Skoda Octavia Scout 2.0 FSI: Τετρακίνητη εναλλακτική
Χρησιμοποιώντας ως βάση την τετρακίνητη εκδοχή της Octavia Combi, η Skoda εξελίσσει ένα τυπικό crossover, με ασφάλτινες προδιαγραφές και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Γιάννης Αδάναλης
Έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε SUV οποιαδήποτε τετράτροχη πρόταση διαθέτει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και στέκεται μερικά εκατοστά ψηλότερα από το επίπεδο του εδάφους.
Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική, γεγονός που μας το υπενθυμίζει η νέα έκδοση της τετρακίνητης Octavia.
Συγκεντρώνοντας χαρακτηριστικά που την τοποθετούν στην ολιγομελή κατηγορία των crossover, η Octavia Scout θυμίζει SUV, χωρίς ουσιαστικά να είναι κάτι παραπάνω από ένα υπερυψωμένο Station Wagon με κεντρικό διαφορικό και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Τα σκουρόχρωμα προστατευτικά των θόλων και οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις αντίστοιχες προστατευτικές ποδιές προϊδεάζουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Το… περιπετειώδες παρουσιαστικό, μιας οικογενειακής κατά τ΄άλλα πρότασης, συμπληρώνεται από τους τροχούς των 17 ιντσών, που προσφέρονται στο βασικό του εξοπλισμό.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.984 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 150 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 200 Nm/ 3.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 10,0 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 200 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 28.490 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 28.490 ευρώ |
Απέχοντας 18 εκατοστά από το έδαφος, η Octavia Scout έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεπερνά εμπόδια με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Ακόμα και όταν η επαφή είναι αναπόφευκτη, τα εκτεθειμένα μηχανικά μέρη προφυλάσσονται, με τα αντίστοιχα προστατευτικά τμήματα, ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι πιθανότητες μιας σοβαρής βλάβης.
Ενισχυμένο, σε σύγκριση με τις δικίνητες εκδόσεις, είναι και το πλαίσιο, γεγονός που του επιτρέπει να ανταποκριθεί, τόσο στην εντός όσο και στην εκτός δρόμου κίνηση.
Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία του κεντρικού διαφορικού. Πρόκειται για Haldex δεύτερης γενιάς, το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει στους πίσω τροχούς μέρος της ροπής του κινητήρα.
Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται αυτόματα, και μόνο όταν το σύστημα διαχείρισης της τετρακίνησης διαβάσει απώλεια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών.
Αν και δεν προσφέρεται η δυνατότητα κλειδώματος της κατανομής, το διαφορικό υδραυλικού συμπλέκτη είναι ικανό να μεταφέρει μέχρι και το 50 % της ροπής στον πίσω άξονα.
Βελτιωμένος σε σχέση με το παρελθόν είναι ο χρόνος αντίδρασής του, ενώ ακόμα μικρότερες είναι οι εξωτερικές του διαστάσεις, ώστε να μην επηρεάζεται η διαμόρφωση του δαπέδου και συνεπώς του θαλάμου των επιβατών.
| Υπέρ | |
| Οδική συμπεριφορά | |
| Χώροι εσωτερικού | |
| Ποιότητα κατασκευής | |
| Κατά | |
| Περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες | |
| Συντηρητικό προφίλ | |
| Κατανάλωση | |
Εξίσου αποτελεσματικές είναι και οι αναρτήσεις, που διατηρούν την ήδη γνωστή διάταξή τους. Στον μπροστινό άξονα παραμένουν τα γόνατα Mc Pherson και στον πίσω οι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Την ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση έχει διατηρήσει το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο ικανοποιεί σε αίσθηση και ακρίβεια.
Συνολικά, δύσκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει διαφορές που έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά της Octavia Scout, σε σύγκριση πάντα με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλέστερου Skoda.
O ασφάλτινος προσανατολισμός του αποκαλύπτεται από την πρώτη κιόλας στιγμή και δύσκολα αμφισβητείται, ακόμα και αν επιχειρήσεις να υπερβείς τα συνήθη όρια.
Η οδική συμπεριφορά μένει ανεπηρέαστη από το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, θυμίζοντας μια καλοστημένη ασφάλτινη πρόταση. Παράλληλα η υποστροφή ισχύος των μπροστινών τροχών είναι απόλυτα ελεγχόμενη, όπως άλλωστε και το στιγμιαίο γλίστρημα του πίσω άξονα.
Η παρουσία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης εξασφαλίζει την ουδετερότητα στον τρόπο κίνησης της Octavia Scout και τη δυνατότητα στον οδηγό να διορθώσει, μένοντας στο γκάζι.
Σε ρόλο… κομπάρσου, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας (ESP) σπάνια επεμβαίνει, προσφέροντας την επιλογή της μερικής απενεργοποίησής του.
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, ο χρόνος των 10 δευτερολέπτων που ανακοινώνει o κατασκευαστής για την επιτάχυνση του τετρακίνητου συνόλου στα 100 χλμ./ώρα, είναι μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων του δίλιτρου κινητήρα των 150 ίππων, που εκτός των άλλων αποδεικνύεται οικονομικός σε λειτουργία.
Όπως είναι φυσικό βέβαια, στην εκτός δρόμου κίνηση οι προτεραιότητες αλλάζουν. Οι επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου και, ως ένα σημείο, η οδική συμπεριφορά περνά σε δεύτερη μοίρα.
Αυτό που μετράει είναι η δυνατότητα να περνάς πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση, αλλά και με τις μικρότερες δυνατές… απώλειες.
Χωρίς να αποτελεί μια καθαρόαιμη εκτός δρόμου κατασκευή, η Octavia Scout τα καταφέρνει περίφημα και στο χώμα, αρκεί βέβαια να σεβαστείς τον ασφάλτινο προσανατολισμό της, όπως αυτός διαμορφώνεται από τη ρύθμιση της ανάρτησης και τον τύπο των ελαστικών της Dunlop.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση σου εξασφαλίζει την πρόσβαση σε χωμάτινες διαδρομές μέτριας δυσκολίας, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τις… εξερευνητικές σου ανησυχίες.
Παράλληλα, το ευρύχωρο εσωτερικό ενός παραδοσιακού Station Wagon καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογενείας. Εξίσου γενναιόδωρος είναι ο χώρος των αποσκευών, που ξεκινά από τα 580 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.620, με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.
Πλούσια εξοπλισμένος και με κορυφαία ποιότητα κατασκευής ο θάλαμος επιβατών της Octavia Scout παραπέμπει σε προτάσεις ανώτερης κατηγορίας, χωρίς αυτό, μάλιστα, να επιβαρύνει την προσιτή τιμή των 28.490 ευρώ.
Στον βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης περιλαμβάνεται ο διζωνικός κλιμαστισμός, οι τέσσερις αερόσακοι, το ABS, το ESP, το ηχοσύστημα, ο ψυχόμενος αποθηκευτικός χώρος στο εσωτερικό του υποβραχιόνιου και οι προβολείς ομίχλης.
Διαφοροποιημένες, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της Octavia είναι οι επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ μια χειρολαβή με το λογότυπο Scout κοσμεί το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού.
Η τετρακίνητη Octavia Scout καταφέρνει και τα συνδυάζει όλα, γεγονός που της προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η ασφάλτινη οδική συμπεριφορά συνοδεύεται από τις αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητές, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ουσιαστικές παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Εκτός ανταγωνισμού είναι και οι εσωτερικοί χώροι, θυμίζοντας τον οικογενειακό προσανατολισμό μιας Station Wagon έκδοσης.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.984 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 150/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 200/3.500σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός |
| Διάμετρος x διαδρομή | 82,5×92,8 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 75,6 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7 x 17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Dunlop SP Sport 01 |
| Ελαστικά | 225/50/17 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3 |
| Διάμετρος στροφής | |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,581 μέτρα |
| Πλάτος | 1,784 μέτρα |
| Ύψος | 1,533 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.534/1.515 |
| Χώρος αποσκευών | 580 λίτρα |
| Βάρος | 1.490 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,93 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,9 |
| Εκτός | 6,9 |
| Μέση | 8,7 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 689 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 200 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 10 δευτερόλεπτα |
| Toyota RAV4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το best seller της κατηγορίας αποτελεί δίχως αμφιβολία έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές της Octavia Scout. Ξεκινώντας από τα 29.800 ευρώ, το Toyota RAV4 εξοπλίζεται με δίλιτρο κινητήρα 152 ίππων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης. Η γερμανική ποιότητα κατασκευής του VW Group συναντά στην περίπτωση του RAV4 την ιαπωνική αξιοπιστία, αλλά και την εικόνα ενός αυθεντικού SUV. Εφάμιλλες είναι οι επιδόσεις και οι χώροι στο εσωτερικό των δυο προτάσεων. | |||||||||||||
| Nissan X-Trail 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Πρόσφατα ανανεωμένο το Nissan X-Trail επέστρεψε με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και βελτιωμένα χαρακτηριστικά κίνησης. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του δίνουν το προβάδισμα σε ότι αφορά την ευρυχωρία του εσωτερικού, ενώ το σύστημα μετάδοσης προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στην μπροστινή κίνηση και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Ταυτόχρονα ο οδηγός μπορεί να κλειδώσει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες, μέσω του αντίστοιχου περιστροφικού διακόπτη. | |||||||||||||
| Subaru Forester 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος και η μόνιμη τετρακίνηση με τις σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού ενισχύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες της δίλιτρης έκδοσης του Subaru Forester. Εξίσου ικανό και στην άσφαλτο, το ιαπωνικό μοντέλο υστερεί σε σχέση με την Octavia Scout στο χώρο αποσκευών ενώ παρουσιάζει και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. | |||||||||||||
| Suzuki Grand Vitara 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Αντίστοιχων προδιαγραφών με το Subaru Forester είναι και το Suzuki Grand Vitara, το οποίο διαθέτει σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες. Απλά επαρκής είναι ο δίλιτρος κινητήρας των 140 ίππων, ενώ υποδεέστερη, σε σχέση με το τετρακίνητο Skoda, είναι η οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο, οι επιδόσεις και η μέση κατανάλωση καυσίμου. | |||||||||||||
| Seat Altea Freetrack 2.0 TSI | |||||||||||||
| |||||||||||||
Από τον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών της VW προέρχεται ένας ακόμα ανταγωνιστής της Octavia Scout. Με κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις, το Seat Altea Freetrack των 200 ίππων ξεκινά από τα 29.900 ευρώ, διαθέτοντας πλούσιους εσωτερικούς χώρους και ασφάλτινο προσανατολισμό. Μοναδικά μειονεκτήματα η υψηλή κατανάλωση καυσίμου, η περιορισμένη άνεση στις εκτός δρόμου διαδρομές και η αμφιλεγόμενη σχεδίαση του αμαξώματος, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το συντηρητικό προφίλ του τετρακίνητου Skoda. | |||||||||||||
| Jeep Compass & Patriot | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το προφίλ των σύγχρονων SUV προσεγγίζουν τα Jeep Compass και Patriot. Ξεχωρίζοντας για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό των αμαξωμάτων τους, εξοπλίζονται με κινητήρα 2,4 λίτρων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που προσφέρει τη δυνατότητα «κλειδώματος» της κατανομής ροπής. Η μέτρια ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τον ανταγωνισμό και οι περιορισμένες διαστάσεις του θαλάμου επιβατών αποτελούν τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των πανομοιότυπων προτάσεων της Jeep. | |||||||||||||
auto.in.gr
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)
- Η Shein αντεπιτίθεται – Κατηγορεί τη Γαλλία για «κυνήγι μαγισσών»
- Τυράκι… κατευνασμού στους αγρότες και καρφί σε Τσίπρα από τον Μητσοτάκη
- Hermès: Μια ακόμη Birkin πωλήθηκε για 2,45 εκατ. ευρώ
- Ολυμπιακός – ΓΣ Περιστερίου 17-7: Εύκολο μεσημέρι για τους Ερυθρόλευκους στο Παπαστράτειο
- Μαρινάκης: Ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες η κυβέρνηση, αλλά με όρους και προϋποθέσεις

