Εξαπλώνεται η ευφυής ιδέα της McLaren, ακόμα και στο Μαρανέλο!
Ο Νικόλας Τομπάζης επιβεβαίωσε ότι η Ferrari σχεδιάζει το αεροδυναμικό σύστημα που επινόησε η McLaren για τη μείωση της αντίστασης της πίσω πτέρυγας στις ευθείες – Η Sauber το έχει ήδη στη Μελβούρνη, καθώς ο Pedro de la Rosa γνώριζε για το σύστημα πριν αφήσει τη McLaren.
Ο αρχισχεδιαστής της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης, επιβεβαίωσε ότι η Scuderia σχεδιάζει και θα τοποθετήσει σύντομα στο μονοθέσιο F10 το σύστημα που επινόησε η McLaren για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης της πίσω πτέρυγας στις ευθείες.
Ο Έλληνας αρχισχεδιαστής είπε ότι το σύστημα αυτό -το οποίο κρίθηκε απόλυτα νόμιμο από τη FIA στο πλαίσιο του Grand Prix του Μπαχρέιν- είναι ενάντια στο πνεύμα των κανονισμών, αλλά το χαρακτήρισε ευφυές.
Στο σύστημα που επινόησε η ομάδα του Ουόκινγκ και έχει γίνει ήδη αντικείμενο αντιγραφής, ο οδηγός του μονοθεσίου κλείνει με το γόνατό του έναν αεραγωγό που βρίσκεται στο άνω μέρος του ρύγχους κι έτσι διακόπτει τη ροή αέρα προς την πίσω πτέρυγα, μειώνοντας την αεροδυναμική της αντίσταση.
Κατασκευάζουμε μια αντίστοιχη λύση, αλλά δεν γνωρίζουμε πότε θα την έχουμε έτοιμη είπε ο Νικόλας Τομπάζης στη φινλανδική εφημερίδα Turun Sanomat.
Δεδομένου ότι μια ομάδα με την υποδομή της Scuderia χρειάζεται ακόμη χρόνο για να εφαρμόσει το σύστημα της McLaren στο μονοθέσιό της, προκαλεί εντύπωση ότι η Sauber το έχει ήδη έτοιμο και το χρησιμοποιεί στο μονοθέσιο C29 στη Μελβούρνη!
Ωστόσο, εδώ υπάρχει η εξήγηση ότι ο Ισπανός οδηγός της ομάδας, Pedro de la Rosa, γνώριζε για το σύστημα πριν αποχωρήσει από τη θέση του δοκιμαστή της McLaren. Βασικά ήξερα τι σκέφτεται η McLaren – αλλά αυτό είναι δικό μας σύστημα. Είναι διαφορετικό σύστημα, της Sauber, είπε.
Στο μονοθέσιο της ελβετικής ομάδας, ο μικρός αεραγωγός του συστήματος είναι τοποθετημένος στον αριστερό πλευρικό αεραγωγό και όχι στο ρύγχος, όπως στη McLaren MP4/25. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως να προήλθε από τους κανονισμούς, δεδομένου ότι δεν επιτρέπονται τέτοιες παρεμβάσεις στο ρύγχος μετά το ξεκίνημα της χρονιάς.
Λόγω των περιορισμών στη χρήση της αεροσήραγγας η Sauber δεν ήταν σε θέση να δοκιμάσει το νέο αεροδυναμικό σύστημα στο εργοστάσιό της, στο Χίνβιλ της Ελβετίας – συνεπώς στις ελεύθερες δοκιμές της Μελβούρνης θα κρίνει αν θα το χρησιμοποιήσει το υπόλοιπο διήμερο.
Είναι ένα πρωτότυπο, δεν είμαστε βέβαιοι αν θα αγωνιστούμε με αυτό. Πρέπει να το εξελίξουμε, αυτό είναι το σημαντικό. Αναμφίβολα είναι ένα σύστημα που, αν το κάνεις να δουλέψει, θα κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο – τελεία, συμπλήρωσε ο Pedro de la Rosa.
Ο διαχύτης της McLaren
Στο μεταξύ, θυμίζουμε ότι η McLaren αναγκάστηκε από τη FIA να τροποποιήσει το διαχύτη της ΜΡ4/25 μεταξύ του πρώτου φετινού το GP στο Μπαχρέιν και του αγώνα της Μελβούρνης.
Το ίδιο συνέβη και για ακόμα τρεις ομάδες (Mercedes, Renault, Force India), καθώς η Ομοσπονδία εντόπισε ότι είχαν εκμεταλλευτεί το παραθυράκι του κανονισμού για το άνοιγμα του αμαξώματος στο πίσω μέρος για την εξωτερική μίζα κι έτσι είχαν σχεδιάσει ένα ακόμα επίπεδο του διαχύτη.
Η McLaren, ωστόσο, εκτιμά ότι η τροποποίηση του διαχύτη δεν θα επηρεάσει την απόδοση του μονοθεσίου της. Ο επικεφαλής μηχανικός, Phil Prew, λέει: Οι τροποποιήσεις στο διαχύτη, για εμάς, ήταν πολύ μικρές. Σίγουρα δεν θα είναι καλύτερα, αλλά δεν περιμένουμε να έχουν κάποια επίδραση στην απόδοση.
Πέραν των σχεδίων και των κανονισμών, ο Βρετανός συμπλήρωσε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ χρειάζεται να βελτιώσει την ταχύτητα του μονοθεσίου στον ένα γύρο: Ελπίζουμε να βρούμε λίγο καλύτερη ισορροπία σε σχέση με το Μπαχρέιν και να αποδόσουμε καλύτερα στις δοκιμές κατάταξης, όπου είδαμε ότι είναι ένας από τους τομείς στους οποίους μειονεκτούμε, κατέληξε ο Phil Prew.
Τα λόγια του επιβεβαίωσε ο Lewis Hamilton: Η ταχύτητά μας στη συστοιχία γύρων του αγώνα δεν είναι τόσο κακή και κατανοήσαμε αρκετά καλά το αυτοκίνητο στον αγώνα. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να λύσουμε τα θέματα των δοκιμών κατάταξης – να καταλάβουμε πως να πάρουμε το καλύτερο του αυτοκινήτου σε ένα γύρο.
Στον προσομοιωτή προσπαθούμε να δουλέψουμε με το αυτοκίνητο, με τη ρύθμισή του, προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί είναι διαφορετικό με μικρό και με πλήρες φορτίο καυσίμων – και σε αυτές τις ελεύθερες δοκιμές είμαστε σε καλύτερη θέση σε σχέση με το Μπαχρέιν.
Θα κάνουμε το γνωστό πρόγραμμα της Παρασκευής, αλλά πιθανώς θα προσπαθήσουμε α καταλάβουμε πως να θερμάνουμε τα ελαστικά στον ένα γύρο, πως να τα κρατήσουμε σε ιδανική θερμοκρασία, κατέληξε ο Αγγλος.
Ο Jenson Button μίλησε για έλλειψη αρνητικής άντωσης: Η διαφορά είναι μεγάλη στις δοκιμές κατάταξης. Δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί και πρέπει να βελτιωθούμε. Η διαφορά του Lewis με τον Sebastian [Vettel] ήταν 1,1 δευτερόλεπτο και αυτό μας σόκαρε – ήταν πολύ μεγάλο σοκ. Όχι μόνο για εμάς, νομίζω και για άλλους, ακόμα και για τη Ferrari, κατέληξε ο πρωταθλητής.
auto.in.gr
- Ο Τραμπ εύχεται «ευτυχισμένα Χριστούγεννα» ακόμα και στα «αποβράσματα της ριζοσπαστικής αριστεράς»
- Ρωσία: Η αεράμυνα κατέρριψε 25 ουκρανικά drones που κατεθύνονταν στη Μόσχα
- Υεμένη: Συμφωνία ανταλλαγής πτωμάτων και αιχμαλώτων ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές
- Βολιβία: Κινητοποιήσεις εργαζομένων στα ορυχεία εναντίον της κατάργησης των επιδοτήσεων στα καύσιμα
- Συρία: Αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Ιορδανίας εναντίον κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών
- Ονδούρα: Η κυβέρνηση Τραμπ «συνεχάρη» τον εκλεκτό της νέο πρόεδρο της χώρας