Mitsubishi i-MiEV: Ηλεκτρική επανάσταση
Μηδενικοί ρύποι, επιδόσεις, άνεση, πρακτικότητα και ευελιξία. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που θα συναντήσει κανείς στο ηλεκτροκίνητο Mitsubishi i-MiEV.
Γιάννης Αδάναλης
Έχοντας σταματήσει -από επιλογή- τον χρόνο στην εποχή που η οσμή της βενζίνης περνούσε με χαρακτηριστική ευκολία στο θάλαμο επιβατών και ο κραδασμός του κινητήρα έφτανε στα χέρια σου μέσω της κολόνας του τιμονιού, η ιδέα ότι τα αυτοκίνητα στο μέλλον θα καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, θα κινούνται αθόρυβα και θα παράγουν μηδενικούς ρύπους τρομάζει.
Παρόλα αυτά η ηλεκτροκίνηση φαντάζει αυτή τη στιγμή η μοναδική εφαρμόσιμη λύση, σε μια προσπάθεια απεξάρτησης των οχημάτων από τα ορυκτά καύσιμα και περιορισμού των ρύπων που παράγει η χρήση τους.
Θα ήταν, λοιπόν, ανώφελο να μείνει κανείς αγκιστρωμένος στις μνήμες του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος, γυρνώντας την πλάτη στην ανάγκη δημιουργίας φιλικών, προς το περιβάλλον, προτάσεων, που θα χρησιμοποιούν για την κίνησή τους εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Σε αυτήν την ανάγκη, που τείνει να μετατραπεί σε καθολικά αποδεκτό αίτημα, απαντά και η εξέλιξη του Mitsubishi i-MiEV. Ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης, που στα χέρια του Ιάπωνα κατασκευαστή μετεξελίχτηκε στο πρώτο -ευρείας παραγωγής- ηλεκτροκίνητο όχημα του πλανήτη.
Σε πρώτο επίπεδο, αυτό δηλαδή της εξωτερικής του εμφάνισης, τίποτα δεν προδίδει την τεχνολογική του ιδιαιτερότητα. Ακόμη και το κάλυμμα, που μέχρι σήμερα προστάτευε την πύλη εισόδου της βενζίνης στη δεξαμενή καυσίμου, παρέμεινε στη θέση του. Μόνο που αυτή τη φορά, κρύβει πίσω του την υποδοχή του καλωδίου επαναφόρτισης.
Πολύ κοντά στα συμβατικά πρότυπα των βενζινοκίνητων εκδόσεων του αυτοκινήτου κινείται και ο σχεδιασμός του εσωτερικού. Οι τροποποιήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στον πίνακα οργάνων, ώστε να φιλοξενηθούν οι ενδείξεις που αφορούν τη λειτουργία του ηλεκτροκίνητου συνόλου, δεν έχουν αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του και πολύ περισσότερο τις συμπαγείς διαστάσεις του.
Ακόμη και η παρουσία των συσσωρευτών ιόντων-λιθίου στο δάπεδο του αμαξώματος δεν στάθηκε αρκετή για να μεταβάλλει τη διαμόρφωση του τετραθέσιου θαλάμου επιβατών ή να περιορίσει τους διαθέσιμους χώρους.
Αρκεί λοιπόν να γυρίσεις το διακόπτη και να επιλέξεις το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης από τον επιλογέα του ταχυτήτων, ώστε να διαπιστώσεις στην πράξη την ικανότητα του λιλιπούτειου Mitsubishi να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία σε αστικό περιβάλλον.
Τα καλά νέα ξεκινούν από το ηλεκτρικό μοτέρ και συγκεκριμένα από τη δυνατότητά του να παράγει την απαιτούμενη ισχύ και ροπή, ώστε το i-MiEV να ξεπερνά σε επιδόσεις ακόμη και την βενζινοκίνητη εκδοχή του.
Τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 64 ίππους και 180 Nm, παράγοντας μηδενικούς ρύπους, μηδενικούς κραδασμούς και μηδενικό θόρυβο.
Ακόμη και αν συνυπολογίσει κανείς τους ρύπους που εκλύονται από την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, το i-MiEV απελευθερώνει στο περιβάλλον το 1/3 των ποσοτήτων CO2, σε σχέση με μια συμβατική πρόταση.
Οφέλη προκύπτουν και από το περιορισμένο κόστος χρήσης, καθώς ο κινητήρας και οι μπαταρίες δεν απαιτούν οποιαδήποτε μορφή συντήρησης, παρά μόνο ένα περιοδικό έλεγχο της λειτουργίας τους.
Εξασφαλίζοντας αυτονομία 160 χιλιομέτρων, οι συσσωρευτές ιόντων-λιθίου έχουν διάρκεια ζωής 150.000 χιλιομέτρων, καλύπτουν το 50% του συνολικού κόστους του αυτοκινήτου και η πλήρης φόρτισή τους διαρκεί επτά ώρες.
Στην επαναφόρτιση των μπαταριών συμβάλλει και ο ηλεκτροκινητήρας, μιας και κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Μπορεί τα 40.000 ευρώ, τόσο κοστίζει το i-MiEV στην ιαπωνική αγορά όπου διατίθεται ήδη από τον Ιούλιο, να μην αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, ωστόσο, το γεγονός ότι ένα όχημα μηδενικών ρύπων δεν συνοδεύεται από οδυνηρούς συμβιβασμούς επιβεβαιώνει πως στο μέλλον της αυτοκίνησης είναι σε κάθε περίπτωση… ηλεκτρικό.
Οι προβλέψεις θέλουν το i-MiEV να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2010, παράλληλα με τις αντίστοιχες προτάσεις του γαλλικού ομίλου PSA, που θα φέρουν την τεχνολογική υπογραφή της Mitsubishi.
auto.in.gr
- Μηνύματα ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου – «Σημάδεψε μια γενιά»
- Γάζα: Η διεθνής δύναμη σταθεροποίησης πρέπει να αναπτυχθεί στην κίτρινη γραμμή, λέει η Αίγυπτος
- Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2025: Τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλίας
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)
- Η Shein αντεπιτίθεται – Κατηγορεί τη Γαλλία για «κυνήγι μαγισσών»
- Τυράκι… κατευνασμού στους αγρότες και καρφί σε Τσίπρα από τον Μητσοτάκη