Nissan Pixo: Εργαλείο πόλης
Εστιάζοντας στις προδιαγραφές ενός προσιτού αυτοκινήτου πόλης, το Nissan Pixο μετατρέπει σε πλεονέκτημα τις περιορισμένες διαστάσεις του και την επαρκή ισχύ του τρικύλινδρου κινητήρα του.
Γιάννης Αδάναλης
Σε μια εποχή που κάθε σπατάλη ή περιττή πολυτέλεια αρκεί για να σε χαρακτηρίσει, η άφιξη ενός νέου αυτοκινήτου πόλης, με προσιτό και φιλικό προς το χρήστη προφίλ, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την πρώτη, πραγματικά αστική πρόταση της Nissan στην πολύχρονη παρουσία της στην ευρωπαϊκή ήπειρο, καθώς με μήκος 3,56 μέτρων το Pixo έρχεται να τοποθετηθεί κάτω από τα μέχρι σήμερα γνωστά και ιδιαίτερα δημοφιλή, στην ελληνική αγορά, Micra και Note.
Αφετηρία για την εξέλιξη του Pixo αποτέλεσε η συνεργασία της Nissan με τη Suzuki και συγκεκριμένα η γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε στην Ινδία για τις ανάγκες κατασκευής του Alto.
Το γεγονός αυτό δικαιολογεί τις εμφανείς σχεδιαστικές ομοιότητες που παρουσιάζουν τα δύο αυτοκίνητα, όπως άλλωστε και την πλήρη ταύτιση των τεχνικών τους προδιαγραφών.
Αν και η Nissan επιχείρησε να τροποποιήσει το παρουσιαστικό του Pixo μεταβάλλοντας το σχεδιασμό του μπροστινού τμήματος και μεταφέροντας σε αυτό κάποιες από τις ιδιαιτερότητες μεγαλύτερων, σε όγκο, προτάσεών της, δεν κατάφερε επί της ουσίας να διαφοροποιήσει τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.
Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί και για το εσωτερικό τμήμα, όπου το ανασχεδιασμένο τιμόνι με το λογότυπο της Nissan στο κέντρο αποτελεί το ασφαλέστερο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές προτάσεις.
Στο περιθώριο των κοινής σχεδιαστικής λογικής, τα σκληρά πλαστικά με το μέτριο φινίρισμα και την ικανοποιητική συναρμογή συναντούν τις όχι και τόσο υψηλές προδιαγραφές του ανταγωνισμού, ενώ ο εξοπλισμός -αν εξαιρέσει κανείς την βασική έκδοση των 8.690 ευρώ που δεν περιλαμβάνει air condition- θα καλύψει τις ανάγκες που δημιουργεί η καθημερινή μετακίνησή του μέσα στην πόλη.
Μάλιστα στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Acenta Pack, στις ζάντες αλουμινίου, στους προβολείς ομίχλης και στις συνήθεις, πλέον, ηλεκτρικές ευκολίες έρχονται να προστεθούν οι έξι αερόσακοι και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας.
Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις προδιαγράφουν ουσιαστικά τις μεταφορικές δυνατότητες του θαλάμου επιβατών.
Αν λοιπόν επιλέξει κανείς την τετραθέσια διαμόρφωση του Pixo, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει μόλις τα 129 λίτρα, ενώ σε περίπτωση που η πλάτη της πίσω σειράς καθισμάτων αναδιπλωθεί ο όγκος αυξάνεται στα 367 λίτρα.
Τη δεδομένη… στενότητα στο εσωτερικό του μικρού Nissan αντισταθμίζει η αποτελεσματική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ηχομόνωση.
Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας με τον οποίο εξοπλίζεται το Pixo είναι τρικύλινδρος και κατά συνέπεια τραχύς σε λειτουργία, ο αυξημένος θόρυβος-κραδασμός που παράγει θα περάσει στο εσωτερικό μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Τα γόνατα ΜcPherson και ο άκαμπτος άξονας στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, αντίστοιχα, ανταποκρίνονται με επιτυχία στα απαιτητικά χαρακτηριστικά της ελληνικής ασφάλτου, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης.
Ταυτόχρονα, οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν θα προβληματίσουν ακόμη και αν βαλθεί κανείς να εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, δίνοντας μια νέα διάσταση στον ορισμό του αυτοκινήτου πόλης.
Η αλήθεια είναι ότι το μοτέρ των 996 κ.εκ. δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα 855 κιλά του συνόλου, παρά την απροθυμία του στις χαμηλές στροφές λειτουργίας και την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.
Οι 68 ίπποι αποδεικνύονται αρκετοί για τις προδιαγραφές και τον προσανατολισμό του Pixo. Αυτό επιβεβαιώνουν τόσο τα νούμερα των επιδόσεων -τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 14 δευτερόλεπτα- όσο και οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου.
Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, λοιπόν, 4,4 λίτρα καυσίμου αρκούν για να διανύσει κανείς την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή που η μέση τιμή των εκπομπών CO2 δεν ξεπερνά τα 103 γρ./χλμ.
Το Pixo είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, έστω και αν οι εκδόσεις που θα εξοπλίζονται με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων αναμένονται σε περίπου δύο μήνες.
auto.in.gr
- LIVE: Έβερτον – Νότιγχαμ Φόρεστ
- Πώς θα λάβουν οι κτηνοτρόφοι τη συνδεδεμένη ενίσχυση – Οι 15 ερωταπαντήσεις
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία
- Φάμελλος από το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια: Οι «γαλάζιες ακρίδες» φάγανε τα δισεκατομμύρια των τίμιων αγροτών

