Hyundai Santa Fe 2.7 GLS AUTO: Η υπέρβαση
Το Santa Fe μεγάλωσε, αντρώθηκε και διεκδικεί ένα νέο, πιο λαμπρό μέλλον, σε χωράφια που μέχρι πρότινος φαντάζαν πέραν των δυνατοτήτων του.
Μιχάλης Κατωπόδης
Είναι γεγονός ότι η κατηγορία των SUV κατακλύζεται πλέον από τόσες προτάσεις που είναι δύσκολο για ένα μοντέλο να επιβληθεί μέσα στο πλήθος. Πόσο μάλλον όταν η τιμή πώλησής του ξεκινάει από τα 33.000 και καταλήγει στα 39.000 ευρώ, όπως, στην προκειμένη περίπτωση, το νέο Santa Fe!
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 2.656 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 189 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 248 Nm/4.000 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 11,7 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 179 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 33.000 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 39.000 ευρώ |
Η Hyundai τόλμησε να κάνει ένα βήμα παραπέρα και τώρα δεν μένει παρά να δούμε αν ο χρόνος θα δικαιώσει, ή όχι, το όλο εγχείρημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αισθητή αύξηση του μεγέθους, σε συνεργασία με τη μοντέρνα, καλαίσθητη εμφάνιση, αντιμετωπίζονται θετικά από τον κόσμο, σε βαθμό που λίγες προτάσεις το πετυχαίνουν. Το νέο SUV της μεγαλύτερης κορεατικής εταιρίας δεν διαθέτει το κύρος και την οδική συμπεριφορά μίας δίλιτρης BMW X3, ούτε τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός Jeep Cherokee 3.7 και ας απαιτεί για την απόκτησή του το ίδιο, πάνω-κάτω, κεφάλαιο. Αντιθέτως, φροντίζει να αντισταθμίζει την όλη κατάσταση με το μέγεθος, το επίπεδο εξοπλισμού και τις μεταφορικές του δυνατότητες. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο διατηρεί μία δυναμική ισορροπία σε ένα επίπεδο ανώτερο των Toyota RAV4, Ford Maverick και του υπόλοιπου ιαπωνικού ανταγωνισμού, η οποία μένει να εκτιμηθεί από τον τελικό αποδέκτη, τον πελάτη.
Σε ο,τι αφορά την καθημερινή χρήση το Santa Fe έχει βελτιωθεί αισθητά ως προς την άνεση που προσφέρει, είτε αυτή προκύπτει από τη λειτουργία των αναρτήσεων, είτε από το φιλόξενο εσωτερικό του. Η ψηλή, πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει εργονομικά τον οδηγό, ενώ ο εσωτερικός διάκοσμος χαρίζει κάτι από την αίγλη ορισμένων άλλων, πολύ ακριβότερων, προτάσεων.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Τα δερμάτινα καθίσματα και η επένδυση ξύλου που διατρέχει το κάτω μέρος του ταμπλό αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο ο συνδυασμός τους με τα υπόλοιπα, σχετικά σκληρά, πλαστικά θα μετριάσει ελαφρά το τελικό αποτέλεσμα. Κάτι ανάλογο ισχύει και στον τομέα του εξοπλισμού. Από τη μία παρέχεται ένας πολύ καλός διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα –και θερμαινόμενα– καθίσματα, καθώς και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, από την άλλη όμως αντί για ένα ενσωματωμένο στο ταμπλό ηχοσύστημα συναντάμε ένα after market ράδιο-CD της Sony, πρακτική η οποία αντιβαίνει στις επιλογές των περισσότερων πλέον κατασκευαστών. Εκτός αυτού δεν θα λέγαμε όχι και για ένα cruise control που σίγουρα θα ενίσχυε τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο η ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με την ευρυχωρία του εσωτερικού, την ηχομόνωση και τις αμέτρητες θήκες για μικροαντικείμενα αποτελούν εχέγγυα για την απρόσκοπτη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Πράγματι, ακόμα και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι το Santa FE εγγυάται ότι ο οδηγός και οι επιβάτες θα βγουν από το εσωτερικό του αλώβητοι, χωρίς ίχνος κούρασης, πράγμα που δεν ισχύει για το σύνολο του ανταγωνισμού.
Εύλογες απορίες προκαλεί η επιλογή της Hyundai να τοποθετήσει στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης τεσσάρι αυτόματο κιβώτιο -σε αντίθεση με το πεντάρι που υπάρχει στην έκδοση diesel- το οποίο δείχνει παρωχημένο, με βάση τα σύγχρονα δεδομένα. Η ύπαρξη μίας επιπλέον σχέσης σίγουρα θα ενίσχυε τις επιδόσεις και παράλληλα θα αναδείκνυε την πολιτισμένη λειτουργία και την ισχύ του κινητήρα.
Σε ο,τι αφορά το μηχανικό σύνολο, διατηρείται μεν στα 2.656 κ.εκ. χάρη όμως σε ένα νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που φέρει, αποδίδει 14 ίππους περισσότερους από το απερχόμενο μοντέλο. Η λειτουργία του είναι στρωτή και παρέχει ικανοποιητική ροπή από τις χαμηλές στροφές. Το αυξημένο, ωστόσο, βάρος του αυτοκινήτου στραγγαλίζει, εν μέρει, το δυναμισμό του, περιορίζοντας παράλληλα -ελαφρά- και τις επιδόσεις, σε σχέση με το παρελθόν.
Αυτό, ευτυχώς, δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό. Ναι μεν το αμάξωμα μετράει πλέον 1.780 κιλά, ο μελετημένος όμως αεροδυναμικός σχεδιασμός του επιτρέπει να διατηρεί μία υψηλή μέση ταχύτητα κίνησης. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν το επηρεάζουν ιδιαίτερα ενώ, χάρη στο καλό στήσιμο των αναρτήσεων, οι κλίσεις στις στροφές δεν προκαλούν καμία ανησυχία στον οδηγό.
Η ύπαρξη του ESP -το οποίο πάντως δεν υπάρχει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων- εγγυάται τη σταθερότητα και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του οχήματος. Ακόμα όμως και αν αυτό απενεργοποιηθεί, οι όποιες αντιδράσεις είναι προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες.
Το σύστημα διεύθυνσης, χωρίς να εντυπωσιάζει, είναι όσο γρήγορο και άμεσο θα περίμενε κανείς από ένα SUV. Αντίστοιχα, η αίσθηση που προσφέρει είναι αρκετή και θα εκτιμηθεί δεόντως, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.
Ο πολύδισκος συμπλέκτης που αναλαμβάνει να μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα δείχνει να κάνει καλά τη δουλειά του, όσο τουλάχιστον υπάρχει ικανοποιητική πρόσφυση. Στο χώμα ο οδηγός μπορεί, εάν θέλει, να κλειδώσει την κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων σε ποσοστό 50/50 μέσω του σχετικού μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Δυστυχώς η απουσία ενός μπλοκέ διαφορικού πίσω και η χρήση ασφάλτινων ελαστικών της Kumho θα περιορίσει αισθητά τις off road δυνατότητες του αυτοκινήτου, ειδικά κατά την κίνησή του σε επικλινή, ανώμαλα εδάφη. Αυτό μάλιστα παρότι οι αναρτήσεις δείχνουν πρόθυμες να ακολουθήσουν το εδαφικό ανάγλυφο και δεν κρεμάνε με το παραμικρό.
Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα άλλο αυτοκίνητο σε σχέση με το απερχόμενο Santa Fe, με σημαντικές μεταφορικές δυνατότητες και μία πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα της Hyundai, αύρα. Το μέγεθος, η εξωτερική εμφάνιση και η άνεση λειτουργούν υπέρ του, ενώ η δυνατότητα αγοράς του και ως επταθέσιο του δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Όλα αυτά, βεβαίως, με το αζημίωτο, αφού το κόστος κτήσης κάθε άλλο παρά είναι αμελητέο. Ακόμα όμως και έτσι, δεν μπορεί κανείς παρά να συμφωνήσει ότι το νέο SUV της Hyundai αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 2.657 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 6σε διάταξη V |
| Ισχύς (ίπποι) | 189/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 248/4.000 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 86,7×75,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ ανά σειρά κυλίνδρων |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 71,1 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | ||
| Κιβώτιο | Αυτόματο τεσσάρων σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 2,842:1 | |
| 2η | 1,495:1 | ||
| 3η | 1,000:1 | ||
| 4η | 0,731:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,520 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson μεψαλίδια βάσης |
| Πίσω | Πολλαπλών σύνδεσμων |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,0J X15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Kumho Radial 798 Plus |
| Ελαστικά | 235/65 R17 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3,24 |
| Διάμετρος στροφής | 10,9 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,650 μέτρα |
| Πλάτος | 1,890 μέτρα |
| Ύψος | 1,725 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,700 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.615/1.620 |
| Χώρος αποσκευών | 774-2.247 λίτρα |
| Βάρος | 1.780 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 8,73 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 13,0 |
| Εκτός | 7,9 |
| Μέση | 9,8 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 65 |
| Αυτονομία | 663 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 179 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,7 δευτερόλεπτα |
| Kia Sorento 3.5 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το Sorento διαθέτει ανάλογους, σε γενικές γραμμές, χώρους, σε καμία περίπτωση όμως δεν πλησιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης του Santa Fe. Βασισμένο σε ένα πάτωμα τύπου σκάλας, με άκαμπτο πίσω άξονα, δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, οι εκτός δρόμου δυνατότητές που διαθέτει είναι σαφώς υπέρτερες. Παράλληλα, το κόστος κτήσης είναι κατά πολύ χαμηλότερο, η παρουσία όμως του κινητήρα των 3,5 λίτρων επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση | |||||||||||||
| Toyota RAV4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το RAV4 μπορεί να μην διαθέτει τους χώρους του Santa Fe, παραμένει όμως άνετο και επαρκές για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας. Στην πλούσια έκδοση Luxury υπερτερεί σε επίπεδο εξοπλισμού, διατηρώντας παράλληλα το κόστος κτήσης σε χαμηλότερα επίπεδα. Η οδική του συμπεριφορά είναι ελαφρά καλύτερη, ενώ οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι εξίσου περιορισμένες και δεν ενδείκνυνται για κανονικό off road. Δεν διατίθεται επίσης με επταθέσια διάταξη καθισμάτων | |||||||||||||
auto.in.gr
- Ινδονησία: Πάνω από 900 οι νεκροί από τις πλημμύρες – Στους 400 ανέρχονται οι αγνοούμενοι
- «Το κάνουν επίτηδες»: Η Σίντνεϊ Σουίνι ντύθηκε Mαρ-α-Λάγκο και όλοι λένε το ίδιο για την μεταμφίεση της
- Τρόλεϊ: Από την Κυριακή το ξήλωμα καλωδίων του δικτύου
- Live streaming: Ολυμπιακός – ΓΣ Περιστερίου
- Κλειστά ακίνητα: Τέλος χρόνου για τα αποκαλυπτήρια
- Μπενίτεθ: «Πρέπει να προσεγγίσουμε με τη σωστή νοοτροπία τα παιχνίδια – Να μην κάνουμε ανόητα λάθη»
