Νίκος Μαρινόπουλος

Ήταν να μη γίνει η αρχή στην κατηγορία των Coupe-Cabriolet μοντέλων, η οποία διευρύνεται με γοργούς ρυθμούς, αν αναλογισθεί κανείς την πρόσφατη έλευση ανάλογων εκδόσεων, όπως αυτές των Peugeot 307 και Renault Megane. Σε μερικούς μήνες στο χορό θα μπει και η Opel η οποία θα εκπροσωπείται από νέο Tigra Twin Top, το πρώτο ουσιαστικά μοντέλο με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή στην γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Προφανώς θα συμφωνήσετε πως τα CC δεν προκαλούν πλέον και τόσο μεγάλη εντύπωση, όπως τουλάχιστον συνέβαινε την εποχή που εμφανίστηκε η επαναστατική -λόγω οροφής- πρώτη γενιά SLK της Mercedes-Benz ή το 206 CC της Peugeot. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει ξεχωριστό το Tigra;

Καταρχήν το γεγονός πως το γερμανικό μοντέλο είναι το πρώτο -έπεται και το Nissan Micra CC- που καταρρίπτει την γαλλική μονοκρατορία στην κατηγορία των supermini μοντέλων με μεταλλική οροφή. Τέρμα, λοιπόν, στο μονοπώλιο του 206 CC το οποίο αποτέλεσε ένα πραγματικό best seller για την Peugeot, λόγω της τεράστιας εμπορικής του απήχησης. Την ίδια πορεία ονειρεύεται για το Tigra Twin Top και η Opel. Ένα μικρό roadster με έντονη προσωπικότητα και αισθητική που τραβά βλέμματα χωρίς να χρειάζεται τον αέρα του νέου ή τον τίτλο του Cabrio of the Year -που απέσπασε το Μάρτιο- για να βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας.

Ακόμα και αν δεν το έχεις ξαναδεί, αντικρίζοντας την εμπρός όψη του αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για μοντέλο της Opel. Τα μεγάλα πολυπρισματικά φώτα που θυμίζουν το νέο Astra και η χαρακτηριστική χρωμιωμένη φάσα είναι μερικά από τα σημεία που το διακρίνουν ενώ για λόγους ομοιομορφίας στο πίσω μέρος επικρατούν τα ίδια στοιχεία. Επίσης, τα ευμεγέθη φώτα και το μεσαίο τρίτο stop τραβούν την προσοχή, η γραμμή από χρώμιο είναι περισσότερο διακριτική ενώ οι καλαίσθητοι προφυλακτήρες τονίζουν το δυναμικό look του γερμανικού μοντέλου.

Σε σχέση με το 206 CC, το μήκος και το πλάτος του Tigra υπερτερούν κατά 8,6 και 23 εκατοστά αντίστοιχα. Μολονότι το γερμανικό roadster είναι κατά ένα εκατοστό χαμηλότερο από αυτό της Peugeot, ο χώρος πάνω από τα κεφάλια των επιβατών είναι ικανοποιητικός. Επίσης, η απουσία πίσω σειράς καθισμάτων ευνοεί την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ η οποία από τα 250 λίτρα -με την οροφή αποθηκευμένη- ανέρχεται στα 440 λίτρα όταν το Tigra γίνεται Coupe.

Αν και το Tigra βασίζεται στην τροποποιημένη πλατφόρμα του Corsa, το πρώτο δεν θυμίζει σε κανένα σημείο το τελευταίο εκτός από ορισμένα κοινά μηχανικά μέρη, όπως οι κινητήρες. Στην βασική έκδοση τοποθετείται το δοκιμασμένο μοτέρ των 1,4 λίτρων, τεχνολογίας Twinport, απόδοσης 90 ίππων -το οποίο θα συνδυάζεται και με κιβώτιο τύπου Easytronic- ενώ στην μεγαλύτερη χρησιμοποιείται ο 1800άρης Ecotec, ισχύος 125 ίππων. Το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή είναι λογικό να επικεντρώνεται στην έκδοση των 90 ίππων, λόγω της χαμηλότερης τιμής πώλησης η οποία εκτιμάται πως θα ξεκινά, για την ελληνική αγορά, από περίπου 17.000-18.000 ευρώ για την βασική έκδοση.

Αν τώρα η δελεαστική τιμή εκκίνησης σας έβαλε ιδέες, τότε το επόμενο πράγμα για το οποίο, προφανώς, θα αναρωτιέστε έχει να κάνει με τον τρόπο που ο γερμανικός τίγρης κινείται στο  δρόμο. Προς το παρόν, εμείς σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε οδηγώντας το γερμανικό μοντέλο στους δρόμους γύρω από το Αμβούργο.

Συγκρίνοντάς το με το Corsa, εύκολα καταλαβαίνεις πως σχεδόν τα πάντα στο Tigra είναι περισσότερο σπορ. Η αίσθηση του τιμονιού είναι βαρύτερη, ο επιλογέας ταχυτήτων κουμπώνει καλύτερα ενώ η ανάρτηση είναι σαφώς πιο σφιχτή. Στο χρονικό διάστημα που οι καιρικές συνθήκες μας επέτρεψαν να κινηθούμε με την οροφή κατεβασμένη, διαπιστώσαμε την καλή ακαμψία του αμαξώματος με τις όποιες στρεβλώσεις να εμφανίζονται μόνο όταν περνούσαμε -με σχετικά μεγάλη ταχύτητα- από σαμαράκια.

Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση των 90 ίππων, η οποία κινείται αξιοπρεπώς χωρίς σε καμία περίπτωση να κρίνεται «βαριά». Γενικά, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου φάνηκε ουδέτερη χωρίς ωστόσο το Tigra να διαθέτει την ευελιξία ενός Ford StreetKa.

Και ενώ το «μικρό» της Opel κατασκευάζεται στην δυτική Γαλλία, στις εγκαταστάσεις της Heuliez, o πλησιέστερος ανταγωνιστής του, το Nissan Micra CC, θα παράγεται από το 2005 στo Sunderland της Βρετανίας, υπό την επίβλεψη του γνωστού καροσερίστα Karmann.

Μέχρι όμως το ιαπωνικό μοντέλο να κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους, το Tigra θα έχει να αντιμετωπίσει -από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο που θα βρεθεί και στην ελληνική αγορά- μοντέλα όπως το Peugeot 206 CC, το Ford StreetKa και το MINI Convertible. Και όπως συμβαίνει κάθε φορά, αυτός που θα πρέπει να ανησυχεί δεν είναι ο νέος της παρέας αλλά οι παλιοί…

auto.in.gr