Δευτέρα 06 Μαϊου 2024
weather-icon 21o

Hashtag: Πώς «γεννήθηκε» το σύμβολο που απογειώνει τις δημοσιεύσεις μας 

Το σύμβολο, στη μορφή που όλοι το γνωρίζουμε, προέκυψε γύρω στον 14ο αιώνα.

Τον Μάρτιο του 2006 δημιουργήθηκε το Twitter (πλέον ονομάζεται Χ) όπου επιτρέπει στους χρήστες του να στέλνουν και να διαβάζουν σύντομα μηνύματα. Ωστόσο οι αναρτήσεις ήταν αμέτρητες και κανείς δεν μπορούσε να τις συγκεντρώσει βάση θεματολογίας.

Ο αμερικανός Κρις Μεσίνα πρότεινε μια ιδέα που έβαλε τάξη στο χάος που είχε δημιουργηθεί. Ήταν 23 Αυγούστου 2007 όταν δημιουργήθηκε το σύμβολο #Hashtag χωρίζοντας ομάδες που θα συζητήσουν το ίδιο θέμα. Και έτσι έγινε!

Αρχικά πάντως οι υπεύθυνοι του Twitter δεν πείστηκαν από την ιδέα του δικηγόρου και πρώην εργαζόμενου της Google. «Μου είπαν ευθέως ότι αυτά είναι για τους nerds και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει μόδα», θυμάται χαρακτηριστικά την αντίδραση των συνεργατών του. Η ιστορία όμως τον δικαίωσε. Σήμερα το hashtag όχι μόνο χρησιμοποιείται ευρέως στο Twitter, αλλά έχει επεκταθεί και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram.

Τα δημοφιλέστερα hashtag

Πολλά είναι τα hashtags που προκάλεσαν και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από εκατομμύρια ανθρώπους τα τελευταία χρόνια. Hashtags με μηνύματα αλληλεγγύης, θλίψης ή θυμού για παράδειγμα. Όπως όταν άνθρωποι από όλο τον κόσμο εξέφρασαν τη θλίψη τους για τα θύματα της επίθεσης στα γραφεία του γαλλικού περιοδικού Charlie Hebdo υπό το hashtag #JeSuisCharlie.

Το καλοκαίρι του 2015 στη Γερμανία το hashtag #RefugeesWelcome χρησιμοποιήθηκε πάνω από 500.000 φορές ως μήνυμα υποδοχής προς τους πρόσφυγες. Ωστόσο χρησιμοποιήθηκε και από ακροδεξιούς οι οποίοι θέλησαν να σκορπίσουν το μίσος, κάνοντας κατάχρηση του συγκεκριμένου hashtag. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά και σίγουρα δεν πρόκειται να αντιμετωπισθεί στο άμεσο μέλλον, διότι η συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα είναι ανοικτή προς όλους και δύσκολα ελέγξιμη.

Το hashtag στο Instagram

Βέβαια, το hashtag δεν έμεινε μόνο στον ενημερωτικό του ρόλο. Αργότερα, με τη… βοήθεια του Instagram το hashtag έγινε και συνώνυμο της ψυχαγωγίας. Μπορεί η μόδα των λέξεων να γιγαντώθηκε μέσα από το Twitter, αλλά το Instagram ήταν εκείνο που «απογείωσε» την χρήση της δίεσης.

«Έγινε αρκετά γρήγορα αντιληπτό ότι δύσκολα μπορεί να ξαναβρεί κάποιος φωτογραφίες χωρίς περιγραφή» επισημαίνει και ο Κρις Μεσίνα. «Αντί πολύπλοκων περιγραφών, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν απλά τα hashtags».

Ο Μεσίνα παρακολουθεί την επιτυχία του hashtag με ικανοποίηση. Αρκετά συχνά τον ρωτούν γιατί δεν το κατοχύρωσε ως ευρεσιτεχνία. Ο ίδιος απαντά: «Δεν με ενδιέφερε να βγάλω χρήματα από το hashtag. Το hashtag γεννήθηκε στο ίντερνετ και δεν θα πρέπει να ανήκει σε κανέναν».

Η ιστορία του ως σύμβολο

Το σύμβολο, στη μορφή που όλοι το γνωρίζουμε, προέκυψε γύρω στον 14ο αιώνα. Πριν χρησιμοποιηθεί στα τηλέφωνα και στο Twitter, το hashtag προήλθε από τα γράμματα «lb», τη λατινική σύντμηση της λέξης «pound». Γι’ αυτό και για αρκετό καιρό κάποιοι αναφέρονταν σ’ αυτό με αυτή την ονομασία. Μετά, οι τεχνικοί των πρώτων τηλεπικοινωνιών το ονόμασαν «octothorpe» και γι’ αυτούς ήταν το σύμβολο που έπρεπε να προσθέσουν στα πληκτρολόγια των τηλεφωνικών συσκευών.

Το όνομα hashtag προέκυψε τη μέρα που η χρήση του έγινε δημοφιλής στα social media και ήταν αυτή που εμφανίζεται μέχρι και σήμερα. Σε ένα tweet του 2007 κάποιος χρησιμοποίησε αυτό το σύμβολο για να υποδηλώσει τη δημιουργία ομάδων και ταξινόμησης θεμάτων στο Twitter.

Πώς χρησιμοποιούμε τα hashtags στο Facebook;

1. Κατ’ αρχάς, ας μην το παρακάνουμε. Τα πολλά hashtags θεωρούνται ενοχλητικά, κάτι σαν σπαμ για το συγκεκριμένο μέσο. Ένα ή δύο ανά ποστ είναι αρκετά, παραπάνω από δύο σύμφωνα με τους ειδικούς σημαίνει σοβαρό πρόβλημα στο engagement χρηστών που θέλετε να προσεγγίσετε.

2. Το hashtag στο Facebook έχει νόημα αν το προφίλ σας είναι ανοιχτό και δημόσιο. Σε διαφορετική περίπτωση είναι ορατό μόνο στους φίλους σας, οπότε τι νόημα έχει;

Στο Twitter

Και εδώ ισχύει ο κανόνας των δύο hashtags ανά tweet για μεγαλύτερη διάχυση των tweets και επίσης καλό είναι να μην πρόκειται για διαφημιστικά hashtags. Αν πάλι αναζητάτε λίγα hashtags, αλλά με τεράστια επίδραση και trend, το Twitonomy είναι μία καλή πηγή για να ξέρετε ποιο hashtag θα κεντρίσει κατευθείαν το ενδιαφέρον του χρήστη, οπότε δεν θα χρειαστεί να πολυλογήσετε.

Στο Instagram

Εδώ δεν ισχύει ο κανόνας του «λίγα hashtags και επιδραστικά». Εδώ, κάτω από κάθε φωτογραφία μπορείτε να βάλετε όσα θέλετε και που φυσικά να είναι σχετικά με το θέμα σας, για τον απλούστατο λόγο ότι θα εξασφαλίσετε 12.6% περισσότερο engagement. Πόσα όμως;, Σύμφωνα με στατιστικές ένα ισχυρό ποστ στο Instagram για να αποδώσει τα μέγιστα χρειάζεται περίπου 11 hashtags.

Επίσης, να γνωρίζετε ότι χρησιμοποιώντας τα σωστά με το αντικείμενο σας hashtags στο Google+ και στο LinkedIn κάνετε πιο ορατά τα posts, την επαγγελματική σας ιδιότητα και τις όποιες περγαμηνές σας.

Sports in

Αιχμές από τον Λάκοβιτς μετά το Μπαρτσελόνα – Γκραν Κανάρια: «Χάσαμε για λόγους που δεν καταλαβαίνω»

Σπόντες από τον Γιάκα Λάκοβιτς, μετά από την ήττα της Γκραν Κανάρια από τη Μπαρτσελόνα στην παράταση.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 06 Μαϊου 2024