Προγράμματα αγωγής οπτικοακουστικής συνείδησης για μαθητές δημοτικού
Θεσσαλονίκη: Δύο νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, που αφορούν τη δημιουργία οπτικοακουστικής συνείδησης και την κριτική ικανότητα στα παιδιά σε σχέση με τα μηνύματα που δέχονται από τα μέσα ενημέρωσης και τις διαφημίσεις, πρόκειται να εφαρμοστούν πιλοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, σε δημοτικά σχολεία της χώρας.
Θεσσαλονίκη: Δύο νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, που αφορούν τη δημιουργία οπτικοακουστικής συνείδησης και την κριτική ικανότητα στα παιδιά σε σχέση με τα μηνύματα που δέχονται από τα μέσα ενημέρωσης και τις διαφημίσεις, πρόκειται να εφαρμοστούν πιλοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, σε δημοτικά σχολεία της χώρας.
Πρόκειται για το πρόγραμμα Media Smart και το ψηφιακό παιχνίδι «Ο Τραγανούλης», τα οποία δημιούργησε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και την Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας – Ενημέρωσης, στα πρότυπα αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται ήδη σε Βρετανία και Καναδά.
Σε σχετική ημερίδα, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα προγράμματα σε εκπαιδευτικούς και διευθυντές διευθύνσεων εκπαίδευσης, στελέχη των παραπάνω φορέων εξήγησαν ότι μέσα από την εφαρμογή τους, οι μικροί μαθητές ευαισθητοποιούνται γύρω από τα μηνύματα που λαμβάνουν από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο και μαθαίνουν να αποκτούν κριτική σκέψη.
Συγκεκριμένα, το Media Smart αφορά οπτικοακουστικό υλικό που θα παρουσιάζεται στην αίθουσα και με τη βοήθεια του δασκάλου οι μαθητές θα μαθαίνουν να αποκωδικοποιούν τη «γλώσσα» της διαφήμισης, να βρίσκουν τα κρυμμένα μηνύματα και να εξοικειώνονται με τον τρόπο λειτουργίας της.
Ο «Τραγανούλης» είναι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι για ένα δημοφιλές δημητριακό που θέλει να διαφημιστεί, διατίθεται ήδη στην ιστοσελίδα του ΙΟΜ, αλλά και σε ψηφιακή μορφή και απευθύνεται σε ηλικίες 6-12 ετών. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν τη δική τους διαφήμιση σε ιστοσελίδα και μέσα από τη διαδικασία αυτή μαθαίνουν να διαβάζουν κριτικά το περιεχόμενο των διαφημίσεων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργο Κατατάσιο, παρόμοιο πρόγραμμα, το «Δίκτυο Αγωγής Τηλεόρασης» λειτούργησε ήδη τα τελευταία δύο χρόνια σε περίπου 100 σχολεία της Περιφέρειας και σε νομούς της Θράκης, με αποδέκτες 5.000 μαθητές, μαθαίνοντάς τους να επιλέγουν σωστά προγράμματα στην τηλεόραση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
health.in.gr
- Μπιλ Γκέιτς για AI: Γιατί κάποιες εταιρείες θα αξίζουν λιγότερο στο μέλλον
- Η δικαιοσύνη στο Καζακστάν και…. οι Γερμανοί ξανάρχονται
- Ελεγκτικό Συνέδριο: Στο μικροσκόπιο του δημόσια έργα… μιας χρήσης – Το μωσαϊκό των αστοχιών
- Τίνος είσαι εσύ; Η Φραντσέσκα Σκορσέζε δεν ντρέπεται να πει ότι βρήκε δουλειά χάρη στο διάσημο επίθετό της
- «Οι πραγματικοί αγρότες έχουν μείνει απλήρωτοι»: Σφοδρά πυρά κατά της κυβέρνησης στο φόντο των κινητοποιήσεων
- Ταμείο Ανάκαμψης: Ψαλίδι σε 135 έργα του «Ελλάδα 2.0» – Ολόκληρη η λίστα



