Αποστολή στην ΙσπανίαRenault Megane: Extraordinaire
Γιάννης Αδάναλης
Από την εποχή του τετραγωνισμένου Espace ως το συμπαθέστατο Twingo και το εξεζητημένο Vel Satis, η Renault αρέσκεται να προκαλεί με τις σχεδιαστικές της επιλογές, αποκαλύπτοντας με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την ασυγκράτητη ροπή της προς την εκκεντρικότητα.
Ανάλογο ήταν και το παράδειγμα της δεύτερης γενιάς του Megane. To δημοφιλέστατο μικρομεσαίο κατηγορήθηκε από εχθρούς και φίλους για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του αμαξώματός του, αν και οι μετέπειτα πωλήσεις του στη γηραιά ήπειρο διέψευσαν όσους «πόνταραν» στην εμπορική αποτυχία του.
Εμπλουτίζοντας την τροπαιοθήκη της γαλλικής φίρμας με το τίτλο του ευρωπαϊκού best seller για το 2005 και 2006, το Megane κατάφερε να ξεπεράσει τα όποια μειονεκτήματα παρουσίαζε σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού, δημιουργώντας παράλληλα τις ιδανικότερες συνθήκες για την άφιξη του πολύ-αναμενόμενου αντικαταστάτη του.
Όπως και στο παρελθόν έτσι και σήμερα, η Renault αναδεικνύει το design στη σημαντικότερη προτεραιότητά της, προικίζοντας την τρίτη γενιά του γαλλικού μικρομεσαίου με ένα εντυπωσιακό, ομολογουμένως, παρουσιαστικό.
Στην περίπτωση του hatchback αμαξώματος οι σχεδιαστικές ακρότητες έχουν αποφευχθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι το αισθητικό αποτέλεσμα «κινδυνεύει» να χαρακτηριστεί συντηρητικό.
Το μπροστινό τμήμα υιοθετεί αρκετά από τα ιδιαίτερα γνωρίσματα της Laguna, σε αντίθεση με το πίσω που διεκδικεί με μεγαλύτερες αξιώσεις τη μοναδικότητα της υπόστασής του.
Από πλευράς διαστάσεων το πεντάθυρο αμάξωμα έχει «κερδίσει» περίπου εννέα εκατοστά σε μήκος και τρία εκατοστά σε πλάτος, σε σχέση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο, γεγονός που γίνεται εύκολα αντιληπτό από την πρώτη κιόλας ματιά.
Παρά την εμφανέστατη σχεδιαστική διαφοροποίησή της, τις ίδιες διαστάσεις διατηρεί και η coupe εκδοχή του γαλλικού μικρομεσαίου. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το ύψος του αμαξώματος, το οποίο έχει περιοριστεί κατά 4,8 εκατοστά.
Περνώντας στο εσωτερικό τμήμα, τόσο το πεντάθυρο Megane όσο και το Coupe, δηλώνουν απερίφραστα την κοινή καταγωγή τους. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας δεν κρύβει ιδιαιτερότητες, γεγονός που δεν περιπλέκει την εργονομία και σε τελική ανάλυση το χειρισμό του ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Παρόλα αυτά, η συγκέντρωση ενός μεγάλου αριθμού διακοπτών στο κατώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας απαιτεί στην καλύτερη περίπτωση την εξοικείωση του οδηγού.
Σε αποδεκτά επίπεδα -για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο- κινείται η ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο θάλαμο επιβατών. Το αφρώδες υλικό που καλύπτει την επιφάνεια του ταμπλό πείθει με την υφή και το φινίρισμά του, παραπέμποντας σε μεγαλύτερες και πολυτελέστερες προτάσεις της φίρμας.
Στην περίπτωση του πεντάθυρου Megane, η ποιοτική αναβάθμιση και η πληρότητα του εξοπλισμού συνοδεύεται από την απαραίτητη πρακτικότητα, καθώς οι διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι και πολύ περισσότερο η πρόσβαση σε αυτούς, καλύπτουν τις αυστηρότερες… οικογενειακές προδιαγραφές.
Η πίσω σειρά καθισμάτων φιλοξενεί με σχετική άνεση ως και τρεις ενήλικες, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας, ξεκινώντας από τα 405 λίτρα.
Αντίθετα, το coupe αμάξωμα επιβάλλει σημαντικούς χωροταξικούς συμβιβασμούς. Οι μικρές γυάλινες επιφάνειες του πίσω τμήματος περιορίζουν στο ελάχιστο την ορατότητα του οδηγού και των επιβατών που θα βρεθούν στα πίσω καθίσματα, ενώ περιορισμένος -κατά 2
auto.in.gr
- Γιατί ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο ο Πάντερ στους οπαδούς του Ερυθρού Αστέρα
- Θεσσαλονίκη: Τον ξυλοκόπησε στη μέση του δρόμου για να αποσύρει μήνυση εις βάρος του – Ο δράστης συνελήφθη
- Κακοκαιρία Byron: Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία
- Μπιενάλε Βενετίας 2026: Οι συμμετοχές μέχρι στιγμής – Με τον Ανδρέα Αγγελιδάκη θα δώσει το παρών η Ελλάδα
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Λουλούδια στο σημείο που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια
- Φοροδιαφυγή: AI και ψηφιακούς ελέγχους επιστρατεύει η ΑΑΔΕ
