Σε ύφεση παρέμεινε η ελληνική μεταποίηση τον Σεπτέμβριο
Σε ύφεση παρέμεινε ο εγχώριος μεταποιητικός κλάδος τον Σεπτέμβριο, παρά
την επιβράδυνση του ρυθμού συρρίκνωσης, με την παραγωγή, την απασχόληση
και τις νέες παραγγελίες να υποχωρούν. Σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της
Markit, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) διαμορφώθηκε στις 44,7
μονάδες, από 43 τον Αύγουστο.
Σε ύφεση παρέμεινε ο μεταποιητικός κλάδος στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, με την παραγωγή, την απασχόληση και τις νέες παραγγελίες να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με την έρευνα για το Δείκτη Υπευθύνων Προμηθειών (PMI) που καταρτίζει η εταιρεία αναλύσεων Markit, ο PMI για την ελληνική μεταποίηση διαμορφώθηκε στις 44,7 μονάδες, έναντι 43 μονάδων τον Αύγουστο, παραμένοντας χαμηλότερα από τις 50 μονάδες που διαχωρίζουν την συρρίκνωση του κλάδου από την επέκταση.
Όπως καταδεικνύεται από τα στοιχεία της έρευνας, η παραγωγή εξακολούθησε να μειώνεται, ενώ και οι νέες παραγγελίες που τον Αύγουστο ανέκαμψαν οριακά για πρώτη φορά εδώ και ένα χρόνο, επανάκτησαν την πτωτική τους τάση.
Η χαμηλή ζήτηση και ο ισχυρός ανταγωνισμός κατέστησαν τους Έλληνες κατασκευαστές ανίσχυρους να αυξήσουν τις τιμές χρέωσης τον Σεπτέμβριο και ως εκ τούτου, οι τιμές εκροών μειώθηκαν με έντονο ρυθμό.
«Οι συνθήκες της ελληνικής μεταποιητικής οικονομίας παρέμειναν δυσοίωνες κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, ολοκληρώνοντας ακόμα ένα δύσκολο τρίμηνο για τον τομέα. Η παραγωγή και οι νέες παραγγελίες εξακολούθησαν να μειώνονται απότομα, γεγονός το οποίο παράλληλα με τον ισχυρό ανταγωνισμό, διατήρησε μειωμένη την τιμολογιακή ισχύ των κατασκευαστών», ανέφερε η οικονομολόγος της Markit κ. Τζέμμα Γουάλας.
Σύμφωνα με την ίδια, η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω από την υποχώρηση του δείκτη νέων παραγγελιών εξαγωγών κάτω από τις 50 μονάδες, εξέλιξη που περιόρισε τις ελπίδες που γεννήθηκαν τον προηγούμενο μήνα για τον θετικό ρόλο που θα έπαιζαν οι εξαγωγές στην ανάκαμψη του μεταποιητικού κλάδου.
Τέλος, η έρευνα της Markit αναφέρει πως η άνοδος των τιμών εισροών στην ελληνική μεταποιητική οικονομία ήταν σημαντική τον Σεπτέμβριο, καθώς οι απεργίες των μεταφορέων και οι ελλείψεις των πρώτων υλών επέφεραν αύξηση του κόστους μεταφορών και των προϊόντων.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ο Μάικ Τζέιμς και η ατάκα για το ΣΕΦ: «Η λέξη κλειδί είναι ότι παίζω»
- Ρωσία: Δεν χαρακτηρίζεται «άμεση απειλή» στη νέα στρατηγική ασφαλείας των ΗΠΑ – «Θετικό βήμα» λέει το Κρεμλίνο
- Τουρκία: Επτά νεκροί και 11 τραυματίες σε σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό
- «Kαταστροφική συμφωνία» η εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix για την Τζέιν Φόντα
- Τροχαίο στο Παλαιό Φάληρο: Αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες έπειτα από σύγκρουση με άλλο όχημα
- Μπλόκα με χιλιάδες τρακτέρ σε όλη τη χώρα – Κλιμακώνουν οι αγρότες και πιέζουν την κυβέρνηση [Live χάρτης]
