Κοινοπραξία με τη συμμετοχή του ομίλου Ρέστη για την κατασκευή πυρηνοκίνητων τάνκερ
Η εταιρεία Εnterprises Shipping and Τrading του ομίλου Ρέστη σε
συνεργασία με τη Lloyd΄s Register, τη Ηyperion Ρower Generation και την
ΒΜΤ συνέστησαν κοινοπραξία με σκοπό να διερευνήσουν τη δυνατότητα
κατασκευής τάνκερ τα οποία θα είναι πυρηνοκίνητα. Εφόσον μπορέσει να
βρεθεί ο τρόπος για την τοποθέτηση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων στα
τάνκερ, αυτό θα οδηγούσε στη δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του
άνθρακα.
Η εταιρεία Εnterprises Shipping and Τrading του ομίλου Ρέστη σε συνεργασία με τη Lloyd΄s Register, τη Ηyperion Ρower Generation και την ΒΜΤ συνέστησαν κοινοπραξία με σκοπό να διερευνήσουν τη δυνατότητα κατασκευής τάνκερ τα οποία θα είναι πυρηνοκίνητα.
Εφόσον μπορέσει να βρεθεί ο τρόπος για την τοποθέτηση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων στα τάνκερ, αυτό θα οδηγούσε στη δραστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Οι υπογραφές για τη σύσταση της κοινοπραξίας έπεσαν την Δευτέρα, στα γραφεία της ελληνικής εταιρείας στην Αθήνα.
Σχολιάζοντας τη συμμετοχή της Εnterprises Shipping and Τrading στο φιλόδοξο αυτό σχήμα, ο κ. Ρέστης σημείωσε ότι «παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία συμμετέχει πολύ λιγότερο στην παγκόσμια ατμοσφαιρική ρύπανση από άλλες βιομηχανίες με έδρα την ξηρά, πιστεύουμε ότι πρέπει να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να διασφαλίσουμε έναν καλύτερο κόσμο για τις μελλοντικές γενιές. Μας τιμά εξαιρετικά και είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτή την κοινοπραξία, καθώς πιστεύουμε ότι οι εναλλακτικές πηγές παροχής ενέργειας αποτελούν την απάντηση στις ναυτιλιακές συγκοινωνίες».
Το φιλόδοξο σχέδιο θα είναι κατ’ αρχάς διάρκειας δύο ετών.
Το κρίσιμο στοιχείο είναι ο σχεδιασμός ή, ορθότερα, η προσαρμογή- των σημερινών τάνκερ, ώστε να μπορούν να φέρουν αντιδραστήρες τρίτης γενιάς (Small Μodular Reactors – SΜRs). Το έργο αυτό θα αναλάβει η εταιρεία ΒΜΤ. Ο αντιδραστήρας που θα τοποθετηθεί στο πλοίο θα λειτουργεί ουσιαστικά ως «μπαταρία».
Υπολογίζεται ότι το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου πλοίου, εφόσον αναπτυχθεί η σχετική τεχνολογία, θα είναι κατά 30% ακριβότερο.
Ωστόσο, οι συμμετέχουσες εταιρείες θεωρούν ότι μακροπρόθεσμα το κέρδος θα υπερκαλύψει το αρχικό κόστος, καθώς η διάρκεια ζωής των πλοίων θα αυξηθεί. Θα απαιτηθεί επίσης πολύ πιο εξειδικευμένο προσωπικό για τον χειρισμό του νέου τύπου πλοίων.
Ένα από τα πολύ σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι σχεδιαστές του νέου πλοίου θα είναι η προστασία από ενδεχόμενο πυρηνικό ατύχημα στη θάλασσα. Ήδη, πάντως, όπως ανακοινώθηκε, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του πλοίου σε περίπτωση συγκρούσεων ή άλλων κινδύνων, όπως για παράδειγμα η πυρκαγιά.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- LIVE: ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός
- Χάνει το ματς με την ΑΕΚ ο Μορόν
- Μήπως με βίασαν και δεν το θυμάμαι; – Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στη σειρά ντοκιμαντέρ για τον Diddy
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ

