προφίλ ενός αυθεντικού coupe.

Το γεγονός αυτό, άλλωστε, σε συνδυασμό πάντα με την απουσία των πίσω θυρών, έχει προσδώσει στο πρωτότυπο MINI ένα διαφορετικό χαρακτήρα, που δικαιολογεί -μεταξύ άλλων- τον τίτλο του Sports Activity Coupe (SAC).

Ανάμεσα στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ορίζουν τη διαφορετικότητα του πρωτότυπου MINI, τις εντυπώσεις κλέβουν τα φωτιστικά σώματα, ο αεροδυναμικός διαχύτης του πίσω τμήματος και το τελείωμα της οροφής, όπου οι μεταλλικές επιφάνειες έχουν περιορίσει αισθητά το μέγεθος-ύψος του πίσω παρμπρίζ.

Αντιθέτως, το μήκος των δύο, πλέον, θυρών έχει αυξηθεί, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο εσωτερικό και συγκεκριμένα στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Στον αποκλειστικά τετραθέσιο θάλαμο επιβατών ξεχωρίζουν τα όργανα ελέγχου, η ράγα που «συνδέει» τις δύο σειρές καθισμάτων, φιλοξενώντας θήκες για μικροαντικείμενα και η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, το πλάτος της οποίας έχει περιοριστεί, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο χώρος που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα του οδηγού και του συνοδηγού.

Απουσία σημαντικών εκπλήξεων στα μηχανικά μέρη του Paceman, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού που προέρχεται από το MINI John Cooper Works και αποδίδει 211 ίππους, πρωταγωνιστεί.

Τα 280 Nm ροπής (λειτουργία overboost) μοιράζονται ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό, ενώ και στους τέσσερις τροχούς συναντάμε ανεξάρτητες αναρτήσεις (γόνατα McPherson εμπρός- πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Το MINI Countryman και όλη την υπόλοιπη γκάμα της βρετανικής φίρμας «φωτογραφίζει» και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διατηρεί τον ηλεκτροκίνητο μηχανισμό υποβοήθησης.

Αν και παραμένει άγνωστο αν και πότε το πρωτότυπο Paceman περάσει στην παραγωγή, η ταύτιση των χαρακτηριστικών του με το Countryman αποκαλύπτει την πρόθεση του κατασκευαστή να προσθέσει σύντομα στις τάξεις του τη δεύτερη κατά σειρά πρόταση με crossover χαρακτηριστικά.

auto.in.gr