Νίκος Μαρινόπουλος

Μάλλον δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για μια εταιρία από το να ολοκληρώσει μια χρονιά παρουσιάζοντας μια έκδοση που κοσμούν τα διακριτικά GTI. Σε αυτό το πλαίσιο η ελληνική αντιπροσωπεία της VW παρουσίασε, την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου, το ταχύτερο -προς το παρόν τουλάχιστον- Golf παραγωγής με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ισχύος 200 ίππων.

Η έλευση της συγκεκριμένης έκδοσης στην ελληνική αγορά, στις αρχές του 2005, αναμένεται να θέσει τους γρήγορους οδηγούς ενώπιον ενός μεγάλου διλήμματος. Και δεν αναφερόμαστε στην μερίδα των οδηγών που προτιμούν τα καθαρόαιμα, σπορ, αυτοκίνητα, όπως είναι για παράδειγμα το Honda Type R ή το Peugeot 206 RC. Εκεί, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, για αυτούς που αναζητούν ένα μοντέλο με racing χαρακτήρα. Υπάρχουν όμως και οι άλλοι, που δίνουν σημασία σε δευτερεύοντες τομείς, όπως π.χ. αυτός της άνεσης.



Το γερμανικό μοντέλο, ήταν αυτό που ουσιαστικά θεμελίωσε την διάσημη κατηγορία των GΤI και έδειξε τον δρόμο στους υπόλοιπους. Τι μπορεί όμως να περιμένει κανείς από το νέο Golf GTI; Προφανώς δύναμη, ασφάλεια και Gran Turismo οδική συμπεριφορά, με λίγα λόγια ότι παρείχε και το προηγούμενο, με αισθητές όμως βελτιώσεις σε όλους τους τομείς.



Χωρίς να υπάρχουν κραυγαλέες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, η παρουσία του ταχύτερου Golf γίνεται άμεσα αντιληπτή. Οι μεγάλες εισαγωγές του αέρα στο εμπρός τμήμα, τα απαραίτητα διακριτικά ισχύος, η σεμνή αεροτομή, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων πίσω από τις ζάντες των 17 ιντσών, είναι μερικά από τα σημεία που εύκολα εντοπίζει το μάτι.



Ωστόσο, όλα τα λεφτά στο Golf GTI κρύβονται πίσω από όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία. Κάτω από το καπό υπάρχει ο δίλιτρος κινητήρας, τεχνολογίας FSI, που βασίζεται στην ατμοσφαιρική εκδοχή αυτών που τοποθετούνται σε διάφορα μοντέλα του ομίλου VW. Στην περίπτωση του GTI, έχει γίνει προσθήκη συστήματος υπερτροφοδότησης -και όποια άλλη αλλαγή αυτή συνεπάγεται π.χ. το intercooler- για να αυξηθεί η απόδοση του μοτέρ στους 200 ίππους και η ροπή στα 280Nm, η οποία θεωρητικά είναι διαθέσιμη από τις 1.800σ.α.λ. μέχρι τις 5.000σ.α.λ.



Τι διαπιστώνεις οδηγώντας το νέο Golf GTI; Καταρχήν το καταπληκτικό, τόσο σε απόδοση όσο και σε ισχύ, μοτέρ του GTI. Το turbo lag -η περίφημη υστέρηση που εμφανίζεται τις περισσότερες φορές- είναι σχεδόν ανύπαρκτο ενώ η υπερπλήρωση των κυλίνδρων αρχίζει να γίνεται αισθητή στην περιοχή που είναι διαθέσιμη η μέγιστη τιμή της ροπής.



Η ανταπόκριση σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ είναι άμεση και το GTI επιταχύνει -παρά τα 1.328 κιλά του- με χαρακτηριστική άνεση. Οι αισθήσεις δεν μένουν ανικανοποίητες αφού ο ήχος που φτάνει στα αυτιά σου, σου φτιάχνει την διάθεση ενώ στο απότομα τράβηγμα του ποδιού από το γκάζι ακούς την βαλβίδα ανακούφισης (σκάστρα) να σφυρίζει. Όπως είναι λογικό, το μοτέρ φαίνεται να κοπάζει κάπως, πλησιάζοντας στον κόφτη, περιοχή όπου αρχίζει, και στα χαρτιά, να λιγοστεύει η ροπή.



Στην εθνική οδό, το Golf GTI επιταχύνει με γρήγορο ρυθμό, είναι σταθερό στην πορεία του ενώ το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζει μειωμένα επίπεδα θορύβου μιας και η τελευταία σχέση ρίχνει σημαντικά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Η άνεση που προσφέρει το γρήγορο Golf είναι ένα ακόμα σημείο που αποσπά θετικά σχόλια, αφού σε πολύ λίγες εκδόσεις του είδους θα συναντήσετε ανάλογη απόσβεση των ανωμαλιών ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι γνωστοί από τις απλές εκδόσεις.



Οδηγώντας σε γρήγορους ρυθμούς εκτιμάς, για ακόμα μια φορά, την ακαμψία του πλαισίου και τη ρύθμιση της ανάρτησης, αν και οι σκληροπυρηνικοί θα τη βρουν σχετικά μαλακή. Παρόλα αυτά, το Golf GTI στρίβει με ουδέτερο τρόπο ενώ στην περίπτωση που το παρακάνεις επεμβαίνει το -στάνταρ- ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας) για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην κανονική του πορεία.



Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι αρκετά σβέλτος, δεν σκαλώνει και το τιμόνι είναι αρκετά σαφές με την αίσθησή του να βαραίνει σημαντικά όσο ο δείκτης στο ταχύμετρο ανεβαίνει. Τα φρένα διαθέτουν μεγάλη αντοχή και σε κανένα σημείο της διαδρομής δεν έδειξαν σημείο κόπωσης. Εκτός από το δρόμο, οδηγήσαμε το Golf GTI και στην πίστα των Μεγάρων. Εκεί, το γερμανικό μοντέλο κινήθηκε γρήγορα και μόνο στις κλειστές στροφές χρειάστηκε προσοχή στη γραμμή που ακολουθούσαμε, διότι όταν το αυτοκίνητο γλιστρά παρατεταμένα τότε τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν ψαλιδίζοντας την ισχύ του μοτέρ.



Συμπερασματικά, το Golf GTI έρχεται να προστεθεί στην λίστα των γρήγορων εκδόσεων, δίπλα σε μοντέλα όπως το Opel Astra Turbo -με επίσης 200 ίππους- ενώ παράλληλα σηματοδοτεί μια νέα υπερτροφοδοτούμενη εποχή για την VW η οποία όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνει στην ιστορία, όπως το αξιόλογο, turbo, μοτέρ των 1,8 λίτρων. Ένα μηχανικό σύνολο-πειρασμός για όσους αγαπούν τις μετατροπές και τις αναβαθμίσεις. Αυτά, για να μην έχετε την εντύπωση πως στο μέλλον δεν θα υπάρξουν στο δρόμο ισχυρότερες -έστω και πειραγμένες- εκδόσεις μοντέλων με τον δίλιτρο turbo FSI.

auto.in.gr