Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Νταμπλ συμφωνιών με SAIC και Rivian για την VW

Νταμπλ συμφωνιών με SAIC και Rivian για την VW

Μια νέα συμφωνία στην Κίνα με τον ήδη εταίρο της SAIC και μία νέα, με την αμερικανική Rivian με στόχο την αποκωδικοποίηση των επιταγών της σύγχρονης αυτοκίνησης σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης και software

Δύο σημαντικές συμφωνίες με διαφορά λίγων ημερών, πολλών… χιλιομέτρων και διαφορετικού περιεχομένου ανακοίνωσε ο όμιλος VW, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στα ζητούμενα και στις απαιτήσεις της αυτοκίνησης τόσο του παρόντος όσο και του μέλλοντος της αυτοκίνησης.

Η πρώτη συμφωνία αφορά μια νέα συνεργασία με την κινεζική SAIC με την οποία ήδη ο γερμανικός όμιλος έχει ήδη πλήθος δεσμών καθώς οι δύο εταιρείες μετρούν ήδη μια κοινοπραξία στην Σαγκάη όπου κατασκευάζονται συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, των VW, Audi και Skoda καθώς και ηλεκτρικής-υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα των VW και Audi τα οποία διατίθενται στην τοπική αγορά μέσω του δικτύου της SAIC.

Βάσει της νεότερης συμφωνίας και στο ίδιο ακριβώς μοτίβο θα εξελιχθούν από τον όμιλο VW, τρία νέα plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο αμιγώς ηλεκτρικά τα οποία θα κατασκευάζονται στην Κίνα από την παραπάνω κοινοπραξία. Προς το παρόν δεν έχει αποκαλυφθεί τα σήματα ποιων εταιρειών θα «φορέσουν» τα υπό εξέλιξη μοντέλα αλλά είναι δεδομένο ότι πρόκειται για μοντέλα που θα εμφανιστούν, σταδιακά, μεταξύ 2026 και 2030.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος VW έχει ήδη από τις 20 Μαΐου μια ακόμα συμφωνία με την SAIC με αντικείμενο την εξέλιξη μιας νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής η οποία επιγράφεται ως Advanced Digitized Platform και έχει ως «προορισμό» την Audi. Για την ακρίβεια όπως έχουν ανακοινώσει οι VW-SAIC, το πρώτο αυτοκίνητο της Audi που θα βασίζεται στην συγκεκριμένη υπό εξέλιξη πλατφόρμα αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του από το 2025.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η VW έχει μια ακόμα ηλεκτρική συμφωνία με την επίσης κινεζική XPeng, υπό την ισχύ της οποίας θα εξελιχθούν από κοινού δύο compact αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η συγκεκριμένη συμφωνία ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 με την VW να αγοράζει ποσοστό 4,99% στην κινεζική startup ενώ το πρώτο προϊόν της συμφωνίας θα κάνει την εμφάνισή του από το 2026 με τα σήματα της VW, έχοντας ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική η οποία θα μειώσει δραστικά το κόστος παραγωγής (έως 40%) χάρη στην πιο απλή φιλοσοφία της.

Η δεύτερη συμφωνία που ανακοίνωσε προσφάτως το γερμανικό group έχει λίγο διαφορετική στόχευση και αφορά την αμερικανική Rivian με την οποία η VW αναμένεται να δημιουργήσει κοινοπραξία προκειμένου να εξελίξουν από κοινού, αυτό που αποκαλούμε ως «software defined vehicles», δηλαδή αρχιτεκτονικές όπου τον πρώτο λόγο έχει η ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό -σε αντιδιαστολή με τα περίτεχνα μηχανικά μέρη- και οι οποίες μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις για αυτοκίνητα επαγγελματικής όσο και πολιτικής χρήσης.

Βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί, η VW αναμένεται να επενδύσει έως και πέντε δισεκατομμύρια δολάρια στην Rivian προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στις προηγμένες ηλεκτρικές της πλατφόρμες όπως αυτές που αξιοποιούνται από το ηλεκτρικό SUV R1S και το ηλεκτρικό van EDV.

Στην συνέχεια, κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, οι δύο εταιρείες αναμένεται να αποδυθούν στην εξέλιξη μιας νέας αρχιτεκτονικής με το σκεπτικό Software Defined η οποία και θα αποτελέσει αφετηρία για μοντέλα αμφότερων των εταιρειών που, θα επιχειρήσουν επίσης, μέσω της συνεργασίας τους, να μειώσουν τα κόστη παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων.

«Οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από την στοχευμένη συνεργασία μας με την Rivian η οποία θα εστιάσει στην εξέλιξη καινοτόμων τεχνολογιών σε επίπεδο αρχιτεκτονικής. Μέσω της συνεργασίας τα αυτοκίνητα μας θα ενσωματώσουν τις καλύτερες δυνατές τεχνολογικές λύσεις ταχύτερα και με μικρότερο κόστος», δήλωσε ο επικεφαλής του VW Group, Oliver Blume.

Η Rivian από την πλευρά της, σχολίασε δια στόματος του ιδρυτή και επικεφαλής της RJ Scaringe: «Ήδη από τις πρώτες ημέρες της Rivian επικεντρωθήκαμε στην εξέλιξη διαφορετικών όσο και καινοτόμων τεχνολογιών. Όταν αυτό αναγνωρίζεται από έναν από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους ομίλους στον κόσμο είναι συναρπαστικό». O ίδιος συμπλήρωσε ότι η επένδυση και η κοινοπραξία με την VW αποτελούν ιδιαίτερα ευοίωνη εξέλιξη για το επόμενο στάδιο ανάπτυξης της Rivian, εξασφαλίζοντάς της παράλληλα ευρύτερη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές μέσω του ομίλου VW.

Σημειώνεται ότι περαιτέρω λεπτομέρειες για την κοινοπραξία των δύο εταιρειών θα ανακοινωθούν σύντομα καθώς εκκρεμεί προς το παρόν η έγκριση από τις αρμόδιες αρχές.

Sports in

Στην Λουντογκόρετς ο Αγκιμπού Καμαρά

Μεταγραφή για τον Αφρικανό μέσο του Ολυμπιακού που συνεχίζει την καριέρα του στην Βουλγαρία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024