Παρότι στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής η οικονομική κρίση είναι βαθύτερη από οπουδήποτε αλλού, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να επιβιώνουν με κυβερνητικά δάνεια, μια ομάδα επενδυτών προοδεύει όλο και περισσότερο στην προσπάθειά της να ιδρύσει μια αμιγώς αμερικανική ομάδα της Formula 1.


Επικεφαλής της συγκεκριμένης προσπάθειας είναι ο Ken Anderson (πρώην τεχνικός διευθυντής των Ligier και Onyx στη Formula 1, των Ganassi Racing και AJ Foyt Racing στα Indycars και νυν της Haas CNC Racing στο πρωτάθλημα NASCAR) και ο πρώην διευθυντής της Williams και σήμερα δημοσιογράφος, Peter Windsor.


Οι δύο ενημέρωσαν πριν από λίγες ημέρες τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley, για την σοβαρότητα της προσπάθειάς τους. Ο Βρετανός, ενώ μίλησε για τη μεγάλη δυσκολία δημιουργίας ιδιωτικής ομάδας στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, τόνισε ότι τα δραστικά μέτρα μείωσης των προϋπολογισμών των ομάδων αρχίζουν να αποδίδουν.


Με όσα συμφώνησαν οι ομάδες με τη FIA το Δεκέμβριο, θα μπορεί από το 2010 μια ιδιωτική ομάδα να αγοράσει (είτε από τις άλλες εργοστασιακές ομάδες του σπορ είτε από την Cosworth) κινητήρα με ετήσιο αντίτιμο πέντε εκατομμύρια δολάρια και κιβώτιο ταχυτήτων (από την Ricardo Transmissions) με ενάμισι εκατομμύριο δολάρια.


Επίσης, η απαγόρευση δοκιμών που συμφωνήθηκε για όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν επιτρέπει σε μια ομάδα να βασίζεται εκτός Ευρώπης – καθώς το πλάνο των ανθρώπων της USF1 είναι η ομάδα τους να έχει εργοστάσιο στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ, στην silicon valley του αμερικανικού πρωταθλήματος NASCAR.


Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις πληροφορίες που προκύπτουν όσο προοδεύει ο πλάνο της ομάδας, η USF1 θα έχει και βάση στην Ευρώπη – κοντά στην πόλη Bilbao της Ισπανίας. Για την ακρίβεια, θα χρησιμοποιεί το υπάρχον εργοστάσιο της εταιρείας Epsilon Euskadi, που κατασκευάζει πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα – υπό τη διοίκηση των βετεράνων τεχνικών διευθυντών της Formula 1, Joan Villadelprat και Sergio Rinland.


Στη Βόρεια Καρολίνα θα βρίσκεται η αεροσήραγγα της USF1, μια από τις πιο σύγχρονες και προηγμένες αεροσήραγγες του πλανήτη – με αναλογία 1:1 και κυλιόμενο διάδρομο που αγγίζει τα 300 km/h! Ο Ken Anderson, που είναι μέτοχος σε αυτή την αεροσήραγγα, δήλωσε πως …έτσι κι αλλιώς το 90% της τεχνολογίας που υπάρχει στη Formula 1 προέρχεται από τις ΗΠΑ!


Προς το παρόν οι επικεφαλής της USF1 βρίσκονται στην προσπάθεια σύστασης της ομάδας και εξασφάλισης χορηγών. Ακούστηκε ότι ένας από τους χρηματοδότες ενδεχομένως είναι και ο Gene Haas, ιδιοκτήτης της ομάδας που εργάζεται ο K. Anderson στο NASCAR, αλλά η φήμη είναι αναληθής.


Στον μέσον της οικονομικής κρίσης, το μόνο ρεαλιστικό σενάριο επιβίωσης μιας ιδιωτικής ομάδας (που να μην ανήκει σε κάποιοιν δισεκατομμυριούχο) στη Formula 1 είναι να πετύχει ο Max Mosley, από το 2010, να μειώσει τον ετήσιο προϋπολογισμό κάθε ομάδας στα 50 εκατομμύρια δολάρια.


auto.in.gr