Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου 2025
weather-icon 21o
Όσκαρ και σεξ δεν φαίνεται να πηγαίνουν μαζί

Όσκαρ και σεξ δεν φαίνεται να πηγαίνουν μαζί

Όπως όλα δείχνουν υπάρχουν ακόμη μονοπάτια που τα Όσκαρ, προς το παρόν, δεν θέλουν πραγματικά να διαβούν. Ένα από αυτά είναι το σεξ που δεν συμπληρώνει την πλοκή, αλλά την υπογράφει.

Προς μεγάλη έκπληξη όλων μας, ταινίες που θεωρείτο ότι ήταν φαβορί -και αποτελούν blockbuster-, δεν ακούστηκαν σχεδόν καθόλου στη σημερινή ανακοίνωση των υποψηφίων για Όσκαρ. Και όλες, είχαν ένα κοινό: εξερευνούσαν την σεξουαλική επιθυμία στο έπακρο.

Ας ξεκινήσουμε από το «Queer» του Λούκα Γκουαντανίνο που ακολουθεί την ήσυχη ζωή ενός μοναχικού άνδρα που ζει στην Πόλη του Μεξικού της δεκαετίας του 1950. Ωστόσο, όλα αλλάζουν με την άφιξη ενός νεαρού φοιτητή που παρακινεί τον άνδρα να δημιουργήσει επιτέλους μια ουσιαστική σχέση με κάποιον, εκφράζοντας με το σώμα του όσα δεν μπορεί να πει. Το αποτέλεσμα; Κανένας ηθοποιός (Ντάνιελ Κρεγκ, Ντρου Στάρκι) στις λίστες με τους υποψηφίους των Όσκαρ.

Σε αυτό το σημείο, χρειάζεται να αναφερθούμε και στο ανοιξιάτικο και πολύ λάγνο «Challengers» με πρωταγωνίστρια την Ζεντάγια. Η ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο κατάφερε να εμπνεύσει κάποια micro – trends του διαδικτύου όπως το tennis-core όμως δεν κατάφερε να πάρει τα ηνία της οσκαρικής κούρσας.

Συνεχίζουμε με το «Babygirl» και την Νικόλ Κίντμαν, η οποία πρωταγωνιστεί στην ταινία ως «Ρόμι». Η Κίντμαν υποδύεται μια γυναίκα που εξερευνά περισσότερο από ποτέ την σαρκική επιθυμία μετά από μια σχέση με τον ασκούμενό της. Αν και έκανε μια τεράστια εκστρατεία (και δεκάδες συνεντεύξεις) το όνομα της έλειψε από την πολυπόθητη λίστα.

Τέλος, το «Nosferatu», μια γοτθική απεικόνιση της λαγνείας στα όρια του θανάτου, δεν πήρε το βραβείο καλύτερης ταινίας που κάποιοι υπέθεταν ότι θα μπορούσε να πάρει -παρόλο που έπσασε τα ταμεία.

Καμία από αυτές δεν αποτελεί πραγματικό σοκ: οι εκστρατείες της Κίντμαν και του Κρεγκ φάνηκε να χάνουν την ισχύ τους, καθώς οι υποψηφιότητες των προγενέστερων ταινιών ξέφευγαν από τα χέρια τους, ενώ το «Challengers» μπορεί απλά να έχει ξεθωριάσει από τη μνήμη – και το «Nosferatu» μπορεί να πάρει τις υποψηφιότητες του (και την εισπρακτική του επιτυχία) ως ανταμοιβή.

Ωστόσο, αίσθηση προκάλεσε η απουσία (από την λίστα) τόσο της Πάμελα Άντερσον όσο και της Τζέιμι Λι Κέρτις για το «The Last Showgirl», μια ταινία για το μπουρλέσκ του Λας Βέγκας.

Από το «Queer» στο «Anora»

Μεταξύ των ταινιών που ήταν υποψήφιες, το «The Substance», φέρει με την εκπληκτική ειλικρίνειά του σχετικά με την ακρότητα στην οποία μπορεί να ωθηθεί το ανθρώπινο σώμα ένα παλιό, γνωστό επιχείρημα: η βία είναι πιο αποδεκτή από το σεξ όταν μιλάμε για Χόλιγουντ.

Και το «Anora», υποψήφιο καλύτερης ταινίας φέτος, φαίνεται να αποτελεί τον αντίλογο στην ιδέα ότι η Ακαδημία βλέπει με κακό μάτι τις ταινίες για σεξουαλικά θέματα: Πρόκειται, όπως και η ταινία «Hustlers», για μια στρίπερ της οποίας η δύναμη την οδηγεί σε μέρη που δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Αλλά σε μεγάλο βαθμό, η ταινία ξεφεύγει από το σεξ και μετατρέπεται σε ένα τρελό κυνηγητό μέσα στη νύχτα του Μπρούκλιν. Το «Anora» θα λέγαμε ότι επιπλέει περισσότερα σε νερά «Poor Things» καθώς αφορά περισσότερο τις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων του παρά τη λαγνεία.

Από την αντίπερα όχθη του ποταμού, στο «Queer», στο «Babygirl», και κυρίως στο «Challengers», το σεξ είναι η ιστορία – σε βαθμό που πολλοί νιώθουν άβολα.

Στα καλά νέα, οι φετινές υποψηφιότητες για Όσκαρ είναι ευρείες – εκπληκτικά πολιτικές (από το «I’m Still Here» μέχρι το «The Apprentice») και κυμαίνονται από blockbusters όπως το «Wicked» και το «Dune: Part Two» μέχρι ταινίες που δεν έχουν προβληθεί ιδιαίτερα, όπως το «Nickel Boys».

Αλλά μπορεί να υπάρχουν ακόμη μονοπάτια που τα Όσκαρ, προς το παρόν, δεν θέλουν πραγματικά να διαβούν.

*Με πληροφορίες από: Variety

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου 2025
Απόρρητο