BMW Σειρά 5 2010: Η δική της σειρά…
Την επιστροφή της στην κορυφή θέτει ως μοναδικό στόχο η νέα Σειρά 5 της BMW, δίνοντας τις δικές της απαντήσεις στις προκλήσεις του ανταγωνισμού.
Γιάννης Αδάναλης
Θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί την κορυφαία πρόταση του Βαυαρού κατασκευαστή, εξαργυρώνοντας τα 35 και πλέον χρόνια παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Σειρά 5, στην έκτη πλέον γενιά της, δεν έρχεται απλώς για να επιβεβαιώσει την κατασκευαστική υπεροχή που χαρακτηρίζει το σύνολο των προτάσεων της BMW, αλλά και να διεκδικήσει, εκ νέου, την πρώτη θέση της κατηγορίας.
Απέναντι στη νέα Mercedes-Benz E-Class, που συμπληρώνει μέρα με τη μέρα την γκάμα της και στο Audi A6, που δείχνει να έχει ολοκληρώσει -έστω και πρόωρα- τον κύκλο του στη Γηραιά Ήπειρο, η βαυαρική μπερλίνα απαντά με το εντυπωσιακό σχεδιαστικό της προφίλ και τον γνώριμο -από το πρόσφατο παρελθόν- οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της.
Την εκκεντρικότητα στο σχεδιαστικό κώδικα του απερχόμενου μοντέλου έχει αντικαταστήσει η ισορροπία, γεγονός που δικαιολογεί τις εμφανείς, πλέον, ομοιότητες του αμαξώματος με την επιβλητική επτάρα.
Περισσότερο το μπροστινό και λιγότερο το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, φωτογραφίζει την βαυαρική λιμουζίνα, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι από τη νέα Σειρά 5 λείπουν οι σχεδιαστικοί ιδιωματισμοί.
Ενδεικτική των προθέσεων του Γερμανού κατασκευαστή είναι και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το μήκος του μεταξονίου, το οποίο έχει κερδίσει σχεδόν οκτώ εκατοστά, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.
Αντίστοιχα, το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά έξι εκατοστά, αγγίζοντας τα 4,9 μέτρα.
Από την πλευρά του, το εσωτερικό δεν θα μπορούσε από το να υποστηρίξει το προφίλ του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη άνεση, πολυτέλεια και ασφάλεια.
Ανάμεσα στα επιμέρους χαρακτηριστικά του ξεχωρίζει ο απέριττος σχεδιασμός του ταμπλό, ο προηγμένος τεχνολογικά εξοπλισμός και η αδιαμφισβήτητη ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλες τις επιφάνειες του θαλάμου επιβατών.
Τους συμβιβασμούς έχει αποφύγει και η δομή του πλαισίου, μιας και η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει αυξήσει την ακαμψία του κατά 55%.
Επιστρέφοντας σε αξίες που η βαυαρική φίρμα υπερασπίζεται σθεναρά τις τελευταίες δεκαετίες, η νέα Σειρά 5 υπόσχεται μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης.
Οι ανασχεδιασμένες αναρτήσεις, οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όπως άλλωστε και το πλήθος το ηλεκτρονικών βοηθημάτων που συναντά κανείς στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου, δημιουργούν -όχι άδικα- υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική μπερλίνα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την επιθυμητή ρύθμιση των αναρτήσεων, μέσω του προαιρετικού συστήματος Dynamic Driving Control ή να εκμεταλλευτεί το μεταβαλλόμενο λόγο του συστήματος διεύθυνσης, διαμορφώνοντας χάρη στην παρουσία του Active Steering και της τετραδιεύθυνσης ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύνολο.
Σε κάθε περίπτωση οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που εξοπλίζουν το επιβλητικό sedan φαντάζουν ικανοί, όχι μόνο να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων αλλά και να εξασφαλίσουν ένα σημαντικό προβάδισμα απέναντι στον εξίσου ισχυρό ανταγωνισμό.
Αιχμή του δόρατος για την νέα πεντάρα θα αποτελέσουν οι εξακύλινδροι και οκτακύλινδροι κινητήρες βενζίνης, που συνδυάζουν την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με την υπερτροφοδότηση.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτή δηλαδή του εξακύλινδρου μοτέρ των 3,0 λίτρων, η ισχύς φτάνει τους 306 και η μέγιστη τιμή της ροπής τα 400 Nm ροπής.
Αντίστοιχα, 407 ίππους και 600 Nm αποδίδει το οκτακύλινδρο σύνολο των 4,4 λίτρων, το οποίο εξοπλίζει την κορυφαία έκδοση της Σειράς 5 και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Την βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν δύο ατμοσφαιρικά μοτέρ 3,0 λίτρων που παράγουν 258 και 204 ίππους αντίστοιχα.
Απαρατήρητες δεν θα μπορούσαν να περάσουν και οι εκδόσεις diesel, που ξεκινούν από τα 1.995 κ.εκ. και φτάνουν τα 2.993 κ.εκ. και τους 245 ίππους.
Μάλιστα το δίλιτρο turbo diesel μοτέρ διακρίνεται για την εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, που σύμφωνα με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν ξεπερνά τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.
Αναπόσπαστο μέρος του εκλογικευμένου περιβαλλοντικού προφίλ της Σειράς 5 αποτελούν οι τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το Brake Energy Regeneration, η ένδειξη αλλαγής σχέσης, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και τα αποσπώμενα μέρη που επιβαρύνουν τη λειτουργία του κινητήρα.
Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τη χρήση του αλουμινίου σε αμάξωμα και μηχανικά μέρη, που έχει συγκρατήσει το βάρος του συνόλου στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου.
Η νέα Σειρά 5 αναμένεται στη χώρα μας τον Μάρτιο του 2010, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστές οι εκδόσεις και οι τιμές τους.
auto.in.gr
- «Ο πατέρας ήταν γεμάτος αίματα» – Τι λέει μάρτυρας της τραγωδίας με το 2χρονο και το πίτμπουλ
- Κίνα: Ο «αναπνευστήρας» της Ρωσίας στον πόλεμο κυρώσεων
- Πυρκαγιά στο Χονγκ Κονγκ: Σκάνδαλο στις παραβάσεις των κανόνων ασφαλείας – Αγνοήθηκαν οι ανησυχίες των ενοίκων
- Από την Ολυμπιάδα, στα καρτέλ: Ο snowboarder ναρκοβαρώνος Ράιαν Γουέντινγκ στους 10 πιο επικίνδυνους του FBI
- Η Ρωσία τερματίζει τις στρατιωτικές συμφωνίες με Πορτογαλία, Γαλλία και Καναδά
- Νέα στοιχεία για την τραγωδία στην Κρήτη – Νεκροί μέσα σε λέμβο οι 18 μετανάστες



