Peugeot 308 1.4: Υπερτερεί… υστερώντας
Σε πλεονέκτημα τείνει να μετατρέψει τους 95 ίππους του 1.400άρι κινητήρα του το 308, ξαφνιάζοντας - ευχάριστα και μόνο - με τον ομοιογενή χαρακτήρα του και την εξαιρετικά οικονομική λειτουργία του.
Γιάννης Αδάναλης
Λύση ανάγκης για τους περισσότερους, παρά συνειδητή επιλογή, τα ατμοσφαιρικά 1.400 κ.εκ. αποτελούν, πλέον, τη μειοψηφία της κατηγορίας των μικρομεσαίων προτάσεων.
Η περιορισμένη ισχύς και η αδιαμφισβήτητη υστέρηση στις
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.397 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 95 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 136 Nm/4.000 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 12,7 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 182 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 15.300 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 17.400 ευρώ |
Εξάλλου είναι και αυτοί οι TSI – με μονό ή διπλό υπερσυμπιεστή – που έχουν στριμώξει για τα καλά τα ατμοσφαιρικά σύνολα μικρού κυβισμού, απειλώντας τα με ολοκληρωτικό αφανισμό.
Την εξαίρεση στον υπερτροφοδοτούμενο κανόνα των μικρομεσαίων προτάσεων αποτελεί η Peugeot, που με τη… συμπαράσταση του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών της BMW επέμεινε -εν μέρει τουλάχιστον- στην παράδοση των ατμοσφαιρικών κινητήρων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ εκδοχή του 308. Εξίσου εντυπωσιακή με τις υπόλοιπες – αν και τα τάσια της βασικής εξοπλιστικής έκδοσης την αδικούν – επιχειρεί να μετατρέψει σε πλεονέκτημα την παρουσία του 1.400άρι κινητήρα κάτω από το καλοσχεδιασμένο καπό της.
Αν και η ονομαστική ισχύς των 95 ίππων δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια σύγκρισης με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, το μικρομεσαίο Peugeot έχει την τύχη να φιλοξενεί στα σπλάχνα του έναν από τους καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες της αγοράς.
Εξοπλισμένος με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, ο κινητήρας της Peugeot παράγει το 86% της μέγιστης ροπής του από τις 2.000 σ.α.λ., καταναλώνοντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, 6,5 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα (μέση τιμή).
| Υπέρ | |
| Εντυπωσιακή σχεδίαση | |
| Οικονομική λειτουργία κινητήρα | |
| Σπορτίφ οδική συμπεριφορά | |
| Κατά | |
| Εξοπλιστικές ελλείψεις | |
| Υψηλή τιμή αγοράς | |
| Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων | |
Στην πράξη το 308 των 1.400 κ.εκ. αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό προς τον οδηγό, ακόμα και στις ασφυκτικές συνθήκες των αθηναϊκών δρόμων.
Η μέση κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 λίτρα καυσίμου, ενώ οι εργοστασιακές τιμές των επιδόσεων επιβεβαιώνουν τους αξιοπρεπέστατους ρυθμούς κίνησης του γαλλικού μοντέλου.
Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα δεν θα δυσκολευτεί να καλύψει τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού, που δεν θα διστάσει να εκμεταλλευτεί την γραμμική απόδοση του κινητήρα, πιέζοντάς τον ακόμα και μέχρι το όριο λειτουργίας του.
Στο ύψος των περιστάσεων -για τα δεδομένα μιας έκδοσης 1.400 κ.εκ.- στέκεται και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το οποίο αν και διαθέτει ισορροπημένη κλιμάκωση, απογοητεύει με την λαστιχένια αίσθηση του επιλογέα του.
Την επαρκή πληροφόρηση, αντίθετα, έχει διατηρήσει το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ικανοποιώντας σε αίσθηση και σε ακρίβεια.
Αντάξια των προσδοκιών είναι και η οδική συμπεριφορά του μικρότερου 308. Η ισχύς των 95 ίππων δεν στάθηκε ικανή να επηρεάσει τα βασικά χαρακτηριστικά κίνησής του, που παραμένουν δυναμικά θυμίζοντας το απερχόμενο 307.
Παρά την απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το μικρομεσαίο Peugeot δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό, συγχωρώντας ακόμη και κραυγαλέα οδηγικά λάθη.
Η υποστροφή ισχύος εκ των πραγμάτων εμφανίζεται σπανιότατα, ενώ και ο πίσω άξονας δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτες τάσεις αποσταθεροποίησης.
Το ομοιογενές προφίλ του 308 ενισχύεται και από τη δυνατότητα των αναρτήσεων να απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρουν στον εσωτερικό της πενταθέσιας καμπίνας.
Η τελευταία διακρίνεται για την ευρυχωρία και την εξαιρετική ορατότητα που προσφέρουν οι γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος, πείθοντας ταυτόχρονα για την ποιότητα κατασκευής της.
Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του ταμπλό και η ημί-ψηλη αρχιτεκτονική του αμαξώματος ενισχύουν την αίσθηση της ευρυχωρίας στο εσωτερικό του 308, που έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει με σχετική άνεση ακόμα και πέντε ενήλικες.
Αντίστοιχα, ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 348 λίτρα, φτάνοντας με την πλήρη αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.201 λίτρα.
Εξοπλιστικά, η βασική έκδοση των 15.300 ευρώ (τιμή πεντάθυρου αμαξώματος) παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις όπως αυτή του air condition και του ηχοσυστήματος.
Καταβάλλοντας 17.300 ευρώ (έκδοση αυτοκινήτου δοκιμής) το 308 εξοπλίζεται με διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα και προβολείς ομίχλης, χωρίς ωστόσο να διαθέτει ζάντες αλουμινίου.
Ετσι, η διόλου ευκαταφρόνητη τιμολογιακή πολιτική της Peugeot, που επιβεβαιώνεται και από την πλουσιότερη έκδοση Premium των 19.100 ευρώ, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που καλείται να ξεπεράσει το 308, έναντι του ανταγωνισμού του.
Ο τελευταίος έχει να παρουσιάσει τις αξιόμαχες κορεατικές προτάσεις, όπως το Hyundai i30 και το Kia cee΄d που από την περιοχή των 13.500 ευρώ δεν υστερούν σε επιδόσεις και σε εξοπλιστική πληρότητα.
Εξίσου ανταγωνιστικές είναι και οι υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών της VW. Εξοπλισμένα με τους TSI κινητήρες των 1.400 κ.εκ., VW Golf και Seat Leon προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, χωρίς μάλιστα να διαφοροποιούνται, αισθητά τουλάχιστον, σε επίπεδο τιμής.
Τέλος, στην υποκατηγορία των 1.400 κ.εκ. θα πρέπει να προσθέσουμε τις εκδόσεις -υπερτροφοδοτούμενες και μη- του Fiat Bravo, όπως και το πρόσφατα ανανεωμένο Ford Focus.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.397 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 95/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 136/4.000σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 77×75 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 68 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3.45:1/ | |
| 2η | 1.87:1/ | ||
| 3η | 1.29:1/ | ||
| 4η | 0.95:1/ | ||
| 5η | 0.74:1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.93 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5Jx15 |
| Υλικό | Σίδηρος |
| Τύπος ελαστικών | Continental Premium Contact |
| Ελαστικά | 195/65/15 |
| Ρεζέρβα | Βοηθητική |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3 |
| Διάμετρος στροφής | 11,08 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,276 μέτρα |
| Πλάτος | 1,815 μέτρα |
| Ύψος | 1,498 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,608 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.536/1.531 |
| Χώρος αποσκευών | 348 dm3 |
| Βάρος | 1.293 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 13,6 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 9,0 |
| Εκτός | 5,2 |
| Μέση | 6,5 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 923 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 182 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 12,7 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
- Τσερνόμπιλ: Η προστατευτική κατασκευή δεν μπλοκάρει πλέον τη ραδιενέργεια οκτώ μήνες μετά το πλήγμα
