Γιάννης Αδάναλης

Η ιστορία έχει δείξει ή καλύτερα έχει αποδείξει την εξειδίκευση της Renault στην εξέλιξη και την παραγωγή πολυμορφικών οχημάτων. Αποτελώντας το θεμέλιο λίθο της κατηγορίας, η γαλλική φίρμα δεν δίστασε, στα μέσα της δεκαετίες του 1980, να οδηγήσει στη γραμμή παραγωγής το εκκεντρικό, για την εποχή εκείνη, Espace.



Το ενός όγκου τετράτροχο με τη σχεδιαστική υπογραφή του Αντώνη Βολάνη, πλαισιώθηκε -δώδεκα χρόνια αργότερα- από τη μικρομεσαία εκδοχή του και συγκεκριμένα από το συμπαγών διαστάσεων Scenic.



Η Renault έδειχνε να μην έχει αντίπαλο σε μια κατηγορία που αναπτυσσόταν με γοργούς και σε κάθε περίπτωση αξιοπρόσεκτους ρυθμούς, καθώς οι απαντήσεις που ήρθαν από τον ανταγωνισμό δεν στάθηκαν, αρχικά, ικανές να αμφισβητήσουν το δεδομένο προβάδισμά της.



Το έργο του Scenic δεύτερης γενιάς ήταν φαινομενικά εύκολο, στην πράξη ωστόσο το μικρομεσαίο MPV κλήθηκε να αντιμετωπίσει τις επεκτατικές διαθέσεις ευρωπαϊκών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών.



Μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος, η Renault καλείται σήμερα να καλύψει το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών, ώστε να επιστρέψει στην κορυφή μιας κατηγορίας που η ίδια καθιέρωσε.



Με πρόσφατο το παράδειγμα του νέου Megane, το αποκλειστικά επταθέσιο Grand Scenic υιοθετεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές του κατασκευαστή. Οι χαρακτηριστικές ακμές του αμαξώματός του έχουν αντικατασταθεί από καμπυλόγραμμες επιφάνειες, δημιουργώντας μία πιο «εύπεπτη» και σαφέστατα πιο «φιλική» εικόνα.



Μπορεί το μπροστινό τμήμα του αυτοκίνητου να μην διεκδικεί δάφνες σχεδιαστικής πρωτοτυπίας, ωστόσο, τα φωτιστικά σώματα στο τελείωμα του αμαξώματος αποδεικνύονται αρκετά για τη δημιουργία ενός ευδιάκριτου στοιχείου διαφοροποίησης.



Το δικό της ρόλο στη διαμόρφωση των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών του νέου Grand Scenic διαδραματίζει και η εμφανής αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων.



Η προσθήκη των επτά εκατοστών στο συνολικό μήκος και των 2,5 στο πλάτος γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή, μιας και το γαλλικό πολυμορφικό δεν κρύβει το επιβλητικό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, μέγεθός του.



Αλλωστε στις πληθωρικές διαστάσεις του αμαξώματος έχει επί της ουσίας στηριχτεί, τόσο η επταθέσια αρχιτεκτονική του θαλάμου επιβατών όσο και το πολυχρηστικό προφίλ ενός αυτοκινήτου με αδιαμφισβήτητες… οικογενειακές προεκτάσεις.



Η αλήθεια είναι ότι το εσωτερικό του Grand Scenic διακρίνεται για την ευρυχωρία και την άνεση που είναι ικανό να προσφέρει και στις τρεις σειρές καθισμάτων.



Χάρη στην επιμήκυνση του μεταξονίου, ο χώρος που αναλογεί στα κάτω άκρα των επιβατών φτάνει τα 27,5 εκατοστά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, που μεταξύ άλλων σύρεται, αυξομειώνοντας τον ωφέλιμο χώρο στις πιο πίσω θέσεις.



Αντίστοιχα, ο όγκος στο χώρο αποσκευών παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 10% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ξεκινώντας στην επταθέσια διαμόρφωση της καμπίνας από τα 208 λίτρα και φτάνοντας με την αναδίπλωση ή ακόμα και την αφαίρεση της δεύτερης σειράς καθισμάτων τα 2.063.



Στους παραπάνω αριθμούς θα πρέπει να προσθέσουμε και τους 40 αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα που συναντά κανείς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αυξάνοντας κατά 92 λίτρα τις μεταφορικές του δυνατότητες.



Είναι προφανές πως το νέο Grand Scenic δεν σταματά στην αναγνωρισμένη, ούτως ή άλλως, ευρυχωρία του, αλλά επενδύει στην ουσιαστική βελτίωση της κατασκευαστικής ποιότητας

auto.in.gr