Thomas Ronnberg

Το Santa Fe αποκτά μικρότερο αδερφό, μιας και το ix35 -ο φιλόδοξος αντικαταστάτης του δημοφιλέστατου στη χώρα μας Tucson- σε λίγους μήνες θα βρίσκεται στιςεκθέσεις της κορεατικής φίρμας.

Με μήκος που δεν ξεπερνά κατά πολύ τα 4,4 μέτρα, το ix35 θα τεθεί αντιμέτωπο με το VW Tiguan, το Nissan Qashqai το Ford Kuga και το Toyota RAV4, αναδεικνύοντας τη φιλότιμη προσπάθεια της Hyundai να συναντήσει τις δυτικο-ευρωπαϊκές προδιαγραφές του ανταγωνισμού.

Η άποψή μας
Το ix35 αποτελεί μια ακόμη αξιόλογη προσθήκη στη διαρκώς αναπτυσσόμενη γκάμα της Hyundai. Αν και δεν αποσπάάριστασε κάποια επιμέρους κατηγορία,παραμένει μια ολοκληρωμένη πρόταση απέναντι στον ανταγωνισμό του.Οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό και ο εξοπλισμός είναι γενναιόδωροι και η οδική του συμπεριφορά προβλέψιμη. Στα πλεονεκτήματά του, επίσης, πρέπει να προσθέσουμε και την πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που διαθέτει, όπως άλλωστε και την εξαιρετικά προσιτή τιμή του, που θα ξεκινά -στην Αγγλία- από τα 17.000 ευρώ -ως δικίνητο ασφαλώς.

Όπως και να έχει οι πρώτες εντυπώσεις από το κορεατικό SUV είναι θετικές. Το ix35 είναι ένα ελκυστικό, σχεδιαστικά, SUV με σμιλεμένες και πολλά υποσχόμενες επιφάνειες, που μεταξύ άλλων του επιτρέπουν να ξεχωρίζει στο δρόμο.

Όντας μάλιστα δέκα εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από την πενταθέσια εκδοχή του Qashqai, το νέο SUV της Hyundai διακρίνεται για την ευρυχωρία του πενταθέσιου εσωτερικού του, ακόμη και για επιβάτες με μεγάλο ύψος στο πίσω κάθισμα. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, πάντως, η κορεατική φίρμα δεν σχεδιάζει τολανσάρισμα επταθέσιας έκδοσης.

Εξίσου θετική είναι και η εικόνα του ταμπλό. Ο λιτός και σύγχρονος, ταυτόχρονα, σχεδιασμός του συνδυάζεται με την ικανοποιητική ποιότητα των υλικών, δημιουργώντας την αίσθηση ενός συμπαγούς συνόλου.

Η πληρότητα του εξοπλισμού έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει τις σύγχρονες προδιαγραφές του ix35, μιας και η πλουσιότερη έκδοση περιλαμβάνει ηλεκτρονικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις, πανοραμική ηλιοροφή, αισθητήρες βροχής, υποδοχές φορητών συσκευών αναπαραγωγής μουσικών αρχείων και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Αρκετοί λόγοι για να ενθουσιαστεί κανείς υπάρχουν και κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, ξεκινώντας από το δίλιτροturbo diesel μοτέρ των 184 ίππων. Η γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνεται από κινητήρες βενζίνης 1,6 και 2,0 λίτρων, όπως άλλωστε και από ένα ακόμη πετρελαιοκίνητο μοτέρ 1.700 κ.εκ.

Στην πρώτη περίπτωση, αυτή του δίλιτρου turbo diesel, τα 383 Nm μέγιστης ροπής μεταφέρονται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου πέντε σχέσεων, αν και στο μέλλον θα υπάρξουν εκδόσεις εξοπλισμένες με χειροκίνητα κιβώτια και με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Παρά την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου -το πετρελαιοκίνητο ix35 των 184 ίππων χρειάζεται μόλις 5 λίτρα καυσίμου για να διανύσει 100 χιλιόμετρα- ενώ η διαδικασίαεπιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεταισε 9,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.

Πηγή έμπνευσης θα μπορούσε να είναι, τόσο η οδική συμπεριφορά όσο και η ποιότητα κύλισης, αν το τιμόνι διέθετε καλύτερη αίσθηση και οι αναρτήσεις δεν εμφάνιζαν τάσεις αποσταθεροποίησης.

Το ix35 δεν μοιάζει το ίδιο ευέλικτο και ακριβές με το Nissan Qashqai ή το Ford Kuga, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι οι αντιδράσεις του πλαισίουσε υψηλές ταχύτητες κίνησης και οι κλίσεις του αμαξώματοςθα προκαλέσουναίσθημαανασφάλειας.

Auto Express