Σάββατο 15 Ιουνίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί ένα απλό φόρεμα κοστίζει τόσα πολλά; Το πείραμα με τα 6 παρόμοια φορέματα σε 6 διαφορετικές τιμές

Γιατί ένα απλό φόρεμα κοστίζει τόσα πολλά; Το πείραμα με τα 6 παρόμοια φορέματα σε 6 διαφορετικές τιμές

6 παρόμοια φορέματα, 6 διαφορετικά brands και 6 διαφορετικά budgets σε ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα.

Η Sarah Hagi συγγραφέας στο The Cut έψαχνε ένα μακρύ χυτό φόρεμα για να φορέσει αυτό το καλοκαίρι στο Τορόντο. Κάτι σεμνό, αλλά όχι κάτι πολύ επίσημο ή φανταχτερό. Θα ήταν εύκολο να το βρει. Θεωρητικά. Αλλά κάνοντας μια έρευνα στο διαδίκτυο, η συγγραφέας εξεπλάγη όταν βρήκε ελάχιστες επιλογές, πέρα από φορέματα που έμοιαζαν τόσο φτηνά όσο και οι χαμηλές τιμές τους ή μια ολόκληρη σειρά από μάρκες μόδας που δεν είχε ακούσει ποτέ πριν, που χρεώνουν 500 έως 700 δολάρια το καθένα. Τα ακριβά φορέματα δεν έμοιαζαν τόσο διαφορετικά από τα φθηνά. «Αν ξοδεύω εκατοντάδες δολάρια για κάτι, θέλω να υπάρχει κάποιος δείκτης της ποιότητάς του», δήλωσε πολύ λογικά η Hagi και συνέχισε με μια σκέψη που κάνουμε όλοι σχεδόν καθημερινά: «Ξέρω ότι όλα έχουν ακριβύνει ,αλλά επίσης σκέφτομαι, μήπως με κοροϊδεύουν;»

Η απάντηση είναι μάλλον, δυστυχώς, ναι. Σήμερα, η τιμή και η ποιότητα σχετίζονται ελάχιστα ή και καθόλου με την μόδα ακόμη και όταν δεν μιλάμε για luxury brands. Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι μέρες που μπορούσες να περάσεις ένα Σάββατο στο εμπορικό κέντρο και να φύγεις γνωρίζοντας ότι είχες δει τα καλύτερα στιλ της σεζόν. Από την εποχή της πανδημίας, λίγα καταστήματα διαθέτουν, ούτως ή άλλως, ολόκληρες τις συλλογές του brand. Αντ’ αυτού, οι αγοραστές στρέφονται στο διαδίκτυο – όχι μόνο για να αγοράσουν αλλά και για να συγκρίνουν τα κομμάτια. Το TikTok είναι γεμάτο από ιστορίες γυναικών που μετάνιωσαν για τα ποσά που σπατάλησαν για χαμηλής ποιότητας φορέματα που φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για 20χρονες influencers.

@madsmcelhinnyGrad dress catastrophe of spring 2024.♬ original sound – Madison

Τα πάντα – το κούρεμα, το Netflix, η θλιβερή σαλάτα του γραφείου σας – είναι πιο ακριβά αυτή τη στιγμή. Αλλά στη μόδα, όπου οι τιμές παρέμεναν σταθερές για δεκαετίες, το σοκ ήταν μεγάλο. Τα σημερινά fast fashion brands είναι πιο γρήγορα από ποτέ. Για να παραμείνουν στον ανταγωνισμό, πολλά «κανονικά» brands κάνουν περικοπές όπου μπορούν, συμπεριλαμβανομένων των υφασμάτων και του σχεδιασμού. Οι μικροί και ανεξάρτητοι σχεδιαστές, αυτοί που οδηγούν τους ανθρώπους να αναζητούν φθηνότερα «αντίγραφα» των best seller κομματιών τους, αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Όπως η Mara Hoffman, της οποίας η ομώνυμη εταιρία έγινε γνωστή για τις υπεύθυνες τεχνικές παραγωγής, τα ανακυκλωμένα υφάσματα και τα φορέματα σε στιλ pop corn των 600 δολαρίων που έγιναν μόδα μετά την πανδημία. Πριν λίγες ημέρες, η Hoffman ανακοίνωσε ότι κλείνει την επιχείρησή της μετά από «αγώνα που μοιάζει πολύ μακρύς για να κάνει αυτό το όραμα και αυτό το μοντέλο να λειτουργήσει».

Ο Mickey Drexler, ο έμπορος που ηγήθηκε της Gap και της J.Crew κατά τη διάρκεια της ακμής τους, λέει ότι η πολιτιστική μας εμμονή με το να πετύχουμε την καλύτερη προσφορά παίζει επίσης ρόλο στο αίνιγμα της τιμολόγησης. Πολλά brands σήμερα τιμολογούν τα ρούχα τους επίτηδες υψηλά, γνωρίζοντας ότι θα πουλήσουν το μεγαλύτερο μέρος του αποθέματός τους στις εκπτώσεις. Οι μάρκες που πωλούν μέσω πολυκαταστημάτων, εξαρτώνται ιδιαίτερα από αυτόν τον φαύλο κύκλο μόνιμης πώλησης που συχνά αφήνει τους αγοραστές να ντρέπονται αν αγοράσουν κάτι στην πλήρη τιμή του. «Αν ήμουν πελάτης, θα έψαχνα στο Google, ενώ βρίσκομαι στο κατάστημα, όλα όσα αγοράζω και θα έβλεπα πού μπορείτε να τα αγοράσετε φθηνότερα», λέει ο Drexler, ο οποίος είναι τώρα πρόεδρος της Alex Mill, η οποία προσφέρει λινά και βαμβακερά φορέματα μεταξύ 200 και 250 δολαρίων και σπάνια κάνει εκπτώσεις.

Πρόσφατα, ένα διάγραμμα που απεικονίζει το ποσοστό του πολυεστέρα στα ρούχα μεγάλων αμερικανικών εταιρειών έγινε viral στο Twitter και το Reddit, δείχνοντας πως οι φτηνές ίνες αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος όσων αγοράζουμε από φτηνές εταιρείες. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα συνθετικά υφάσματα ίσα, γεγονός που ενισχύει στην αίσθηση της σύγχυσης των καταναλωτών όταν ψωνίζουν.

@mirrorpalais♬ I’m Sorry – Brenda Lee

Η Hagi μίλησε ακόμα με τον Marcelo Gaia, έναν σχεδιαστή με έδρα τη Νέα Υόρκη, του οποίου το μικρό αλλά ταχύτατα αναπυσσόμενο brand, Mirror Palais, συχνά προκαλεί αντιδράσεις στους χρήστες των social media που βλέπουν τα νεανικά μίνι φορέματα εμπνευσμένα από τα vintage και τα διάφανα στράπλες φορέματα και περιμένουν τιμές fast-fashion.

Αντιθέτως, τα περισσότερα κομμάτια του ξεπερνούν τα 700 δολάρια, ένα επίπεδο που ορισμένοι χρήστες σχολιάζουν ότι θα περίμεναν μόνο από μια μάρκα όπως η Chanel. «Καλή τύχη να βρεις ένα φόρεμα για 800 δολάρια στη Chanel», λέει εκείνος στο στούντιό του στην Chinatown, όπου απασχολεί δεκαέξι άτομα. Αν πωλούσε τα φορέματά του για 125 δολάρια, δεν θα μπορούσε να καλύψει ούτε τα μισά από τα έξοδα κατασκευής τους.

«Όλα αυτά τα φορέματα είναι από μεταξωτό σιφόν», είπε πρόσφατα στο TikTok, μετά από ένα tweet που έγινε viral και τον κατηγόρησε ότι υπερτιμολογεί τα φορέματα από πολυεστέρα.

Τα περισσότερα από τα φορέματα του Gaia είναι φτιαγμένα από φυσικές ίνες, εξηγεί, αλλά χρησιμοποιεί συνθετικά όταν το απαιτεί το σχέδιο. «Το σώμα του φορέματος στο εσωτερικό του είναι ελαστικό νάιλον, και το έκανα επίτηδες. Ήθελα το σώμα να είναι πολύ εύκολο στην εφαρμογή και σούπερ ελαστικό», λέει. «Είναι τόσο σημαντικό να μπορείς να διακρίνεις τη διαφορά ανάμεσα σε μια εταιρεία που σου πουλάει αμιγώς φθηνά συνθετικά προϊόντα μόνο και μόνο για να πετύχει ένα πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους και σε μάρκες που χρησιμοποιούν συνθετικά ως μέρος του σχεδιασμού τους».

Για να αποδείξει την άποψή του, ο Gaia έδειξε την εικόνα μιας πολυεστερικής απομίμησης ενός άλλου από τα πιο δημοφιλή μεταξωτά του φορέματα. Αργότερα, η συγγραφέας βρήκε την απομίμηση στο AliExpress, όπου κοστίζει μόλις 30 δολάρια. Για μια σύντομη στιγμή, σαγηνεύομαι. Στη συνέχεια, κάνοντας scroll down διάβασε μια δήλωση αποποίησης ευθυνών από τον έμπορο λιανικής πώλησης: «Αυτό το προϊόν μπορεί να σας εκθέσει σε BPA, το οποίο είναι γνωστό στην Πολιτεία της Καλιφόρνια ότι προκαλεί γενετικές ανωμαλίες ή άλλες βλάβες στην αναπαραγωγή».

Το πείραμα με τα έξι φορέματα

Αυτό που θέλουν οι περισσότεροι πελάτες είναι η «αξία», κάτι που ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο να οριστεί ή να βρεθεί.

Για κάποιον είναι ευκαιρία ενώ για κάποιον άλλο σπατάλη, και όλα μπορούν να φαίνονται υπεροχα στο διαδίκτυο χάρη στο Photoshop και την τεχνητή νοημοσύνη. Μετά από όλα αυτά η συγγραφέας του άρθρου αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και να διαπιστώσει η ίδια την πραγματική αξία των ρούχων που πωλούνται στο διαδίκτυο. Διεξήγαγε ένα μικρό πείραμα. Όπου κι αν έψαχνε για φορέματα αυτή την άνοιξη, ένα στιλ εμφανιζόταν συνεχώς: ένα μίντι φόρεμα με bustier τοπ, με λεπτές τιράντες και φαρδιά φούστα. Κομψό, λίγο ρετρό, αλλά απλό και σε τόνους του λευκού ή απαλού ροζ. Έτσι αγόρασε έξι από αυτά, από έξι διαφορετικά καταστήματα και σε έξι διαφορετικές τιμές, από 14 έως 754 δολάρια. Αποφάσισε να τα πάει στην Clarissa Arocena, μια σχεδιάστρια ρούχων, της οποίας το στούντιο σχεδιαστικής ανάπτυξης στο Long Island City, Hidden in Plain Sight, συνεργάζεται με σύγχρονους και πολυτελείς οίκους. Αρκετά έμπειρη για να μπορεί, εξετάζοντας τα στριφώματα και τις ραφές να εκτιμήσει πόσο μπορεί να κοστίσει η κατασκευή του καθενός και πόσο μπορεί να κοστίσει η αγορά του. Αυτό που ήθελε η συγγραφέας είναι να μάθει πόσο αξίζουν στην πραγματικότητα αυτά τα φορέματα. Αν κάποιο, από αυτά τα έξι σχεδόν πανομοιότυπα φορέματα άξιζε να αγοραστεί.

SHEIN

Fashion Nova

Shein και Fashion Nova

Οι δυο τους ξεκίνησαν τεστάροντας πρώτα το περιβόητο Shein, όπου με 14 δολάρια πήρε μια ροδακινί εκδοχή του φορέματος κορσέ με ελαστικό στόλισμα στην πλάτη. Η Arocena θεωρεί το ύφασμα «πολύ λεπτό, πολύ πλαστικό». (Ο ιστότοπος της Shein ισχυρίζεται ότι ο πολυεστέρας είναι κατασκευασμένος από ανακυκλωμένα μπουκάλια νερού, οπότε αναμφισβήτητα είναι έτσι σχεδιασμένο). Διαδικτυακά, το φόρεμα φαίνεται να σφίγγει τη μέση, αλλά από κοντά είναι πολύ ελαστικό και άμορφο. Η μεγαλύτερη ανησυχία της Arocena, εκτός από τις συνθήκες εργασίας κάτω από τις οποίες κατασκευάστηκε, είναι το πώς θα τα πάει μετά από ένα ταξίδι στο πλυντήριο.Οι ραφές είναι ογκώδεις σε πλάτος, αλλά λεπτοραμμένες και όλες συνδέονται με μια αλυσιδωτή ραφή. «Αν μια από αυτές κοπεί, όλο το πράγμα ξηλώνεται», είπε.

Τι συμβαίνει αν πληρώσει κανείς λίγο παραπάνω, όπως ένα στιλ αξίας 48 δολαρίων από το Fashion Nova; Μοιάζει με ένα τυπικό φόρεμα fast fashion, με πλεκτό μπλουζάκι με ραβδώσεις αντί για σφηκοφωλιά, το οποίο φαίνεται πιο παιδικό από κοντά απ’ ό,τι στην ιστοσελίδα. Οι ραφές σε αυτό το φόρεμα είναι πιο δυνατές, αλλά η Arocena εξακολουθεί να ανησυχεί για το πώς θα πλυθεί. Και αυτό επίσης παρέχει λίγο σχήμα ή υποστήριξη, κάτι που θα περιμένει κάποιος που θέλει να διοχετεύσει την τάση fit-and-flare. “Μπορεί να χρειαστεί να πληρώσετε επιπλέον για να πάρετε καλά εσώρουχα, ένα κομμάτι θα σας δώσει την υποστήριξη που χρειάζεστε», είπε. Αλλά είπε ότι η τιμή είναι δίκαιη για αυτό που είναι.

House Of CB

Staud

House of CB και Staud

Στην συνέχεια εξετάζουν μια εναλλακτική λύση της τάξης των 200 δολαρίων: ένα off-white φόρεμα από το House of CB, μια βρετανική εταιρεία που βλέπουμε συχνά στο TikTok.

Η Hagi είχε ήδη δει αρκετές influencers να φορούν και να προτείνουν το συγκεκριμένο φόρεμα του brand, το Samaria. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησε σε αυτό η ειδικός Arocena είναι το βαρύ ύφασμα, ένα ελαστικό πολυμερές μείγμα. «Επειδή το ύφασμα είναι τόσο ελαστικό, μαζεύεται κατά μήκος του κάτω στρίφωματος και δημιουργεί ελαφρά κύματα στον κορμό, κάτι το οποίο δεν φάνηκε να ενοχλεί καμία από τις influencers (ή τις ακολούθους τους). Η Arocena κοιτάζει μέσα στο φόρεμα. Η εταιρία ενίσχυσε το φερμουάρ και τις τσέπες, αλλά άλλες σημαντικές ραφές έχουν μείνει ημιτελείς ή δεμένες. Τα κοκαλάκια στον κορσέ είναι τυλιγμένα με το ίδιο ύφασμα με το εξωτερικό του φορέματος, δίνοντάς του μια ογκώδη εμφάνιση.«Έχει τα φόντα για κάτι που θα έπρεπε να είναι ποιοτικό, αλλά μοιάζει φτηνό».

Στη συνέχεια πέρασαν σε μία από τις πιο δημοφιλείς προσιτές μάρκες αυτή την στιγμή το Staud, του οποίου η εκδοχή κοστίζει 375 δολάρια. Το φόρεμα είναι από βαμβακερή ποπλίνα, αν και ελαφρώς διάφανη. Οι καμπυλωτές ραφές στον κορμό του Staud υποδεικνύουν στον Arocena ότι το φόρεμα μπορεί να έχει σχεδιαστεί πάνω σε μια κούκλα, αντί απευθείας στον υπολογιστή, όπως πολλά σχέδια της μαζικής αγοράς.

Δείχνει την καμπύλη λαιμόκοψη του φορέματος: «Είναι δύσκολο να ράψεις χωρίς να φουσκώσει εδώ, όπου είναι οι ραφές στο στήθος». Της αρέσει η ποιότητα του στρίφωματος. Παρόλο που όλες οι ραφές στο εσωτερικό δεν είναι κολλημένες, είναι επίπεδες. «Μπορείς να καταλάβεις όταν κοιτάς τις ραφές, αν αρχίζουν να συσσωρεύονται, ότι ένα φόρεμα μπορεί να έχει περάσει από μηχανή «χωρίς πολλή προσοχή», είπε. Το βαμβακερό ύφασμα ποπλίνας της Staud είναι επίσης πολυτελές, είπε, κρίνοντας τελικά ότι η τιμή του είναι λογική. «Είναι ένα υπέροχο κομμάτι για το καλοκαίρι».

Ronny Kobo

Tove

Ronny Kobo και Tove

Το επόμενο φόρεμα προέρχεται από την εταιρεία Ronny Kobo και έχει αποκαλυπτική λαιμόκοψη με sweatheart ντεκολτέ και ενώ η λιανική τιμή του είναι 398 δολάρια.

Η Arocena εντυπωσιάζεται αμέσως από τον προσεγμένο σχεδιασμό, ιδίως του μπούστου, το οποίο, χάρη στο σχήμα και τις μπανέλες του, αγκαλιάζει την μέση καλύτερα από όλα τα υπόλοιπα. Στο εσωτερικό του μπούστου, το κόκαλο είναι λεπτό και λείο, το φερμουάρ είναι δεμένο και κρυμμένο από την κοινή θέα και οι ραφές είναι τακτοποιημένες. «Θα μπορούσαν εύκολα να το καλύψουν με φόδρα, αλλά δεν το έκαναν αυτό», δήλωσε η Arocena, προσθέτοντας ότι η απουσία φόδρας δεν αποτελεί απαραίτητα μειονέκτημα. “Η επένδυση είναι υπέροχη, αλλά μερικές φορές υπάρχει για να κρύψει τις αμαρτίες τους, επειδή η επένδυση μπορεί να είναι μερικές φορές 4 δολάρια το μέτρο, σούπερ φτηνή», είπε. «Αυτό είναι στην πραγματικότητα σαν κλοπή», είπε, προσθέτοντας ότι το Ronny Kobo φόρεμα θα μπορούσε λογικά να κοστίζει έως και 700 δολάρια. «Αν θέλατε να το κρατήσετε για πάντα, θα μπορούσατε να το δώσετε στην κόρη σας». Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι το σχήμα και οι λεπτομέρειες είναι μοντέρνες και μπορεί να φαίνονται ξεπερασμένες σε λίγα χρόνια.

Είναι η στιγμή της αλήθειας για το πιο ακριβό καλοκαιρινό φόρεμα του πειράματός , ένα φόρεμα από οργανικό βαμβάκι αξίας 754 δολαρίων, σχεδιασμένο από το λονδρέζικο brand Tove.

Η Arocena θαυμάζει τις στενές γαλλικές ραφές που διασχίζουν το μπούστο – όχι κάτι που μπορεί απλώς να περάσει γρήγορα από μια ραπτομηχανή. «Όταν οι ραφές είναι μικροσκοπικές και σφιχτές, υπάρχει κάποιος πιο εξειδικευμένος που πρέπει να το κάνει αυτό», λέει και επισημαίνει μια τριγωνική ραφή κάτω από το μπούστο, που επηρεάζει σημαντικά το αποτέλεσμα διαμόρφωσης του κορμού. «Δεν μπορείς να το κάνεις με τεχνητή νοημοσύνη αυτό», είπε, υποθέτοντας ότι και αυτό το φόρεμα σχεδιάστηκε με το χέρι πάνω σε μια κούκλα. Επισημαίνει την ποιότητα του βαμβακιού, το οποίο έχει υπέροχη υφή. Η Arocena συμφωνεί, προσθέτοντας ότι ο καθαρός, vintage-ικός σχεδιασμός του φορέματος σημαίνει ότι είναι διαχρονικό – άλλος ένας λόγος για να πληρώσετε περισσότερα. Και όμως, η Arocena πιστεύει ότι η τιμή είναι πολύ υψηλή. Θα περίμενε κάτι καλύτερο στο budget των 500 δολαρίων.

Τα συμπεράσματα

Τελικά μένει στον καταναλωτή να εκτιμήσει, όταν φοράει κάποιο από αυτά ή αντίστοιχα φορέματα, πώς αισθάνεται. Οι δύο γυναίκες συμφωνούν ότι το φόρεμα Tove τροφοδοτεί μια φαντασίωση της μόδας. Τα πάντα σε αυτό λένε high fashion πολυτέλεια και θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί δίπλα δίπλα στα ράφια με ένα του The Row.

Αλλά το να ψωνίζεις για καλοκαιρινά φορέματα δεν πρέπει να μοιάζει σαν να κυνηγάς μια φαντασίωση. Δεν έχει νόημα. To θέμα είναι βρεις κάτι που θα λειτουργήσει για περισσότερους από έναν από τους τέσσερις γάμους που έχεις μπροστά σου και θα φοράς ξανά και ξανά χωρίς να φοβάσαι τους λεκέδες από τον ιδρώτα.

Στο τέλος, η Hagi παραιτήθηκε από το να βρει το άπιαστο καλοκαιρινό φόρεμα της από τα πολυκαταστήματα ή κάποια από τα brands που γεμίζουν το Instagram feed της. Αντ’ αυτού, στράφηκε στο The RealReal (έναν από τους κορυφαίους vintage retailers), όπου αγόρασε ένα vintage φόρεμα Ronny Kobo, καινούργιο με τις ετικέτες – ένα λευκό μείγμα λινού και βαμβακιού με ωραίες λεπτομέρειες, όπως μεγάλα μανίκια και δέσιμο γύρω από τη μέση. Η τιμή του ήταν περίπου 300 δολάρια, λίγο υψηλότερη από αυτή που θα ήθελε να ξοδέψει, αλλά αισθάνεται καλά με την αγορά της. Εξάλλου, δεν πλήρωσε ολόκληρη την τιμή.

Πηγή Grace

inSports

Ο Παναθηναϊκός αρνήθηκε πρόταση της Ίπσουιτς για τον Ιωαννίδη

Η Ίπσουιτς φέρεται να πρόσφερε 22,5 εκατ. ευρώ στον Παναθηναϊκό για την απόκτηση του Φώτη Ιωαννίδη.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 15 Ιουνίου 2024