Η διεθνής κατακραυγή που ακολούθησε τις ακραίες αποφάσεις τακτικής των ομάδων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στην Ιορδανία καθιστά σαφές ότι πρέπει άμεσα να λυθεί το πρόβλημα της σειράς εκκίνησης στις Ειδικές Διαδρομές των χωμάτινων ράλι – κι οι οδηγοί προτείνουν το shakedown να μετατραπεί σε δοκιμές κατάταξης, στο πρότυπο της F1.


Στο Ράλι Ιορδανίας, που κέρδισε ο Sebastien Loeb, οι Citroen και Ford έδωσαν την εντολή στους Sebastien Ogier και Mikko Hirvonen να εκκινήσουν εσκεμμένα νωρίτερα τις Ειδικές της τελευταίας μέρας -παρότι κάτι τέτοιο επίσειε ποινή- για να καθαρίζουν το δρόμο για λογαριασμό των διεκδικητών της νίκης S. Loeb και Jari Matti Latvala.


Αν ο S. Loeb εκκινούσε πρώτος, όπως προέβλεπε η κατάταξη της προηγούμενης ημέρας, θα έχανε πολύ χρόνο διότι θα συναντούσε απάτητο, ολισθηρό χώμα, ενώ όσοι ακολουθούσαν θα είχαν περισσότερη πρόσφυση πατώντας στις καθαρές γραμμές που θα δημιουργούσε ο Γάλλος.


Βάζοντας τον Sebastien Ogier να εκκινεί πρώτος, η Citroen απάλλαξε τον S. Loeb από αυτό το μειονέκτημα. Η διαφορά μεταξύ πρώτης και δεύτερης θέσης εκκίνησης είναι τεράστια σχετικά με τον καθαρισμό του δρόμου, ενώ η διαφορά της δεύτερης από την τρίτη είναι ελάχιστη, είπε ο J.M. Latvala.


Οι τακτικές αποφάσεις άλλαξαν την πορεία του αγώνα. Πρέπει να κάνουμε κάτι διότι αυτό μπερδεύει τον κόσμο, κατέληξε ο Φινλανδός. Ο S. Loeb συμπλήρωσε: Ξέρουμε ότι η τακτική είναι μέρος του παιχνιδιού, αλλά πλέον μιλάμε πολύ για αυτή, έχει γίνει πολύ σημαντική κι αυτό δεν είναι σωστό, πρέπει να βρούμε μια λύση.


Δεν περίμενα ότι [ο S. Ogier] θα έρθει και θα εκκινήσει μπροστά μου, ειλικρινά. Είναι δύσκολο. Αυτού του είδους οι τακτικές δεν είναι σπορ. Είναι λίγο σαν μια παρτίδα σκάκι που παίζουν ο Malcolm [Wilson] και ο [Olivier] Quesnel (σ.σ.: διευθυντές των Ford WRT και Citroen WRT) κι εμείς οδηγούμε. Δεν είναι τόσο καλό.


Ο Benoit Nogier, διευθυντής της Citroen Junior, για την οποία οδηγεί ο S. Ogier, συμπλήρωσε: Δεν είμαι οπαδός της τακτικής. Από την αρχή κάθε αγώνα πρέπει να βοηθάμε τη μεγάλη ομάδα και δεν κάνουμε το ράλι χωρίς τακτική. Πρέπει να στέλνουμε στο αυτοκίνητο διαρκώς το στόχο χρόνου σε κάθε Ειδική.


Είναι πολύ, πολύ κρίμα, είμαστε αναγκασμένοι να αδικούμε τον Sebastien [Ogier] κάθε φορά κι αυτό δεν είναι δίκαιο για εκείνον. Η τακτική είναι υποχρεωτική, έτσι είναι ο κανονισμός και πρέπει να παίξουμε έτσι. Αλλά είναι αδύνατο. Ίσως θα ήταν καλύτερα να είχαμε διαφορετικό κανονισμό, κατέληξε ο Γάλλος.


Έπειτα από όλα αυτά, οι οδηγοί του σπορ προτείνουν να μετατραπεί το shakedown (οι τελικές ελεύθερες δοκιμές των ομάδων μια μέρα πριν ξεκινήσει κάθε ράλι) σε δοκιμές κατάταξης, που θα καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης στις Ειδικές της πρώτης μέρας.


Συγκεκριμένα, κάθε οδηγός θα κάνει ένα γρήγορο πέρασμα (έπειτα από τρία περάσματα για τον καθαρισμό του δρόμου) στη διαδρομή του shakedown και ο ταχύτερος θα είναι ελεύθερος να επιλέξει τη θέση εκκίνησής του στο πρώτο σκέλος. Στα δύο επόμενα θα επιλέγει ο ταχύτερος της προηγούμενης μέρας τη θέση από την οποία θα ξεκινά.


Αυτή η πρόταση ακούγεται εύκολα εφαρμόσιμη, αλλά ίσως εμφανίσει το πρόβλημα του προηγούμενου συστήματος, με το οποίο οι 15 πρώτοι εκκινούσαν με αντίστροφη σειρά. Τότε ήξερες ποιος θα κέρδιζε το ράλι στο τέλος της πρώτης μέρας κι ούτε αυτό ήταν καλό, είπε ο Malcolm Wilson.


auto.in.gr