Ιταλικό όχι στο «ελευθέρας» κορεατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε.
Η ιταλική κυβέρνηση αρνείται να προσυπογράψει την συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Κορέας και Ε.Ε. φοβούμενη τις επιπτώσεις που θα έχει στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Αρνείται να ανακαλέσει το βέτο που προβάλλει η ιταλική κυβέρνηση στην συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Κορέας και Ε.Ε., εκφράζοντας φόβους ότι η υπογραφή της θα πλημμυρίσει την ευρωπαϊκή αγορά με αυτοκίνητα κορεατικής προελεύσεως με ανυπολόγιστες συνέπειες για τη γηγενή αυτοκινητοβιομηχανία.
Αξιωματούχοι της Ε.Ε. από την πλευρά τους εκτιμούν ότι η συμφωνία αναμένεται να αποφέρει 19 δισεκατομμύρια ευρώ από την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Κορέας και Ε.Ε. θεωρώντας ότι το ιταλικό «όχι» είναι ζημιογόνο για το προφίλ της Ε.Ε.
«Η άρνηση της Ιταλίας στέλνει λανθασμένο μήνυμα στον υπόλοιπο κόσμο. Η Ευρώπη πρέπει να θεωρείται ανοιχτή σε νέες ευκαιρίες επιχειρηματικού χαρακτήρα αλλά αντί για αυτό εμείς σηκώνουμε τείχη» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Robert Sturdy μέλος της Ευρωβουλής προσκείμενο στους συντηρητικούς.
Ήδη οι αρμόδιοι υπουργοί των 27 κρατών-μελών σε συνάντησή τους στις Βρυξέλλες την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου, αρνήθηκαν το αίτημα της ιταλικής κυβέρνησης για καθυστέρηση της υπογραφής της συμφωνίας κατά έξι μήνες, προχωρώντας όμως σε κάποιες υποχωρήσεις που ευελπιστούν ότι θα κάμψουν τις αντιστάσεις της Ρώμης.
Μεταξύ αυτών και η υπόσχεση ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα είναι εξίσου κερδοφόρα με την εκκρεμή, αντίστοιχη μεταξύ των ΗΠΑ και της Κορέας, αλλά κυρίως, ότι θα υπάρξει ένας μηχανισμός προστασίας για τις πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Fiat, με ρυθμίσεις που θα περιορίζουν τις εισαγωγές των κορεατικών αυτοκινήτων σε περίπτωση που δημιουργηθεί πρόβλημα.
«Είναι πολύ μεγάλη συμφωνία για να την εγκαταλείψουμε έτσι. Αν δεν καταλήξουμε σύντομα σε συμφωνία με την Κορέα υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να μας προλάβουν και να βρεθούμε σε μια τρομερά μειονεκτική θέση», πρόσθεσε ο R.Sturdy για την συμφωνία που μονογράφηκε τον Οκτώβριο του 2009, μετά από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων με την Κορέα και περιμένει την συμφωνία των «27» για να επικυρωθεί από το Ευρωκοινοβούλιο.
auto.in.gr
- Η περιουσία της Σόφι Κινσέλα: Πώς η «βασίλισσα της ρομαντικής κομεντί» έχτισε μια αυτοκρατορία εκατομμυρίων
- Πιερρακάκης: Στο «τιμόνι» και του ESM μετά την προεδρία του Eurogroup
- Επέστρεψε στις νίκες η Φιορεντίνα (2-1), ισοπαλία στη Σουηδία για την ΑΕΚ Λάρνακας (1-1) – Η βαθμολογία του Conference (pic)
- Αποκλείστηκε οριστικά το ενδεχόμενο δολοφονίας του Μιχάλη Καλογήρου
- Μπλόκα: To «σπάσιμο» της ενιαίας ατζέντας διαλόγου και το «ούτε βήμα πίσω» των αγροτών
- LIVE: Ραπίντ Βιέννης – Ομόνοια

