CEOs: Γιατί θεωρούν την παρουσία τους στα social media ευεργετική;
Το LinkedIn είναι το ιδανικό πεδίο για τη δραστηριότητα των CEOs – Ποιοι πέτυχαν
- Τα κινεζικά «Περλ Χάρμπορ» πίσω από παραδεισένιους τουριστικούς προορισμούς που τρομάζουν την Ουάσινγκτον
- Πώς η Google μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
- Halloween: «Γάτες» εναντίον Ρεπουμπλικανών στην παρέλαση της Νέας Υόρκης
- Θρήνος στην Εύβοια με τον νεκρό πυροσβέστη – Βίντεο με την αεροδιακομιδή
Το προφίλ μιας εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν βρίσκεται στα χέρια των CEOs, αλλά συνήθως αφήνεται σε νεότερο, τεχνολογικά καταρτισμένο προσωπικό μιας επιχείρησης ή σε επαγγελματίες επικοινωνίας, οι οποίοι κατανοούν πώς μπορεί να γίνουν αποδεκτά.
Οι αμοιβές κάποιων CEO’s δίνουν άλλο νόημα στην φράση Golden Boys.
Πλέον όμως αναμένεται ολοένα και περισσότερο από τους διευθύνοντες συμβούλους και άλλα στελέχη της C-suite να δημοσιεύουν τακτικά σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn για να βελτιώσουν το δημόσιο προφίλ τους. Και, όπως συμβαίνει με όλους τους influencers στο διαδίκτυο, η αυθεντικότητα είναι καθοριστική.
CEOs: Σε ποια μέσα βρίσκονται
Τα τελευταία πέντε χρόνια παρατηρήθηκε αύξηση κατά 35 % των επαγγελματιών C-suite στις ΗΠΑ στο LinkedIn και αύξηση κατά 30 % στο Ηνωμένο Βασίλειο. Υπήρξε επίσης κατά 23% αύξηση των αναρτήσεων από διευθύνοντες συμβούλους σε παγκόσμιο επίπεδο σε ετήσια βάση, και το περιεχόμενό τους έχει τέσσερις φορές μεγαλύτερη εμπλοκή από το υπόλοιπο περιεχόμενο των μελών του LinkedIn.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι μπορούν να αναμένουν 39% αύξηση των ακολούθων τους μετά την ανάρτηση, σύμφωνα με το LinkedIn.
«Συχνά είναι ευκολότερο να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη με τους ανθρώπους παρά με τις εταιρικές μάρκες», σημειώνει στους Financial Times ο Dan Shapero, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας. «Έτσι, τα στελέχη, ως προέκταση της εταιρικής μάρκας, χρησιμοποιούν το LinkedIn ως έναν τρόπο για να οικοδομήσουν σύνδεση και εμπιστοσύνη με το κοινό που τους ενδιαφέρει».
Ακόμα και αν κάποιοι CEO’s, δεν θέλουν να είναι CEO’s, κατά βάθος αυτό ακριβώς πουλάνε. Όλα είναι μάρκετινγκ.
Οι πιο επιδραστικοί CEOs
Μερικοί από τους πιο επιδραστικούς διευθύνοντες συμβούλους περιλαμβάνουν τον Daniel Ek της Spotify, ο οποίος απέκτησε περισσότερους από 130.000 ακολούθους τον τελευταίο μήνα, και τον Jon Gray, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Blackstone, ο οποίος έχει παρόμοιο αριθμό followers.
Όλο και περισσότερο, όπως και με άλλες μορφές κοινωνικών μέσων, ο επόμενος στόχος του LinkedIn είναι το βίντεο, το οποίο, όπως λέει, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή στην πλατφόρμα, με τις μεταφορτώσεις να αυξάνονται κατά 34% σε ετήσια βάση.
«Το βίντεο προσφέρει ένα διαφορετικό επίπεδο σύνδεσης και εξελίσσεται σε γλώσσα του διαδικτύου», προσθέτει ο Shapero. «Ειδικότερα, τα βίντεο από στελέχη είναι από τα πλέον ενδιαφέροντα περιεχόμενα στην πλατφόρμα, επειδή οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίσουν αυτούς τους ηγέτες οργανισμών που έχουν σημασία γι’ αυτούς».
Ο Shapero, για παράδειγμα, γυρίζει τα βίντεό του αφού αφήσει την κόρη του στο σχολείο, αντλώντας έμπνευση από την προσωπική του ζωή για να συζητήσει θέματα όπως το άγχος της επιστροφής στο σχολείο και τις πληθωριστικές πιέσεις στον εργασιακό χώρο.
Θέμα ισορροπίας
Ωστόσο, η επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ του προσωπικού και του επαγγελματικού μπορεί να είναι δύσκολη.
«Ο αλγόριθμος του LinkedIn έχει μετατοπιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε αναρτήσεις που μοιράζονται γνώσεις και συμβουλές, κυρίως από ειδικούς που γράφουν για το βασικό τους θεματικό πεδίο για ένα ξεχωριστό κοινό», εξηγεί στους FT ο Jason Ball, ιδρυτής του οργανισμού μάρκετινγκ B2B Considered Content.
«Αυτό που αποδεχόμαστε όλοι σήμερα είναι ότι οι επιχειρήσεις είναι προσωπικές και οι ακόλουθοι θέλουν να ακούνε τις ιστορίες με τις οποίες έχουν κοινά στοιχεία. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζονται οι βαθιά προσωπικές αναρτήσεις, καθώς τείνουν να είναι διχαστικά, και είχαν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όλο αυτό ανήκει στο παρελθόν και η πλατφόρμα έχει προχωρήσει από τότε», πρόσθεσε.
Το κοινωνικό πρόσημο
Η πίεση τώρα αφορά τα στελέχη και να μιλήσουν για κοινωνικά θέματα. Η FTI Consulting το περιγράφει αυτό ως «περπάτημα σε τεντωμένο σχοινί». Η έρευνά της διαπίστωσε ότι το 66% των επιχειρηματικών ηγετών δεν αισθάνονται προετοιμασμένοι να μιλήσουν με αυτοπεποίθηση για κοινωνικά θέματα, ωστόσο το 75% των επαγγελματιών και το 82% των επενδυτών αναμένουν από τους επιχειρηματικούς ηγέτες να πάρουν θέση σε σημαντικά θέματα.
Ο Adrien Nussenbaum, συν-διευθύνων σύμβουλος της Mirakl, μιας γαλλικής νεοφυούς εταιρείας διαδικτυακών αγορών, χρησιμοποίησε το LinkedIn για να προειδοποιήσει για την «ανησυχητική άνοδο του εξτρεμισμού» ενόψει των γαλλικών εκλογών. «Στην καθημερινή μας ζωή ως επιχειρηματίες, προσπαθούμε να μην παίρνουμε κομματικές θέσεις. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε την ευθύνη να υπερασπιστούμε τις αρχές της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης που αποτελούν την ουσία της Δημοκρατίας μας», έγραψε.
Ο Nussenbaum δήλωσε στους FT: «Οι ηγέτες των επιχειρήσεων έχουν την ευθύνη να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους και να μιλήσουν για κοινωνικά ζητήματα αντί να εμμένουν σε ιδιοτελή εταιρικά μηνύματα».
CEOs: Προσελκύουν και προσωπικό
Η ανάληψη μιας τέτοιας θέσης μπορεί να είναι επικίνδυνη, αλλά θα μπορούσε να προσελκύσει νέο προσωπικό με αντίστοιχες ιδέες. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2022 της συμβουλευτικής εταιρείας Brunswick, όταν οι υποψήφιοι αναζητούν μια επιχείρηση στην οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν, κοιτάζουν πρώτα την ιστοσελίδα της εταιρείας και μετά τη σελίδα του διευθύνοντος συμβούλου στο LinkedIn.
Και, αφού προσελκύσουν το ταλέντο, το LinkedIn μπορεί επίσης να αποτελέσει ένα καλό φόρουμ για να το επαινέσουν. «Οι διευθυντές μπορούν να χρησιμοποιούν το LinkedIn για να αναγνωρίζουν τα επιτεύγματα και να δίνουν τα εύσημα στους υπαλλήλους τους», επισημαίνει ο Tariq Khwaja, κύριος σύμβουλος της TK Associates, μιας εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ μεταξύ επιχειρήσεων.
Τα στελέχη που πιέζονται από τον χρόνο και δεν επιθυμούν να γίνουν κοινωνικοί μέσοι που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αισθάνονται ότι είναι μια δουλειά που είναι πιο εύκολο να αναθέσουν. Ωστόσο, η Chantal Swainston, ιδρύτρια του The Heard, ενός δείκτη για τις γυναίκες στο Fintech, επιμένει ότι απαιτούνται μόνο 20 λεπτά την ημέρα για την ανάρτηση και τη συμμετοχή στο περιεχόμενο άλλων ανθρώπων.
«Τα καλύτερα προφίλ δεν διευθύνονται εξ ολοκλήρου από κάποιον άλλο», λέει. «Πρέπει να βρείτε χρόνο για να είστε στον ιστότοπο. Το LinkedIn είναι για να κάνετε συνδέσεις και να δικτυωθείτε, όχι μια πλατφόρμα στην οποία μπορείτε να φωνάξετε και μετά να εξαφανιστείτε για άλλη μια εβδομάδα».
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις