Ο απρόβλεπτος καιρός στο Phillip Island της Αυστραλίας αλλάζει τις ισορροπίες στην κορυφή του MotoGP, ενόψει του 16ου φετινού αγώνα του σπορ. Ο Casey Stoner της Ducati ήταν επιβλητικός στη στεγνή άσφαλτο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όμως στη δεύτερη, που διεξήχθη σε βρεγμένη επιφάνεια, ο Nicky Hayden επιβεβαίωσε την άνοδο των βρόχινων ελαστικών της Michelin, καθώς και ότι το βάθρο του στην Ινδιανάπολη δεν ήταν τυχαίο. Και οι δύο ήταν επτά δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτεροι από τον δεύτερο κάθε περιόδου δοκιμαστικών, Valentino Rossi (Yamaha) και Andrea Dovizioso (JiR Honda) αντίστοιχα.

Ο Stoner είχε την ευτυχία να πετύχει το αρχικό του ζητούμενο στην πρώτη περίοδο, την εξεύρεση ικανοποιητικών ρυθμίσεων της Ducati GP8. Ολα πήγαν αληθινά καλά στο στεγνό είπε ο Αυστραλός. Η μοτοσικλέτα μου έδωσε άμεσα καλή αίσθηση κι έτσι μπορούσα να πιέσω εξαρχής. Είμαστε λίγο ως πολύ έτοιμοι για στεγνό αγώνα.

Ομως, στο βρεγμένο τερέν της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών ο Αυστραλός αντιμετώπισε προβλήματα στην πρόσφυση του πίσω τροχού. Εδώ ο Hayden, που αντιστρόφως είχε προβλήματα πρόσφυσης στο στεγνό, πέτυχε στη βροχή ό,τι και ο Stoner στο στεγνό. Την τέλεια ισορροπία της Honda RC212V. Αλλωστε, ο Αμερικανός έχει καταφέρει να βρει ένα κάπως σκληρό στήσιμο της μοτοσικλέτας που ταιριάζει τέλεια με τα γαλλικά ελαστικά στη βροχή.

Κι επιπλέον, ήταν και η γαλλική γόμα που εξέπληξε με την απόδοσή της, όπως ακριβώς είχε συμβεί και στην Ινδιανάπολη με τη μάχη του Hayden με τον Jorge Lorenzo για το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Lorenzo, που επίσης χρησιμοποιεί τα Michelin στη Yamaha M1, είπε: Φαίνεται ότι τα Michelin είναι αρκετά αποδοτικά εδώ στη βροχή κι αν αυτές οι καιρικές συνθήκες παραμείνουν όλο το τριήμερο έχουμε την ευκαιρία να είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί. Χρειαζόμαστε λίγο χρόνο ακόμα για να βελτιώσουμε την ταχύτητά μας στο στεγνό εδώ, αλλά μπορούμε να πάμε καλά ακόμα κι αν δεν βρέξει. Ο νεαρός Ισπανός έχει αποτινάξει πλήρως, όπως δείχνει, την έλλειψη αυτοπεποίθησηςπου του προκάλεσαν τα σοβαρά του φετινά ατυχήματα.

Ο Hayden, στο ίδιο μήκος κύματος, δήλωσε: Στη βροχή αρχικά δεν πήγαινα καλά, αλλά έπειτα υιοθέτησα τις σκληρότερες ρυθμίσεις που χρησιμοποιούμε τον τελευταίο καιρό στη βροχή και αμέσως βελτιώθηκαν οι χρόνοι μου. Πιστεύω ότι τα ελαστικά βροχής της Michelin είναι πολύ καλά και όταν η μοτοσικλέτα αποδίδει στη βροχή σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά μπορείς να κερδίσεις πολύ χρόνο όταν της έχεις εμπιστοσύνη και μπορείς να πιέσεις. Όπως είναι τώρα τα πράγματα, είναι πολύ διασκεδαστική η οδήγηση στη βροχή. Θα έλεγα ότι την προτιμώ. Δεν ακούγεται και τόσο καλό αυτό, διότι οι περισσότεροι που εύχονται να βρέξει δεν είναι καλοί στο στεγνό, αλλά βλέποντας τους σημερινούς χρόνους δεν παραπονιέμαι.

Βεβαίως, ο πρωταθλητής του 2006 παραδέχθηκε τα προβλήματά του στη στεγνή άσφαλτο: Στο στεγνό δεν ήταν τόσο καλά τα πράγματα και δεν μπορούσα να βρω πρόσφυση. Δεν είμαι σίγουρος αν φταίνε τα ελαστικά ή το στήσιμο της μοτοσικλέτας, διότι είχα προβλήματα και στις δοκιμές που κάναμε εδώ το Φεβρουάριο. Και τότε τα ελαστικά υπερθερμαίνονταν και υπέφερα από έλλειψη πρόσφυσης.

Οσο για τον Valentino Rossi, η απόδοσή του ήταν καλή και στις δύο περιπτώσεις, όμως σε καμία ο γιατρός δεν πέτυχε το τέλειο στήσιμο της Yamaha M1. Βρήκα καλό ρυθμό αρκετά γρήγορα είπε ο πρωταθλητής, όμως τα πράγματα δεν ήταν τέλεια και πρέπει να δουλέψουμε λίγο περισσότερο με τη Bridgestone. Τα ελαστικά καταπονούνται πολύ σε αυτή την πίστα, ειδικά στην αριστερή πλευρά τους. Προς το παρόν έχουμε πολύ σπινάρισμα.

Μιλώντας για τις ρυθμίσεις του στη βροχή, κατέληξε: Στη βροχή δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι και η μοτοσικλέτα δεν μου δίνει καλή αίσθηση στην είσοδο της στροφής, χάνω χρόνο επειδή δεν διατηρώ όση κεκτημένη ταχύτητα θα ήθελα, οπότε χρειαζόμαστε δουλειά. Τώρα πρέπει να περιμένουμε να διαπιστώσουμε τον καιρό του διημέρου για να δουλέψουμε ανάλογα.

Με την ελληνική ώρα, οι δοκιμές κατάταξης του MotoGP Αυστραλίας θα ξεκινήσουν στις 06:55 τα ξημερώματα του Σαββάτου (04/10) και ο αγώνας στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (05/10).

MOTOGP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ – Πρώτη περίοδος

1. Casey Stoner Ducati 1:30.094
2. Valentino Rossi Fiat Yamaha 1:30.764
3. Alex de Angelis Honda Gresini 1:31.043
4. Andrea Dovizioso JiR Honda 1:31.051
5. Randy de Puniet LCR Honda 1:31.070
6. Dani Pedrosa Repsol Honda 1:31.161
7. Shinya Nakano Honda Gresini 1:31.221
8. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha 1:31.235
9. Loris Capirossi Suzuki 1:31.248
10. James Toseland Tech3 Yamaha 1:31.277
11. Nicky Hayden Repsol Honda 1:31.284
12. Colin Edwards Tech3 Yamaha 1:31.368
13. Sylvain Guintoli Alice Ducati 1:31.532
14. Chris Vermeulen Suzuki 1:31.719
15. Marco Melandri Ducati 1:31.803
16. John Hopkins Kawasaki 1:31.814
17. Anthony West Kawasaki 1:32.211
18. Toni Elias Alice Ducati 1:32.415

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ – Δεύτερη περίοδος

1. Nicky Hayden Repsol Honda 1:38.820
2. Andrea Dovizioso JiR Honda 1:39.575
3. Chris Vermeulen Suzuki 1:39.824
4. Casey Stoner Ducati 1:40.585
5. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha 1:40.804
6. Valentino Rossi Fiat Yamaha 1:40.892
7. Sylvain Guintoli Alice Ducati 1:40.948
8. Dani Pedrosa Repsol Honda 1:41.638
9. Toni Elias Alice Ducati 1:41.788
10. Colin Edwards Tech3 Yamaha 1:41.834
11. Alex de Angelis Honda Gresini 1:42.408
12. Anthony West Kawasaki 1:42.905
13. Randy de Puniet LCR Honda 1:43.006
14. John Hopkins Kawasaki 1:43.221
15. Shinya Nakano Honda Gresini 1:43.248
16. Loris Capirossi Suzuki 1:43.937
17. James Toseland Tech 3 Yamaha 1:44.084

18. Marco Melandri

Ducati 1:44.509

auto.in.gr