Γιάννης Αδάναλης

Η εξέλιξη συνεχίζεται στις τάξεις της Abarth, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι η ιστορική φίρμα, που ίδρυσε στα τέλη της δεκαετίας του 1940 ένας φιλόδοξος μηχανικός, οφείλει να ακολουθεί τις επιταγές του ιταλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών στον οποίο ανήκει.

Με αφορμή, λοιπόν, τη διάθεση του ανανεωμένου Fiat Punto Evo στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και του μικρότερου 500C με την υφασμάτινη-ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή, η Abarth λανσάρει δύο νέες ή αν προτιμάτε αναβαθμισμένες προτάσεις.

Ειδικά στην περίπτωση του Punto Evo, όπου οι αλλαγές ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες εντάσσονται στο πλαίσιο μιας γενικευμένης προσπάθειας ανανέωσης, θα δυσκολευτείς αρκετά για να δικαιολογήσεις τον τίτλο του «νέου».

Ακόμα και η αύξηση στην ισχύ του 1.400άρη turbo κινητήρα, η οποία οφείλεται εξολοκλήρου στην τοποθέτηση ενός ηλεκτρο-υδραυλικού συστήματος διαχείρισης βαλβίδων (Multiair), δεν δείχνει ικανή για να διαφοροποιήσει τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Πριν φτάσεις, βέβαια, να μιλάς για την ισχύ και συνολικά για την απόδοση του κινητήρα, θα πρέπει πρώτα να προσαρμοστείς στις ουκ ολίγες αλλαγές που παρουσιάζει ο σχεδιασμός του αμαξώματος.

Οι νέοι προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τα φωτιστικά σώματα, η αυξημένη διάμετρος των απολήξεων και οι ανασχεδιασμένοι τροχοί των 17 ιντσών δεν αφήνουν περιθώρια σύγχυσης.

Εκτεταμένες είναι και οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του ιταλικού supermini, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο η Fiat -και κατά επέκταση η Abarth- να βελτιώσει την ποιότητα κατασκευής, την άνεση και την ασφάλεια.

Νέα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί στις μεγαλύτερες επιφάνειες του ταμπλό, ο πίνακας οργάνων διαθέτει νέες ενδείξεις, ενώ ο διακόπτης Sport, που μέχρι σήμερα κοσμούσε την κορυφή της κεντρική κονσόλας, παραπέμποντας σε after market επιλογές ευτελούς αξίας, έχει αντικατασταθεί.

Τη θέση αυτού του διακόπτη έχει πάρει ένα καλαίσθητο «manettino«, το οποίο έχει τοποθετηθεί στην βάση της κεντρικής κονσόλας, θυμίζοντας έντονα το αντίστοιχο χειριστήριο που θα συναντήσει κανείς στην Alfa Romeo MiTo.

Όπως και να έχει, η λειτουργία του Sport Mode παραμένει η ίδια, μεταβάλλοντας το βαθμό της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία του κινητήρα.

Αυτή που δεν έχει παραμείνει ίδια είναι η απόδοση του τελευταίου, καθώς από τους 155 ίππους και τα 230 Nm ροπής του πρόσφατου παρελθόντος φτάσαμε σήμερα στους 165 ίππους και στα 250 Nm.

Παράλληλα, η διαδικασία του «0-100» ολοκληρώνεται, πλέον, σε 7,9 δευτερόλεπτα και τη τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 213 χλμ./ώρα.

Οι ευεργετικές επιδράσεις της τεχνολογίας Multiair δεν περιορίζονται στην αύξηση της ισχύος ή στην αναμενόμενη βελτίωση των επιδόσεων αλλά επεκτείνονται, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

Παρά τις όποιες βελτιώσεις ή αναβαθμίσεις, βέβαια, το Punto Evo της Abarth εξακολουθεί να μην δικαιολογεί τον τίτλο της κορυφαίας έκδοσης στην γκάμα του δημοφιλέστατου κατά τ’ άλλα «μικρού», με τις κλίσεις του αμαξώματος, τη μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και την επιμονή της φίρμας να τοποθετεί μη απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά βοηθημάτα, να δημιουργούν την εικόνα ενός αποπροσανατολισμένου συνόλου.

Πιο κοντά στη φιλοσοφία της Abarth είναι δίχως καμία αμφιβολία οι αντίστοιχες εκδόσεις του Fiat 500 και συγκεκριμένα το 500C.

Αν και θα περίμενες ότι η απουσία μεταλλικής οροφής θα οδηγούσε σε οδυνηρούς συμβιβασμούς, υποβαθμίζοντας την ακαμψία του πλαισίου και τη δυνατότητά του να διαχειριστεί τις αυξημένες απαιτήσεις της έκδοσης, το Abarth 500C βάλθηκε να μας αποδείξει το αντίθετο.

Στιβαρό, με τις σωστές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και το απαιτούμενο «βάρος» στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ξεκαθαρίζει από την πρώτη στιγμή τη θέση του απέναντι στις, μέχρι σήμερα, γνωστές εκδόσεις του.

Εξίσου πειστικός για τις δυνατότητές του αποδεικνύεται και ο 1.400άρης T–Jet κινητήρας των 140 ίππων και των 206 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Το «ΑBARTH Competizione», όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται η εξατάχυτη μονάδα, διαθέτει αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία, με την τελευταία να αποδεικνύεται αρκετά άμεση και σε κάθε περίπτωση αντάξια των προδιαγραφών της έκδοσης, η οποία επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα και φτάνει την τελική ταχύτητα των 205 χλμ./ώρα.

Σε επίπεδο σχεδίασης, οι νέοι τροχοί των 17 ιντσών και πολύ περισσότερο η διχρωμία που σχηματίζει η υφασμάτινη οροφή σε συνδυασμό με τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, δηλώνουν με σαφή τρόπο τον προσανατολισμό ενός αυτοκινήτου που δεν υποκύπτει στον καθωσπρεπισμό της κατηγορίας του, αλλά με αυθάδεια διεκδικεί τον πρώτο λόγο στην γκάμα της Abarth.

Οι δύο νέες προτάσεις της ιταλικής φίρμας αναμένονται στη χώρα μας στις αρχές Ιουλίου, ξεκινώντας στην περίπτωση του Abarth Punto EVO από τα 20.250 ευρώ και σε αυτήν του Abarth 500C από τα 22.250 ευρώ.

Στην Αθήνα η αποκλειστική διάθεση των προτάσεων της Abarth πραγματοποιείται από την Παζαρόπουλος Α.Ε. (Πειραιώς 40, Μοσχάτο) και στη Θεσσαλονίκη από την Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. (9o χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανιών).

auto.in.gr