Δοκιμές Βαρκελώνης, 2η μέρα: Ταχύτερος ο Sebastian Vettel
Με τη Red Bull του 2008 ο Γερμανός ξεκίνησε εντυπωσιακά τη θητεία του στη νέα του ομάδα, την ώρα που οι κορυφαίες ομάδες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις δοκιμές των νέων εξαρτημάτων του 2009.
Στην πρώτη του πλήρη ημέρα δοκιμών ως οδηγός της Red Bull Racing, πλέον, ο Sebastian Vettel ήταν σημαντικά ταχύτερος όλων και ο μόνος που έπεσε κάτω από το 1:20 κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας των δοκιμών εννέα εκ των δέκα ομάδων της Formula 1 (απουσιάζει μόνο η Toyota) στη Βαρκελώνη.
Τον νεαρό Γερμανό ακολούθησαν οι Takuma Sato, Sebastien Bourdais και Sebastien Buemi με ισάριθμες Toro Rosso – Ferrari, καθώς ο Ιάπωνας, ο Γάλλος και ο Ελβετός διεκδικούν μια αγωνιστική θέση στην ομάδα το 2009. Βεβαίως, θα πρέπει να πούμε ότι και οι τρεις συμμετείχαν με μονοθέσια του 2008, χωρίς καμία από τις περιοριστικές της απόδοσης αλλαγές που επιβάλλουν οι κανονισμοί της νέας σεζόν.
Τόσο η McLaren όσο και η Ferrari δούλεψαν κυρίως στην εξέλιξη του νέου συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS). Η πρώτη με τον Gary Paffett (μιας κι ο Pedro de la Rosa μεταπήδησε για δύο μέρες στη Force India) και η δεύτερη με τον Luca Badoer. Μάλιστα, η Ferrari του Ιταλού έδειξε μια ιδιαίτερη σπουδή επί του θέματος, με την τοποθέτηση της συσκευής του KERS πάνω από τον δεξιό πλευρικό αεραγωγό (sidepod).
Η McLaren MP4/23K (όπου το Κ υποδηλώνει το KERS) εμφάνισε πρόβλημα διαρροής λιπαντικού και αυτό ανάγκασε τον Paffett να τελειώσει την ημέρα έχοντας συμπληρώσει μόλις 31 γύρους. Αντίστοιχα, η Ferrari αφοσιώθηκε και στην βελτίωση της αξιοπιστίας του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Τόσο η BMW Sauber όσο και η Honda, με τους αγωνιστικούς οδηγούς τους -Robert Kubica και Jenson Button αντίστοιχα- δοκίμασαν τις νέες εμπρός και πίσω πτέρυγες του 2009, έχοντας αφαιρέσει όλα τα μικρά πτερύγια παραγωγής αρνητικής άντωσης και κατανομής του αέρα από το αμάξωμα, όπως επιβάλλει η νέα πραγματικότητα.
Σχολιάζοντας τα νέα δεδομένα, ο R. Kubica εξήγησε: Χάνουμε πολλή αρνητική άντωση σε σχέση με το 2008 αλλά με την επιστροφή στα ελαστικά slicks έχουμε περισσότερη πρόσφυση στις αργές στροφές. Συνεπώς, με την εξέλιξη που θα ακολουθήσει, εκτιμώ ότι η διαφορά απόδοσης δεν θα είναι μεγάλη.
Λίγο νωρίτερα, ο δοκιμαστής της ομάδας, Christian Klien, χαρακτήρισε το μονοθέσιο της BMW Sauber, που προέκυψε από τους νέους κανονισμούς, ως το ασχημότερο μονοθέσιο F1 που υπήρξε ποτέ! Ο Αυστριακός συνέχισε: Δείχνει τόσο καινούριο για όλους. Αλλά θα το συνηθίσουμε και θα υπάρξουν πολλές τροποποιήσεις μέχρι τον πρώτο αγώνα, τον Μάρτιο.
Μιλώντας για την απόδοση του μονοθεσίου με τα νέα δεδομένα, συμπλήρωσε: Δίνει καλή οδηγική αίσθηση, πάντως. Όπως είδαμε, ήδη οι χρόνοι είναι αρκετά καλοί. Θα γίνουν ορισμένες ακόμα βελτιώσεις το χειμώνα. Βασικά έχει πολύ μειωμένη αρνητική άντωση, αλλά τα ελαστικά slicks καλύπτουν λίγη από αυτή την απώλεια, ειδικά στις αργές στροφές που έχεις περισσότερη πρόσφυση.
Αυτά τα slicks ελαστικά που χρησιμοποιούμε είναι η πρώτη σπουδή τους. Δεν είμαι σίγουρος αν θα έχουμε μια βελτιωμένη έκδοσή τους, αλλά η θέρμανσή τους δείχνει να μην γίνεται τόσο εύκολα, ακόμα και σε ζεστό κλίμα. Αναμφίβολα τα slicks ελαστικά είναι η σωστή κατεύθυνση και το μονοθέσιο δείχνει καλύτερο.
Επίσης, είναι σημαντικό να αλλάζουν οι κανονισμοί μετά από λίγα χρόνια για να δίνονται ευκαιρίες και σε άλλες ομάδες και για να κρατάμε τις ταχύτητες χαμηλά. Τώρα θα χάσουμε περίπου δύο δευτερόλεπτα.
Ο Klien κατέληξε: Ακόμα και με τους νέους κανονισμούς, πάντως, παραμένει δύσκολο για ένα μονοθέσιο να ακολουθήσει ένα άλλο. Θα δούμε στους πρώτους αγώνες. Είναι μεγαλύτερο πρόβλημα να προσέξεις να μην σπάσεις την εμπρός αεροτομή στην πρώτη στροφή.
Στη Honda, ο Lucas di Grassi σημείωσε τον 10ο χρόνο, καθώς διεκδικεί μια θέση στη Honda το 2009. Αυτό θα κάνει την Τετάρτη (19/11), με το ίδιο μονοθέσιο και ο Bruno Senna, που δεν οδήγησε την Τρίτη.
Η Williams δοκίμασε με τον Nico Rosberg τις νέες πτέρυγες του 2009, ενώ η Renault αφοσιώθηκε με τον Nelsinho Piquet στη συλλογή δεδομένων για τα ελαστικά slicks – καθώς οι δοκιμές της Βαρκελώνης το απόγευμα της Τετάρτης (19/11) φτάνουν στο τέλος τους.
FORMULA 1 – ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008
| ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΓΥΡΟΙ |
| 1. Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.751 | 70 |
| 2. Takuma Sato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.017 | 79 |
| 3. Sebastien Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.034 | 48 |
| 4. Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.223 | 99 |
| 5. Gary Paffett | McLaren-Mercedes | 1:21.340 | 31 |
| 6. Robert Kubica | BMW Sauber | 1:21.521 | 76 |
| 7. Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.525 | 113 |
| 8. Jenson Button | Honda | 1:21.770 | 110 |
| 9. Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:22.073 | 58 |
| 10. Lucas di Grassi | Honda | 1:22.283 | 110 |
| 11. Nelsinho Piquet | Renault | 1:22.348 | 85 |
| 12. Luca Badoer | Ferrari | 1:22.425 | 127 |
| 13. Marc Gene | Ferrari | 1:22.772 | 31 |
| 14. Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:22.945 | 81 |
| 15. Giedo van der Garde | Renault | 1:23.250 | 37 |
| 16. Pedro de la Rosa | Force India-Ferrari | 1:23.499 | 86 |
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
