Ο σύνδεσμος των ομάδων της Formula 1 (FOTA) θα συνεδριάσει στις 4 Δεκεμβρίου για να αποφασίσει μια νέα, πρωτοποριακή ιδέα για τον τρόπο διεξαγωγής των δοκιμών κατάταξης και, αν η ιδέα ψηφιστεί ομόφωνα, θα τεθεί προς έγκριση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport λίγες μέρες αργότερα.


Φέτος οι δοκιμές κατάταξης αποτελούνταν από τρεις περιόδους. Στην πρώτη αποκλείονταν οι πέντε πιο αργοί οδηγοί, στη δεύτερη οι επόμενοι πέντε και στην τρίτη οι δέκα που είχαν απομείνει διεκδικούσαν τις ισάριθμες πρώτες θέσεις της εκκίνησης, χρησιμοποιώντας όσο φορτίο καυσίμου ο καθένας επιθυμούσε. Το πρόβλημα με αυτή τη δομή είναι ότι οι θέσεις αποφασίζονται με βάση το φορτίο καυσίμου κάθε αγωνιζόμενου και όχι αποκλειστικά από την ταχύτητά του.


Η νέα ιδέα που θα συζητήσουν οι ομάδες προβλέπει να βγαίνουν στην πίστα όλοι μαζί οι αγωνιζόμενοι, με το ίδιο ακριβώς φορτίο καυσίμου και στο τέλος κάθε γύρου να αποκλείεται ο πιο αργός οδηγός.


Μετά από 14 γύρους θα έχουν απομείνει έξι οδηγοί, οι οποίοι θα συμμετέχουν σε μια δοκιμασία μόνοι τους για να καθοριστούν οι πρώτες έξι θέσεις της εκκίνησης. Οι έξι θα έχουν και πάλι ακριβώς το ίδιο φορτίο καυσίμου. Με αυτό τον τρόπο αφαιρούνται τα στρατηγικά παιχνίδια στις δοκιμές κατάταξης, τα οποία έκαναν την κατανόηση της ταχύτητας κάθε αγωνιζόμενου και της στρατηγικής που θα ακολουθήσει στον αγώνα δύσκολη για τον απλό θεατή.


Λεπτομέρειες του νέου συστήματος θα ανακοινωθούν μετά τη συνεδρίαση της FOTA, όπου θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο να κερδίζει έναν βαθμό ο κάτοχος της pole position. Βεβαίως, ο βαθμός αυτός λίγη χρησιμότητα θα έχει για τον οδηγό, αν προκριθεί η ιδέα του Bernie Ecclestone να αντικατασταθούν οι βαθμοί με χρυσό, ασημένιο και χάλκινο μετάλλιο για τους τρεις πρώτους.


auto.in.gr