Σε Μητροπολιτικό Φορέα Συγκοινωνιών μετεξελίσσεται ο ΟΑΣΑ
Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Ο αρμόδιος υπουργός Δ.Ρέππας διαβεβαίωσε ότι δεν αυξάνονται τα κόμιστρα εντός του 2010, εξετάζεται η επέκταση της Κάρτας Απεριορίστων, ενώ δεσμεύθηκε να διατηρηθούν οι συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων.
Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών.
Όπως τόνισε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας, στον φορέα θα ενταχθούν εκτός από τον ΗΣΑΠ, την ΕΘΕΛ και τους ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το Τραμ, ο Προαστιακός στο τμήμα της Αττικής, καθώς και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο εντός της Αττικής.
Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10% μέσα στο 2010, η αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 20% μέχρι το 2012, ώστε τα ΜΜΜ να αντιπροσωπεύουν το 50% των ημερήσιων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δήλωσε:
- Δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια τουλάχιστον μέσα στο 2010
- Δεν αποκλείεται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών να επεκταθεί σε όλα τα ΜΜΜ της Αττικής.
- Περίπου ένας στους πέντε επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο. Στα μέσα σταθερής τροχιάς το ποσοστό αυτό είναι αισθητά μικρότερο γύρω στο 5%-6%, ενώ στα επίγεια μέσα το ποσοστό αυτό φτάνει και ξεπερνά το 15%.
- Δεν αποκλείεται να ανατεθεί η είσπραξη των εισιτηρίων σε ιδιωτικό φορέα
- Το ύψος του κομίστρου θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία.
- Η συγχώνευση όλων των φορέων υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ θα είναι προς το παρόν λειτουργική και όχι οργανωτική, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν οι επιμέρους διοικήσεις των φορέων.
- Δεν είναι στις επιλογές του υπουργείου να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΜ, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται ιδιωτικοποιήσεις
- Τα έργα που γίνονται στον ΗΣΑΠ αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο
- Θα διατηρηθούν οι συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Δεν θα αλλάξει το καθεστώς τονίστηκε χαρακτηριστικά.
- Αρχισε η παραλαβή των 220 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου
- Η εξοικονόμηση προσωπικού και κυρίως οδηγών, όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις θα γίνει μέσω της αναδιάρθρωσης του συστήματος των δρομολογίων.
Τέλος, δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ΣΔΙΤ κυρίως σε ό,τι αφορά τους τομείς της είσπραξης των εισιτηρίων και της τηλεματικής.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- NBA: Πιθανή «μετακόμιση» στη Euroleague βλέπουν οι Αμερικανοί για το Νο2 στο draft του 2020
- Ακραία καιρικά φαινόμενα στην Ευρώπη – Οι καύσωνες και οι πλημμύρες που σημάδεψαν το 2025
- Ευρώ: H Βουλγαρία στο κατώφλι του ενιαίου νομίσματος
- Γιώργος Μαζωνάκης: «Φτάνει! Η υπομονή είναι αρετή»
- Η AfD ετοιμάζεται να αλλάξει τη Γερμανία
- Απαγορεύσεις, AI slop και chatbots που δοξάζουν τον Χίτλερ: Τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στα social media φέτος
