Δύο μέρες πριν τις ελεύθερες δοκιμές του δεύτερου φετινού Grand Prix της Formula 1, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, ο Lewis Hamilton πέρασε σήμερα (Τετάρτη 24/03) λίγες ώρες στο πηδάλιο του ιστιοπλοϊκού σκάφους Spirit στο λιμάνι του Σίδνεϊ.


Στα νερά του Campbells Cove Forecourt, τον Αγγλο οδηγό της McLaren καθοδηγούσε ο Iain Murray, δέκα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της ιστιοπλοΐας. Λίγο αργότερα, στο εστιατόριο Quay της μεγαλύτερης πόλης της Αυστραλίας, ο Lewis παραχώρησε την ακόλουθη συνέντευξη στη Vodafone, κεντρική χορηγό της McLaren:


Καλωσήλθες στο Σίδνεϊ. Πώς σου φαίνεται μέχρι τώρα;


Χαίρομαι πολύ που βρίσκομαι εδώ. Έφτασα στις 6 π.μ. σήμερα από τις ΗΠΑ. Είναι η πρώτη μου επίσκεψη στο Σίδνεϊ και για αυτό χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι εδώ. Δυστυχώς, έχω λίγες ώρες που ήρθα, αλλά βρέθηκα ήδη στο λιμάνι της πόλης και νιώθω πως έχω δει αρκετά πράγματα.


Πώς σου φαίνεται η αίσθηση να βρίσκεσαι στο πηδάλιο ενός ιστιοπλοϊκού, σε σύγκριση με ένα μονοθέσιο της Formula 1;


Έχω κάποια προηγούμενη εμπειρία στην ιστιοπλοΐα. Το 2008 με το Hugo Boss συμμετείχα στον περίπλου του Isle of Wight στο πλαίσιο μίας ιστιοπλοϊκής εκδήλωσης διάρκειας τεσσάρων ωρών, στην οποία καταλάβαμε την πρώτη θέση, αλλά στο τέλος τιμωρηθήκαμε με αποκλεισμό, λόγω πρόσκρουσης στην αρχή του αγώνα.


Η πρόσκρουση αυτή δε συνέβη όταν ήμουν εγώ στο πηδάλιο. Ένιωσα πολύ ωραία στο λιμάνι σήμερα και όταν ξανανέβηκα πάνω σε ένα από τα αγωνιστικά σκάφη. Γνωρίζω πως να κατευθύνω ένα σκάφος και το διασκέδασα, αλλά η εμπειρία δε συγκρίνεται με την οδήγηση ενός μονοθεσίου Formula 1. Τίποτε δε συγκρίνεται με αυτό.


Υπάρχει καλύτερο μέρος από το Λιμάνι του Σίδνεϊ σε ιστιοπλοϊκό σκάφος, για να περάσει κανείς τις πρώτες λίγες ώρες του στην πόλη;


Δεν υπάρχει, όντως. Το πρωί, λίγο πριν από την προσγείωσή μου, αναρωτήθηκα αν έφθανα στο σωστό μέρος. Ξέρω μόνο ότι η Αυστραλία έχει καταγάλανο ουρανό και συναντήσαμε αρκετά σύννεφα κατά την κάθοδο του αεροσκάφους. Τώρα, όμως, τα σύννεφα διαλύθηκαν και η μέρα και η ατμόσφαιρα είναι πανέμορφη στο λιμάνι.


Μία ερώτηση για την περσινή χρονιά. Ήσουν χαμηλά στη βαθμολογία και ενδεχομένως δε θέλεις να τη θυμάσαι. Τη χαρακτήρισες, όμως, μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις. Πώς βλέπεις τα πράγματα φέτος;


Πάντοτε ζούσα απίθανες εμπειρίες εδώ και θεωρώ ότι ο περσινός αγώνας δεν ήταν κακός. Τον ανακαλώ στη μνήμη μου ως ένα σκαλοπάτι της ζωής μου και κάτι από το οποίο αποκόμισα πολλά. Κάθε φορά που έρχομαι εδώ, κάτι συμβαίνει: στον πρώτο μου αγώνα στη Μελβούρνη κατέλαβα την πρώτη θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο στο πρώτο μου Grand Prix.


Το 2008 κατάφερα και κέρδισα. Την περσινή χρονιά, μην ξεχνάτε πως ο αγώνας ήταν τέλειος, αφού ανέβηκα από την τελευταία θέση στη σειρά εκκίνησης, στην τέταρτη θέση της τελικής κατάταξης. Συνεπώς η εμπειρία ήταν καλή.


Το 2009 ήταν μία δύσκολη χρονιά ούτως ή άλλως. Έμαθα πολλά σχετικά με τη δημιουργία μίας ομάδας και την αναπτέρωση του ηθικού των ανθρώπων της. Στην πραγματικότητα η ομάδα κάνει πολλά, αλλά ο πιλότος είναι αυτός που μπαίνει στο μονοθέσιο και φέρνει τα αποτελέσματα για την ομάδα.


Μιλώντας για ομάδες, ας μιλήσουμε για τον ομόλογό σου, Jenson Button. Πώς είναι η ατμόσφαιρα στην ομάδα με τέτοιο ανταγωνισμό;


Θα έλεγα ότι έχω ζήσει διαφορετικές εμπειρίες με διαφορετικούς ομολόγους. Ενίοτε υπάρχει ένταση ανάμεσά μας και σαφώς επιθυμία μας είναι να κερδίζουμε ο ένας τον άλλον. Πάντοτε θέλει κανείς να κερδίσει τον άλλον, αλλά με τον Jenson είμαστε περισσότερο φίλοι μόλις βγαίνουμε από τα μονοθέσια.


Φυσικά και θέλουμε να κερδίσουμε ο ένας τον άλλο, αλλά είμαστε επαγγελματίες. Ξέρουμε καλά πως όταν ο ένας πιλότος της ομάδας τα πηγαίνει καλά αγωνιστικά, ο άλλος πρέπει να σηκώσει τα μανίκια – ωστόσο στην ομάδα επικρατεί καλή ατμόσφαιρα. Αισθάνομαι προνομιούχος. Δίπλα μου βρίσκεται ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής.


Πώς πιστεύεις ότι θα τα καταφέρει ο Μίκαελ Σουμάχερ; Έχουν περάσει τα χρόνια του;


Όχι. Το επίπεδο εξακολουθεί να είναι το ίδιο. Ίσως λίγο υψηλότερο από την τελευταία χρονιά που αγωνίστηκε, αλλά αν διαθέτει μονοθέσιο ικανό να κερδίζει αγώνες, θα έχει την ευκαιρία να το κάνει.


Έχεις βιώσει την επιτυχία στη F1. Κέρδισες την πρώτη σου νίκη στην πρώτη σου χρονιά, ενώ την επόμενη αναδείχθηκες. Η περσινή χρονιά θάμπωσε κάπως τις αναμνήσεις σου;


Κάθε άλλο. Ένας οδηγός αγώνων κοιτάζει πάντοτε μπροστά. Οδηγώντας ένα μονοθέσιο με 320 χιλιόμετρα την ώρα πρέπει να κοιτώ μπροστά, πολύ μπροστά. Αυτή είναι και η προσέγγισή μου για την καθημερινή μου ζωή. Βρισκόμαστε στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Όλα κινούνται σε γρήγορους ρυθμούς και πρέπει να είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω τις επερχόμενες καταστάσεις. Όχι τα συμβάντα του παρελθόντος.


Το μονοθέσιό σου ταιριάζει καλύτερα στην πίστα της Μελβούρνης, από ό,τι στο Μπαχρέιν;


Μερικές φορές ένα μονοθέσιο τα καταφέρνει καλύτερα από τα άλλα. Η συγκεκριμένη πίστα ανταποκρίνεται στην ισχύ του μονοθεσίου μας. Αισθανόμαστε πιο δυνατοί ενόψει του αγώνα στη Μελβούρνη και ευελπιστούμε ότι θα πάρουμε περισσότερους βαθμούς – τόσο για μένα όσο και για τον Jenson. Έχουμε πολλές πιθανότητες να κερδίσουμε αυτό το διήμερο και ελπίζουμε ότι θα το καταφέρουμε.


Πιστεύεις ότι τα μονοθέσια της Red Bull είναι τα ταχύτερα;


Ναι.


Με αυτό το δεδομένο, έχει ο Mark Webber τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει στη Μελβούρνη φέτος;


Ναι. Το μονοθέσιό του ήταν ασύλληπτα γρήγορο στον τελευταίο αγώνα και κατά την περσινή σεζόν η ομάδα είχε απίστευτη απόδοση. Παρόλο που αντιμετώπισε δύσκολα χρόνια, η ομάδα διαθέτει τώρα δύο εξαιρετικά ταλαντούχους πιλότους και ο Mark βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή προσωπική και αγωνιστική κατάσταση.


Ο αγώνας στη Μελβούρνη θα είναι θεαματικότερος από το Grand Prix του Μπαχρέιν;


Πάντοτε ο αγώνας στη Μελβούρνη είναι θεαματικός. Πιστεύω ότι θα είναι σχετικά καλύτερος. Πρόκειται για μία εξαιρετικά απαιτητική πίστα. Το Albert Park είναι μοναδικό. Λατρεύω τις πίστες που διεξάγονται στους δρόμους μίας πόλης.


Στην αρχή της εβδομάδας η πρόσφυση είναι μειωμένη, αλλά βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του αγώνα και η συμμετοχή σε αυτόν είναι εκπληκτική. Οι θεατές δημιουργούν φανταστική ατμόσφαιρα. Στην τρίτη στροφή της πίστας τα δέντρα δίνουν την αίσθηση της οδήγησης μέσα σε δάσος, ενώ και ο καιρός είναι πάντοτε υπέροχος.


Έμεινες ικανοποιημένος από την τρίτη σου θέση στο Μπαχρέιν;


Με χαροποίησε. Σε γενικές γραμμές, μόνο η πρώτη θέση ικανοποιεί έναν πιλότο, αλλά ήμουν υπερήφανος για την ομάδα και για ό,τι κατορθώσαμε. Σαφώς και επιθυμώ να προοδεύω, αλλά όταν κερδίσει κανείς τον πρώτο αγώνα, σε τι αποβλέπει; Οπότε είμαι αρκετά χαρούμενος για την τρίτη αυτή θέση διότι υπάρχει περιθώριο προόδου.


Πώς πιστεύεις ότι θα γίνει αυτή η πρόοδος;


Με την πίστη οικοδομούνται πολλά. Δε θέλω να δηλώνω ότι θα κερδίσουμε. Αισθάνομαι τη σιγουριά ότι με στηρίζει μία ισχυρή ομάδα και ότι ο Jenson θα τα πάει καλά εδώ. Συνεπώς, ευελπιστώ ότι θα τα πάμε καλύτερα.


Τι πρόκειται, ενδεχομένως, να κάνετε με την ομάδα διαφορετικά αυτή τη φορά;


Να κερδίσουμε. Θα επιδιώξουμε να κερδίσουμε αντί να τερματίσουμε τρίτοι. Προοδευτικά θα βελτιωνόμαστε και θα βελτιώνουμε το μονοθέσιο. Μάθαμε πολλά από τον πρώτο αγώνα και θα τα υλοποιήσουμε εδώ, στη Μελβούρνη.


auto.in.gr