Γενεύη 2010: Υβριδική Cayenne και 911 GT3 R Hybrid από την Porsche
Ακόμη ψηλότερα θέτει τον πήχη η Porsche στην 80η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, παρουσιάζοντας τη νέα Cayenne και δύο πανίσχυρες εκδόσεις της θρυλικής 911.
2
Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη 25/02 10:47
Το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζει, ωστόσο, η δεύτερη γενιά της δημοφιλέστατης Cayenne. To νέο SUV της γερμανικής φίρμας θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Γενεύη, έχοντας να παρουσιάσει αυξημένες διαστάσεις, αναβαθμισμένους κινητήρες και υβριδική έκδοση με ισχύ 380 ίππων.
Συγκεκριμένα η δεύτερη γενιά της Cayenne διαθέτει αυξημένο, κατά 4,9 εκατοστά, μήκος σε σχέση το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, έχοντας ωστόσο περιορίσει το βάρος της ως και 180 κιλά στην ατμοσφαιρική έκδοση S.
Το νέο πλαίσιο και το ελαφρύτερο σύστημα μετάδοσης συνδυάζονται με ισχυρότερους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που ξεκινούν από τους 240 ίππους1 (έκδοση Diesel 3,0 λίτρων) και φτάνουν τους 500 (έκδοση V8 Biturbo 4,6 λίτρων).
Ξεχωριστή θέση στη νεοσύστατη γκάμα της Cayenne διεκδικεί, πλέον, η υβριδική εκδοχή του επιβλητικού SUV.
Η Hybrid S, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, συνδυάζει τη λειτουργία ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων με την παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ 47 ίππων.
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συνόλου της Cayenne φτάνει τους 380 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή, που είναι διαθέσιμη μάλιστα από τις 1.000 σ.α.λ. αγγίζει τα 580 Nm.
Μεταξύ άλλων η Cayenne Ηybrid διαθέτει τη δυνατότητα κίνησης με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα, την ίδια στιγμή που ο βενζινοκινητήρας διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του όταν αυτό κριθεί εφικτό και μέχρι την ταχύτητα των 156 χλμ./ώρα.
Πέρα από τον ηλεκτρικό κινητήρα, στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων συμβάλλει το σύστημα start&stop, το σύστημα διαχείρισης της θερμότητας που παράγεται από τον βενζινοκινητήρα και το τροποποιημένο για τις ανάγκες της έκδοσης 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
H νέα Cayenne θα διατίθεται στη Γερμανία από τις 8 Μάιου, ξεκινώντας από τα 55.431 ευρώ και φτάνοντας τα 115.526. Αντίστοιχα, το κόστος της υβριδική έκδοσης των 380 ίππων θα αγγίζει τα 78.636 ευρώ.
Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη 23/02 12:59
Εκατόν δέκα χρόνια μετά από τη δημιουργία του πρώτου υβριδικού τετράτροχου από τον Ferdinand Porsche, η 911 GT3 R Hybrid ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη, αυτή τη φορά, ιστορία της Porsche.
Συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός εξακύλινδρου boxer κινητήρα 480 ίππων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 161 ίππων, μεταφέρει με επιτυχία στους αγώνες την υβριδική τεχνολογία.
Στη θέση, βέβαια, των παραδοσιακών συσσωρευτών που θα συναντήσει κανείς σε υβριδικό όχημα παραγωγής, υπάρχει μια συμπαγής γεννήτρια, η οποία αναλαμβάνει τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική και συνεπώς τη τροφοδοσία των δύο ηλεκτροκινητήρων.
Μετά από κάθε κύκλο φόρτισης η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τη γεννήτρια επαρκεί για τη λειτουργία των δύο βοηθητικών μοτέρ για 6 έως 8 δευτερόλεπτα.
Ανάλογα, λοιπόν, με τις συνθήκες του αγώνα ο υβριδικός συνδυασμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή επιπλέον ισχύος ή για την εξοικονόμηση ενέργειας-καυσίμου.
Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της 911 GT3 R Hybrid στην Γενεύη η Porsche θα ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές στο Nurburgring, με σκοπό τη συμμετοχή του αυτοκινήτου στο 24ωρο αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Μαΐου στη φημισμένη πίστα.
Ανάλογο είναι και το προφίλ της 911 Turbo S, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα πανίσχυρο τετράτροχο ευρείας παραγωγής.
Εξοπλισμένη με έναν εξακύλινδρο twin turbo κινητήρα boxer, η 911 Turbo S παράγει 530 ίππους και 700 Nm ροπής, διατηρώντας παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου.
Το σύστημα μετάδοσης της εξεζητημένης Porsche αποτελείται από το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης που προσαρμόζει την κατανομή της ροπής ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.
Με τη βοήθεια ενός ακόμη ηλεκτρονικού συστήματος (Launch Control) η 911 Turbo S επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 315 χλμ./ώρα.
Τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου ακολουθούν τα κεραμικής σύνθεση φρένα, όπως άλλωστε και ο εξαιρετικά πλούσιος εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.
Η 911 Turbo S θα διατεθεί στη γερμανική αγορά το Μάιο του 2010 σε coupe και cabrio εκδόσεις, ξεκινώντας από τα 173.241 και 184.546 ευρώ αντιστοίχως.
auto.in.gr
- Σενεγάλη: Τουλάχιστον 12 νεκροί σε ανατροπή σκάφους με μετανάστες
- Ο Τραμπ εύχεται «ευτυχισμένα Χριστούγεννα» ακόμα και στα «αποβράσματα της ριζοσπαστικής αριστεράς»
- Ρωσία: Η αεράμυνα κατέρριψε 25 ουκρανικά drones που κατεθύνονταν στη Μόσχα
- Υεμένη: Συμφωνία ανταλλαγής πτωμάτων και αιχμαλώτων ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές
- Βολιβία: Κινητοποιήσεις εργαζομένων στα ορυχεία εναντίον της κατάργησης των επιδοτήσεων στα καύσιμα
- Συρία: Αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Ιορδανίας εναντίον κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών