Γιάννης Αδάναλης

Από τη στιγμή που η VW αποφάσισε να μοιραστεί με τους υπόλοιπους συνδαιτυμόνες του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών την τεχνογνωσία των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων άμεσου ψεκασμού, οι διαδικασίες ανάδειξης της Skoda και των τετράτροχων προϊόντων της απλοποιήθηκαν.



Είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για την ανυπέρβλητη Octavia5 των 1.400 κ.εκ. και των 122 ίππων, αν η γερμανοθρεμμένη φίρμα του Wolfsburg κρατούσε για τον εαυτό της το αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα που εξακολουθεί να προσφέρει η ασυνήθιστα πλούσια γκάμα των TSI κινητήρων βενζίνης.



Δεν θα μπορούσαμε, επίσης, να μιλάμε και για μια ανταγωνιστική Octavia RS, που συνεχίζει ανανεωμένη να… τρομοκρατεί, με 200 ίππους και συμπεριφορά αμαξοστοιχίας, τα hot hatch της ευρωπαϊκής αγοράς.



Στην συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, τον πρώτο λόγο δεν έχουν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου -αυτά έχουν διατηρηθεί στη συντριπτική τους πλειοψηφία αναλλοίωτα- αλλά το αναβαθμισμένο παρουσιαστικό του sedan ή station wagon αμαξώματός του.



Οι ουσιαστικότερες διαφοροποιήσεις, σε σχέση πάντα με το παρελθόν, εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα, καθώς ο ανασχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων έχει συμπαρασύρει τις μεταλλικές επιφάνειες (καπό, φτερά) και τον προφυλακτήρα.



Ο τελευταίος, πέρα από τους παραδοσιακούς προβολείς ομίχλης, φιλοξενεί φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο την ταυτοποίηση του αυτοκινήτου και της έκδοσης.



Aντίθετα, υψηλό δείκτη παρατηρητικότητας απαιτούν οι περιορισμένης έκτασης και σημασίας αλλαγές που παρουσιάζει το πίσω τμήμα της Octavia RS, όπως άλλωστε και οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου των 17 ή των 18 ιντσών.



Γνώριμη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Η διαφοροποίηση του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, συμβαδίζει με την αναβάθμιση του εξοπλισμού και συγκεκριμένα με την εξέλιξη ενός διζωνικού κλιματισμού που ανιχνεύει την ποιότητα του αέρα, μεταβάλλοντας -όταν αυτό χρειαστεί- τη λειτουργία του.



Προς όφελος των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου, έχει λειτουργήσει η αντικατάσταση της παραδοσιακής ρεζέρβας με κιτ επισκευής ελαστικού, καθώς το περιορισμένο, κατά 20 κιλά, βάρος της ανανεωμένης Octavia RS επιτρέπει στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των δύο λίτρων να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό του.



Καταναλώνοντας 7,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και πληρώντας τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, η πανίσχυρη μπερλίνα της Skoda επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 242 χλμ./ώρα.



Εξίσου εντυπωσιακές, ωστόσο, είναι και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Χωρίς να εγκαταλείπει το ρόλο ενός ισορροπημένου και εξαιρετικά φιλικού τετράτροχου, η Octavia RS δεν θα απογοητεύσει αυτόν που θα επιλέξει να κινηθεί σε ανταγωνιστικούς ρυθμούς, εκμεταλλευόμενος τον εξαιρετικό συνδυασμό κινητήρα-πλαισίου.



Αν και το αμάξωμα έχει περιορίσει την απόστασή του από το έδαφος κατά 1,3 εκατοστά, η ανάρτηση εξακολουθεί να δουλεύει υποδειγματικά ακόμη και σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, εξασφαλίζοντας την προοδευτικότητα των αντιδράσεων του υπερτροφοδοτούμενου Skoda.



Xωρίς ανεπιθύμητες παρενέργειες πραγματοποιείται και η μεταφορά της μέγιστης ροπής των 280 Nm στους κινητήριους τροχούς, μέσω του μέχρι σήμερα γνωστού μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων ή του επίσης εξατάχυτου ημι-αυτόματου DSG.



Την γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνει η πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία εξοπλίζεται με δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, αποδίδοντας 170 ίππους και καταναλώνοντας μόλις 5,7 λίτρα καυσίμου/100 χλμ.



Η Octavia RS διατίθεται ήδη στη χώρα μας σε μια εξοπλιστική έκδοση, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ESP, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης και ηχοσύστημα. Το κόστος της βενζινοκίνητης έκδοσης ανέρχεται στα 24.663 ευρώ, ενώ για στην έκδοση diesel φτάνει τα 26.456 ευρώ.

auto.in.gr