Θριαμβευτική επιστροφή της General Motors στο χρηματιστήριο της Γουόλ Στριτ
Με «ανοικτές αγκάλες» περίμεναν οι επενδυτές στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τη General Motors, η μετοχή της οποίας επέστρεψε στις αγορές μετά τη διάσωσή της με χρήματα του αμερικανικού Δημοσίου πέρυσι. Η μετοχή της κατέγραψε άνοδο μέχρι και 9% στα πρώτα λεπτά της συνεδρίασης ενώ θεωρείται αρκετά πιθανό η IPO της GM να ξεπεράσει τα 23 δισ. δολάρια.
Με «ανοικτές αγκάλες» περίμεναν οι επενδυτές στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τη General Motors, η μετοχή της οποίας επέστρεψε στις αγορές μετά τη διάσωσή της με χρήματα του αμερικανικού Δημοσίου πέρυσι.
Η μετοχή της κατέγραψε άνοδο μέχρι και 9% στα πρώτα λεπτά της συνεδρίασης την Πέμπτη ενώ θεωρείται αρκετά πιθανό η IPO της GM να ξεπεράσει τα 23 δισ. δολάρια.
Τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης η τιμή της μετοχής της κυμαινόταν στα 26 δολάρια (ενώ η ΙΡΟ έγινε με τιμή 23 δολάρια) –πριν η GM υποβάλει αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της πέρυσι, η μετοχή της διαπραγματευόταν μόλις στο 1 δολάριο.
Η Ουάσινγκτον ελπίζει ότι η επιστροφή της GM στο χρηματιστήριο θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την «εξόφληση» του προγράμματος διάσωσης του κάποτε γίγαντα της αμερικανικής βιομηχανίας, συνολικού ύψους 50 δισ. δολαρίων. Το ποσοστό του Δημοσίου βρισκόταν στο 61% πριν την ΙΡΟ, με την οποία έπεσε στο 36%.
Η νέα GM είναι μικρότερη, αλλά η εξυγίανσή της κρίνεται ικανοποιητική καθώς έχει επιστρέψει σε κερδοφορία και είναι απαλλαγμένη από μεγάλο μέρος των χρεών της.
Η πορεία της General Motors θα μπορούσε να είναι σύμβολο της οικονομικής κρίσης: Το Σεπτέμβριο του 2008, ο CEO της Ρικ Ουάγκονερ γιόρταζε τα 100ά γενέθλιά της κόβοντας την κορδέλα του νέου τριώροφου αίθριου στα κεντρικά της εταιρείας στο Ντιτρόιτ ενώ δύο μήνες αργότερα βρισκόταν μπροστά σε επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου «ζητιανεύοντας» κεφάλαια για τη σωτηρία του ομίλου.
Μέχρι τον Ιούνιο του 2009, ο όμιλος κήρυξε πτώχευση (και ο Ρ.Ουάγκονερ έγινε παρελθόν). Η νέα GM απασχολεί 209.000 εργαζομένους στις ΗΠΑ (έναντι 324.000 το 2004) αλλά κερδίζει 2.000 δολάρια για κάθε νέο όχημα -έναντι της ζημίας 4.000 δολαρίων στις αρχές του 2009.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press
- Σάμος: Φρικτός θάνατος 12χρονου μετανάστη – Διαμελίστηκε από την προπέλα του σκάφους διακινητή
- Ναυάγιο στη Κρήτη: «Πηδούσαν στη θάλασσα για να φέρουν φαγητό και νερό» – Σοκαριστικές μαρτυρίες των διασωθέντων
- Βία στην εποχή της τεχνολογίας – Το cyberbullying αυξάνεται σε όλη την Ευρώπη
- Νέα προσπάθεια διάσπασης των αγροτών από Μητσοτάκη – «Να κάνουμε διάλογο με ανοιχτούς δρόμους»
- Η «αρχόντισσα με το ανεστραμμένο διάδημα» αποκαλύπτεται στη Βοιωτία και φωτίζει τα μυστικά του 7ου αιώνα π.Χ.
- Κρήτη: Σοβαρά τραυματισμένος ο 40χρονος ορειβάτης στο φαράγγι του Αμπά – Σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης

