Άμεση προτεραιότητα θα δώσουμε στην καθαριότητα, δηλώνει ο Γιάννης Καρδαράς
Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;
Ο Πειραιάς είναι μακράν η πιο βρώμικη πόλη της Ελλάδας. Εάν η «Συμμαχία στον Πειραιά» του αξέχαστου υποψήφιου Δημάρχου Νίκου Λεγάκη αναδειχθεί πρώτη δύναμη άμεση προτεραιότητα θα δώσουμε στην καθαριότητα.
Α) Σε πρώτη φάση έχουμε προτείνει να καθαριστεί η πόλη με το υπάρχον δυναμικό ξεκινώντας ένα πρόγραμμα «κάθε μήνα και ένα Διαμέρισμα», για να «συνέλθει» ο Πειραιάς από τα σκουπίδια που τον πνίγουν.
Β) Σε δεύτερη φάση θα υπάρξει σχεδιασμός προσλήψεων μόνιμου προσωπικού αυστηρά για την καθαριότητα και αγορά εξοπλισμού.
Γ) Παράλληλα θα δραστηριοποιηθούμε στην ανακύκλωση για τη μείωση του όγκου των σκουπιδιών αλλά και την αξιοποίηση των απορριμμάτων, συσκευών κ.λπ.
Δ) Προγράμματα ανακύκλωσε σε σχολεία-δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ.
Ε) Τα Διαμερίσματα θα αναπτύξουν δράση καταγραφής των χώρων και αποκομιδής των «βαρέων αντικειμένων».
Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;
O Δήμος Πειραιά, συνεπεία πολιτικών που ασκήθηκαν από τα δύο κόμματα εξουσίας τα τελευταία 20 χρόνια (Λογοθέτης-Αγραπίδης-Φασούλας), χρωστάει από δάνεια (146 εκατ. ευρώ) στο Παρακαταθηκών και Δανείων και άγνωστο πόσα σε προμηθευτές.
• Θα υλοποιήσουμε την επί οκτώ χρόνια κατατεθειμένη πρότασή μας για τη σύσταση Διαπαραταξιακής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της «υπερχρέωσης», εκκινώντας με αναδιάρθρωση του χρέους και παράλληλα θα κάνουμε πράξη τη «διαχείριση με διαφάνεια» αξιοποιώντας την ακίνητη Δημοτική Περιουσία με διεθνείς διαγωνισμούς.
• Θα διεκδικήσουμε:
-από τον ΟΛΠ ετήσια ανταποδοτική αποζημίωση λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της πόλης από το λιμάνι και τον κυκλοφοριακό φόρτο που προκαλεί.
-από την ΕΥΔΑΠ λόγω Ψυττάλειας ανταποδοτικό τέλος για τη λυματολάσπη και τη δυσοσμία που αναδύεται κυρίως το καλοκαίρι.
-προγράμματα από την Ε.Ε.
-αξιοποίηση της Δημοτικής Περιουσίας για να γλιτώσουμε υπέρογκα μισθώματα και να έχει ο Δήμος Πειραιά έσοδα (π.χ. Πύργος, Δηλαβέρη στη Λεύκα, Ράλλειος στην πλατεία Κοραή, Παλαιά Πολεοδομία κ.λπ).
-πόρους από το κράτος και διεκδίκηση δημόσιων επενδύσεων που θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας
Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;
Η «Συμμαχία στον Πειραιά» έχει προτείνει:
• Την προβολή της πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων καθώς και την ανάπλαση της παράκτιας ζώνης (Κονώνειο Τείχος, Πάρκο της Θάλασσας από Σχολή Δοκίμων έως Σ.Ε.Φ.). Αυτά τα έργα, σε συνδυασμό με ήπιες μορφές τουριστικής ανάπτυξης (ξενοδοχεία κ.λπ.), θα προωθήσουν την προσέλευση τουριστών και επισκεπτών με θετικό πρόσημο για το εμπόριο. Η ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας του Πειραιά θα συμβάλλει στην ανάπτυξη (Δημοτικό Θέατρο, αρχαιολογικοί χώροι, λιμάνι επισκέψιμο, παράκτια ζώνη).
• Την ανάληψη πρωτοβουλίας σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της πόλης για την «επιστροφή του Πειραιά» ως το κύριο ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο της χώρας (επιστροφή των Ποσειδωνίων, εκθεσιακά-συνεδριακά κέντρα στο λιμάνι). Ο Πειραιάς δεν είναι μόνο οι εφοπλιστές, είναι και άλλοι που ασχολούνται με τη ναυτιλία αλλά και το εμπόριο.
• Αξιοποίηση εκατομμυρίων κυβικών μέτρων επεξεργασμένου νερού της Ψυττάλειας για το πρασίνισμα του όρους Αιγάλεω και των πάρκων της πόλης και των γειτονικών Δήμων.
• Βασικό έργο υποδομής προς επίλυση είναι το συγκοινωνιακό.
• Την ανάδειξη των ελεύθερων δημόσιων χώρων, αποδεσμεύοντάς τους από επιχειρηματικά συμφέροντα, για να τους αποδώσουμε στη χρήση των πολιτών για πάρκα και αθλητικές εγκαταστάσεις (στίβος, κολυμβητήρια, ναυταθλητικές εγκαταστάσεις, 5Χ5 κ.λπ).
• στα Καμίνια τα στρατόπεδα Παπαδογεωργή και Σακελίωνα μπορούν να αποδοθούν στους πολίτες, αφού διαμορφωθούν σε πάρκα και πολιτιστικούς και αθλητικούς χώρους.
Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πώς μπορεί να ανασάνει η πόλη;
Πέραν του Μετρό, που θα λύσει πολλά προβλήματα, έχουμε προτείνει:
• Συγκοινωνιακές μελέτες και στα πέντε διαμερίσματα ενώ υπάρχουν μόνο για το 1ο και 2ο Διαμέρισμα
• Οι μονοδρομήσεις είναι μία λύση για το κέντρο της πόλης αλλά πρέπει να επεκταθούν και στα άλλα διαμερίσματα
• Κατασκευή δημοτικών περιφερειακών χώρων στάθμευσης (parking) στις δύο εισόδους της πόλης (στου Καραϊσκάκη στο Ν. Φάληρο και στη Λεύκα) και δημοτική συγκοινωνία σύνδεσης με το κέντρο για να αποτραπεί η ευκαιριακή είσοδος στην πόλη των Ι.Χ.
• Χάραξη ποδηλατοδρόμων στα σημεία της πόλης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ποδήλατο και όχι η άσκοπη χρήση του ΙΧ.
• Πεζοδρομήσεις του κέντρου ώστε να αποτρέπεται η χρήση του ΙΧ από άλλους εκτός των μονίμων κατοίκων και εργαζομένων.
• Προτεραιότητα στον πεζό στους δρόμους και στις πλατείες.
* Ο συνδυασμός «Συμμαχία στον Πειραιά» έμεινε ακέφαλος μετά τον θάνατο του Νίκου Λεγάκη, στις 20 Οκτωβρίου. Στις ερωτήσεις μας απάντησε ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Το Λιμάνι της Αγωνίας» και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη «Συμμαχία» κ. Γιάννης Καρδάρας.
Άννα Ανδίρα – Νένα Σώκου
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Η Ιαπωνία καλεί τον πρεσβευτή της Κίνας για έντονες διαμαρτυρίες
- Νιγηρία: Εκατό απαχθέντες μαθητές απελευθερώθηκαν, περίπου 165 αγνοούνται
- Κολομβία: Πτώματα που βρέθηκαν στη θάλασσα «ίσως» ανήκαν σε θύματα πλήγματος των ΗΠΑ [βίντεο]
- Ουκρανία: Oι ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ είναι εποικοδομητικές, αλλά όχι εύκολες, λέει o Ζελένσκι [Βίντεο]
- Έκρηξη σε παγιδευμένο αυτοκίνητο έξω από αστυνομικό τμήμα στο Μεξικό [βίντεο]
- Ο Γερμανός ΥΠΕΞ στην Κίνα για «σκληρές» εμπορικές και πολιτικές διαπραγματεύσεις