Subaru Impeza 2.0R Sport: Ζητείται ισχύς!
Έχει την τετρακίνηση, έχει τις δυνατότητες, όχι όμως και τις επιδόσεις στη δίλιτρη, ατμοσφαιρική έκδοση των 150 ίππων. Το Impreza επέστρεψε, μαζί με την προσμονή για τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις του.
Γιάννης Αδάναλης
Αν και η βασική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είχε να κάνει με τον τύπο του αμαξώματος, οι πρώτες εικόνες του νέου Subaru έκαναν πολλούς να μιλήσουν για ένα αδιάφορο -στην καλύτερη περίπτωση- σχεδιαστικό αποτέλεσμα.
Από τα κλασικά sedan ή station wagon Impreza της προηγούμενης δεκαετίας, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πέρασε σχεδόν βίαια σε ένα hatchback αμάξωμα μικρομεσαίων διαστάσεων. Αυτό και μόνο ήταν αρκετό, ώστε να… απορυθμίσει ακόμα και τους ίδιους τους οπαδούς μιας, κατεξοχήν, αγωνιστικής φίρμας.
Γαλουχημένοι στην τετραγωνισμένη λαμαρίνα, στα προκλητικά αεροδυναμικά βοηθήματα και στις επιτυχίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, βρέθηκαν μπροστά σε ένα πεντάθυρο και στρογγυλεμένο Impreza με αδιευκρίνιστη σχεδιαστική ταυτότητα.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.994 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 150 ίπποι/ 6.400 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 196 Nm/ 3.200 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 9,6 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 193 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 26.400 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 29.900 ευρώ |
Δίχως αμφιβολία το μπροστινό τμήμα δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αδικώντας το, ομολογουμένως, δυναμικό σύνολο.
Η έντονη πτυχή του πλευρικού τμήματος επαναπροσδιορίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Impreza, καταλήγοντας σε ένα εξίσου αποδεκτό τελείωμα αμαξώματος.
Εκεί ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα εξαιτίας της διαφάνειας που τα χαρακτηρίζει. Καλοσχεδιασμένη είναι η πέμπτη πόρτα, όπως και ο προφυλακτήρας, που στη συγκεκριμένη έκδοση φιλοξενεί έναν αεροδυναμικό διαχύτη.
Χαρακτηριστικό της έκδοσης Sport αποτελούν τα πλαϊνά skirts, όπως και η διακριτική απόληξη της εξάτμισης.
Εξίσου αντιφατικό όμως είναι και το εσωτερικό του νέου Impreza. Ο σχεδιασμός, παρότι διαφοροποιημένος, δείχνει ήδη ξεπερασμένος ενώ τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία σκουρόχρωμα και σκληρά.
| Υπέρ | |
| Η οδική συμπεριφορά | |
| Ο πλήρης εξοπλισμός | |
| Οι σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού | |
| Κατά | |
| Η συμβατική σχεδίαση αμαξώματος | |
| Η μέτρια αίσθηση κιβωτίου | |
| Η αυξημένη κατανάλωση | |
Εξοπλιστικά η έκδοση Sport είναι πλήρης, τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Οι έξι συνολικά αερόσακοι, το ABS, το ESP και το hill start -σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες- περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλιστικό πακέτο. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, το cruise control, τους προβολείς ομίχλης και τα φώτα Xenon.
Σε ότι αφορά τους εσωτερικούς χώρους, το Impreza διατηρεί την ικανότητα φιλοξενίας πέντε ατόμων. Αυτός που έχει περιοριστεί είναι ο χώρος των αποσκευών, φτάνοντας πλέον τα 301 λίτρα. Η παρουσία του πίσω διαφορικού έχει ανεβάσει τον πάτο του συγκεκριμένου χώρου, περιορίζοντας αισθητά τις μεταφορικές του δυνατότητες.
Μιλώντας για διαφορικά, το μυαλό μας πηγαίνει στην τετρακίνηση και στην εμμονή της Subaru να εξελίσσει τέτοιου είδους προτάσεις. Παράδοση ετών που δεν θα μπορούσε παρά να συνεχιστεί στη νέα γενιά Impreza.
Τρία διαφορικά συνθέτουν το Symmetrical All Wheel Drive ή αν προτιμάτε το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της ιαπωνική φίρμας. Το κεντρικό είναι αυτό που αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής του κινητήρα ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.
Αυτό και μόνο είναι αρκετό, ώστε το ιαπωνικό μοντέλο να διαμορφώσει μια εξαιρετικά ουδέτερη και συνεπώς προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, ακόμα και όταν η κατάσταση -κυρίως του οδοστρώματος- δεν είναι η πλέον ευνοϊκή.
Στην πράξη το Impreza των 2,0 λίτρων φανερώνει πολύ γρήγορα τις δυνατότητές του στην άσφαλτο, χωρίς μάλιστα να κουράζει με τη σκληρότητα της ανάρτησης. Aνετο στο ταξίδι και ευχάριστο στο επαρχιακό δίκτυο, αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης στις ισχυρότερες και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν.
Το μετριοπαθές προφίλ του ιαπωνικού μικρομεσαίου ενισχύει το υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Θα περίμενε κανείς κάτι καλύτερο, τόσο σε επίπεδο αίσθησης όσο και σε επίπεδο ακρίβειας.
Περισσότερο απαιτητικό είναι το πεντατάχυτο κιβώτιο. Ο επιλογέας είναι μάλλον… δύστροπος και, χωρίς την αναμενόμενη ιαπωνική ακρίβεια, τείνει να κουράσει τον οδηγό όταν οι αλλαγές γίνουν συχνές.
Πίσω του, τοποθετημένος στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης, βρίσκεται ένας δεύτερος επιλογέας, ο οποίος προσφέρει τη δυνατότητα υπό-πολλαπλασιασμού των σχέσεων. Τα κοντά του Impreza, αν και δεν ακολουθούν το χαρακτήρα ενός μικρομεσαίου με περιορισμένη απόσταση από το έδαφος, μπορούν να θεωρηθούν ως επιπλέον προσόν.
Πέρα από τις θετικές του πτυχές, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης κρύβει μειονεκτήματα, που κάνουν τέτοιου είδους προτάσεις δυσπρόσιτες. Η μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς συνεπάγεται αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, μιας και οι απώλειες στο σύστημα μετάδοσης είναι σαφώς μεγαλύτερες, από μια συμβατική, δικίνητη πρόταση.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο χάνεται ουσιαστικά και ένα μέρος της ισχύς του κινητήρα, γεγονός που μετριάζει αισθητά τις επιδόσεις. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το δίλιτρο Impreza επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, καταναλώνοντας 8,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ.
Στην πραγματικότητα για να κινηθείς σβέλτα θα χρειαστεί να εξαντλήσεις συχνά – πυκνά τη διαδρομή του γκαζιού, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αριθμό που δηλώνει ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση. Ακόμα και έτσι πάντως σε αποζημιώνει η ιδιαίτερη ακουστική χροιά του κινητήρα, ενδεικτική της επίπεδης διάταξης των τεσσάρων κυλίνδρων.
Αμφιλεγόμενο σχεδιαστικά, με μόνιμη τετρακίνηση και τιμή που αγγίζει, στην πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση των 2,0 λίτρων, τα 30.000 ευρώ, το πεντάθυρο Impreza αποτελεί μια ακόμα εν δυνάμει πολεμική μηχανή της Subaru, έτοιμη να φορέσει την αγωνιστική της φορεσιά και να ριχτεί στη μάχη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Μέχρι τότε αναμένεται το Impreza WRX, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,5 λίτρων και 230 ίππους, όπως άλλωστε και η ακόμα ισχυρότερη έκδοση WRX SΤi.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.994 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4σεπαράλληλη διάταξη |
| Ισχύς (ίπποι) | 150/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 196/3.200σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/δια μήκη |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 92,0×75,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 75,2 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson |
| Πίσω | Διπλά ψαλίδια |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Yokohama |
| Ελαστικά | 205/50/17 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,8 |
| Διάμετρος στροφής | 10,6μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,415 μέτρα |
| Πλάτος | 1,740 μέτρα |
| Ύψος | 1,475 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,620 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1,465/1,500 |
| Χώρος αποσκευών | 301 λίτρα |
| Βάρος | 1.355 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,1 |
| Εκτός | 6,9 |
| Μέση | 8,4 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 714 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 193 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,6 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
- Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]
- Συνομιλία Ερντογάν με Μαδούρο για την έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στην Βενεζουέλα και τις ΗΠΑ
- Ο CEO της Magnum συμμαχεί με τον Κένεντι για μια «πιο υγιή Αμερική»
- Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]
