2

Οι ομάδες της Formula 1 πρότειναν στη FIA να εφαρμοστεί από φέτος ένας νέος κανονισμός σχετικά με τη χρήση των ελαστικών στα Grands Prix: Οι δέκα πρώτοι να είναι αναγκασμένοι να εκκινούν τον αγώνα με τα ελαστικά με τα οποία συμμετείχαν στην τελική περίοδο των δοκιμών κατάταξης.


Για να εφαρμοστεί η πρόταση θα πρέπει να την υπερψηφίσει το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport – όπως και την πρόταση των ομάδων για τη βαθμολόγηση 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 σε κάθε Grand Prix από φέτος. Και για τις δύο περιπτώσεις η υπερψήφιση του ΠΣΜ (στο μέσον Φεβρουαρίου) θεωρείται απλώς τυπική διαδικασία.


Η χρήση στην εκκίνηση των ίδιων ελαστικών με τις δοκιμές κατάταξης θα δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη στρατηγική των αγώνων – αλλά πολλοί εκτιμούν ότι θα περιπλέξει τα πράγματα σχετικά με την γρήγορη κατανόηση του σπορ από τηλεθεατές που δεν εμβαθύνουν σε αυτό.


Η απαγόρευση ανεφοδιασμών στη διάρκεια των pit-stops στους αγώνες σημαίνει ότι κάθε μονοθέσιο θα πρέπει να εκκινεί με φορτίο καυσίμου περίπου 160 κιλών – κάτι που θεωρητικά απαιτεί τη χρήση της σκληρής γόμας στους πρώτους γύρους του αγώνα.


Αντίθετα, για να επιτευχθεί ο ταχύτερος χρόνος στις δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου, ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιεί τη μαλακότερη από τις δύο γόμες. Οι δύο αυτές παράμετροι έρχονται σε σύγκρουση και κάθε ομάδα θα καλείται να επιλέξει που θέλει να δώσει βαρύτητα.


Φυσικά, σε μεγάλο βαθμό η στρατηγική είναι εξαρτώμενη από τη διαφορά απόδοσης που θα έχουν οι δύο διαφορετικές γόμες που θα διαθέτει σε κάθε Grand Prix η Bridgestone. Υπό ορισμένες συνθήκες, το 2009 η σκληρότερη γόμα ήταν ταχύτερη – αλλά η ιαπωνική εταιρεία πιθανότατα θα αυξήσει τη διαφορά απόδοσης των δύο τύπων ελαστικών.


auto.in.gr