Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πώς τα φίλτρα του TikTok διαμορφώνουν τις τελευταίες τάσεις της πλαστικής χειρουργικής

Πώς τα φίλτρα του TikTok διαμορφώνουν τις τελευταίες τάσεις της πλαστικής χειρουργικής

Λειαίνουν τους πόρους σας, μεγεθύνουν τα χείλη σας, διαμορφώνουν το περίγραμμα της μύτης σας και αναδιαμορφώνουν το σαγόνι σας. Σωστά;

Τα φίλτρα του TikTok είναι πιο ρεαλιστικά από ποτέ, δείχνοντάς μας πώς θα μπορούσαμε να μοιάζουμε με μερικές εύκολες επεμβάσεις – και αυτό έχει ολοένα και μεγαλύτερο αντίκτυπο στις αισθητικές επεμβάσεις που αναζητούμε.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν επίσης να ευτελίσουν τη σοβαρότητα αυτών των διαδικασιών ή να παραπληροφορήσουν, με τον Δρ Devine να λέει ότι οι ασθενείς «μερικές φορές δεν ενημερώνονται σωστά για όλους τους σοβαρούς κινδύνους που ενέχουν. Σε τελική ανάλυση πρόκειται για ιατρικές θεραπείες»

Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο από τα φίλτρα του Snapchat με τα αυτιά του σκύλου και τα φίλτρα που «ξερνούσαν» ουράνιο τόξο. Το 2024, αυτά έχουν αντικατασταθεί από ολοένα και πιο ρεαλιστικά και παραμορφωτικά φίλτρα για το πρόσωπό σας, τα οποία λειαίνουν τους πόρους σας, μεγεθύνουν τα χείλη σας, διαμορφώνουν το περίγραμμα της μύτης σας και αναδιαμορφώνουν το σαγόνι σας.

Χέρι-χέρι με διασημότητες

Στο TikTok, φίλτρα τεχνητής νοημοσύνης όπως το «Bold Glamour» και το «Teenage Look» είναι εξαιρετικά αληθοφανή, μεταμορφώνοντας το πρόσωπό σας πίξελ προς πίξελ με τρόπο που είναι σχεδόν μη ανιχνεύσιμο. Και πρόσφατα, είδαμε ένα νέο κύμα φίλτρων.

Πιθανότατα έχετε δει μερικά από αυτά να έρχονται στο feed σας: το low v high visual weight αναφέρεται στο αν το ελαφρύτερο ή το βαρύτερο μακιγιάζ είναι πιο «κολακευτικό» με βάση το μέγεθος των χαρακτηριστικών του προσώπου.

Ο Ian Michael Crumm, αισθητικός διασημοτήτων και συν-διοργανωτής του BeautyCurious Podcast, συμφωνεί ότι αυτά τα φίλτρα «συχνά απεικονίζουν ανέφικτα πρότυπα ομορφιάς» και αναφέρεται στη δημοτικότητα του φίλτρου ομορφιάς χωρίς πόρους, το οποίο προωθεί κάτι που δεν είναι φυσικά εφικτό

Το φίλτρο αναλογίας προσώπου 0,33 αναφέρεται στις «ιδανικές» αναλογίες των χαρακτηριστικών του προσώπου. Το φίλτρο canthal tilt μετρά τη γωνία κλίσης των ματιών προς τα πάνω ή προς τα κάτω, πηγαίνοντας χέρι-χέρι με διασημότητες όπως η Κένταλ Τζένερ και η Μπέλα Χαντίντ, τα χαρακτηριστικά των οποίων έχουν κάνει δημοφιλή τα λίφτινγκ φρυδιών και τα «μάτια της αλεπούς» για να επιτευχθεί μια «υψηλότερη κλίση».

@kellystrackofficial This filter is really something else 😂 should I try and do a tutorial recreating this filter with makeup? #fyp #makeup #beauty #beautyfilter #boldglamour #AXERatioChallenge ♬ original sound – Kelly Strack

Από την έναρξη των φίλτρων, αυτοί οι ψηφιακοί μετασχηματισμοί έχουν ξεπηδήσει από την οθόνη και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στον πραγματικό κόσμο. Το 2018, ο Δρ Tijion Esho επινόησε τον όρο «δυσμορφία του Snapchat», αφού παρατήρησε ότι οι ασθενείς του έφερναν όλο και περισσότερο φωτογραφίες των δικών τους προσώπων που είχαν τροποποιηθεί διακριτικά (ή όχι και τόσο διακριτικά) από τα φίλτρα του Snapchat αντί για φωτογραφίες διασημοτήτων, όπως έκαναν πριν.

Στα έξι χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, η τεχνολογία έχει γίνει απλώς πιο ρεαλιστική και διαδεδομένη. Με ποιον τρόπο, λοιπόν, η «νέες γενιές» φίλτρων του TikTok επηρεάζουν και διαμορφώνουν τις τάσεις της πλαστικής χειρουργικής;

Η «ύπουλη» αναλογία: 0,33

Αρχικά, αυτά τα φίλτρα οδηγούν σε μια αυξημένη γνώση της ιατρικής ορολογίας, μετατρέποντας πολύπλοκες διαδικασίες σε εύχρηστα και εμπορεύσιμα αιτήματα που οι άνθρωποι μπορούν να φέρουν στους πλαστικούς χειρουργούς ή τους αισθητικούς τους.

Ο Δρ Lee, πιστοποιημένος πλαστικός χειρουργός και διευθύνων σύμβουλος της Wave Plastic Surgery, λέει ότι πολλά από αυτά τα φίλτρα μέτρησης «είναι αναλυτικά εργαλεία που οι πλαστικοί χειρουργοί χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες. Το TikTok, στην αέναη αναζήτησή του για νεωτερισμούς, θα τα οικειοποιηθεί και θα τα επισημάνει στους θεατές του για ένα χρονικό διάστημα, πριν προχωρήσει στο επόμενο θέμα».

Ο Δρ Devine, πλαστικός χειρουργός και ιδρυτής του Carriages of Harley Street, συμμερίζεται αυτή την άποψη, λέγοντας ότι το TikTok δεν έχει ακόμη επιτύχει την ύψιστη προγνωστική απόδοση μέσω του AI όσον αφορά στη σωστή πρόβλεψη του πώς θα εξελιχθεί στην πραγματικότητα μια διαδικασία – αν και τα φίλτρα σίγουρα κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα πιο δημοφιλή φίλτρα συνήθως αλλάζουν τα χείλη, αντανακλώντας μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις tweakment των τελευταίων πέντε ετών.

@dudumvmiOmg now I want♬ Dodo – Speed songs ✨️

Οι χρήστες μπορεί να είναι πιο επιρρεπείς στο να βλέπουν το πρόσωπό τους αρνητικά και να αναζητούν επεμβάσεις, αν δεν «περνούν» το τεστ ενός φίλτρου – ίσως το σαγόνι τους απέχει 0,1 από την αναλογία 0,33, οδηγώντας τους να αναζητήσουν μοντέρνες επεμβάσεις όπως το filler για το σαγόνι, ακόμη και αν δεν είναι το κατάλληλο για αυτούς.

Φίλτρα ως εικόνες αναφοράς για πλαστικές επεμβάσεις;

Ο Δρ Devine συμφωνεί ότι αυτές οι «ιδανικές» αναλογίες προσώπου, οι οποίες μπορούν να αυξηθούν ή να διορθωθούν μπορούν να οδηγήσουν σε μια τοξική αυτο-εικόνα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν επίσης να ευτελίσουν τη σοβαρότητα αυτών των διαδικασιών ή να παραπληροφορήσουν, με τον Δρ Devine να λέει ότι οι ασθενείς «μερικές φορές δεν ενημερώνονται σωστά για όλους τους σοβαρούς κινδύνους που ενέχουν. Σε τελική ανάλυση πρόκειται για ιατρικές θεραπείες και θα πρέπει να λαμβάνονται ως τέτοιες».

Ο Ian Michael Crumm, αισθητικός διασημοτήτων και συν-διοργανωτής του BeautyCurious Podcast, συμφωνεί ότι αυτά τα φίλτρα «συχνά απεικονίζουν ανέφικτα πρότυπα ομορφιάς» και αναφέρεται στη δημοτικότητα του φίλτρου ομορφιάς χωρίς πόρους, το οποίο προωθεί κάτι που δεν είναι φυσικά εφικτό.

Ο Δρ Lee λέει ότι ο ίδιος, μαζί με πολλούς άλλους πλαστικούς χειρουργούς και αισθητικούς, έχει παρατηρήσει μια αύξηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν φίλτρα ως εικόνες αναφοράς για μη επεμβατικές διαδικασίες.

Τι είναι το «Barbie Botox»

Η Kaylyn Plum, πιστοποιημένη σε εθνικό επίπεδο από το διοικητικό συμβούλιο NCCPA και συνιδρύτρια του Ratio NYC, δεν είχε ασθενείς που ζήτησαν ένα συγκεκριμένο φίλτρο TikTok ως αίτημα, αλλά σημειώνει: «Νομίζω ότι αυξάνεται η ενημέρωση για τις μικρο-διορθώσεις που μπορείτε να κάνετε, επειδή υπάρχουν αυτά τα φίλτρα όπου οι άνθρωποι μπορούν να πουν: «Έι, φαίνομαι καλύτερα με αυτό».

@drrolaclinicsThe latest beauty sensation: Traptox or Barbie Botox treatment, now at Charisma Clinic! Book Now!♬ original sound – Dr. Rola Clinics

Μετά την κυκλοφορία της ταινίας Barbie, παρατήρησε επίσης ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση των αιτούντων ασθενών για «Barbie Botox», το οποίο είναι μπότοξ που χορηγείται με ένεση στους τραπεζοειδείς μύες για να μαλακώσουν οι ώμοι και να μακρύνει ο λαιμός.

Αυτή η διαδικασία, ή άλλες διαδικασίες με νέα ονομασία, όπως το jaw-slim (masseter Botox), δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά προωθήθηκαν και «πακεταρίστηκαν» σε συνδυασμό με άλλες διαδικτυακές τάσεις, κορυφώνοντας τη δημοτικότητα του αιτήματος.

*Mε πληροφορίες από Dazed | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Kellystrackofficial | TikTok | BBC

Sports in

Κυκλοφορούν και εξαφανίζονται τα εισιτήρια για το Game 4 με την Μπαρτσελόνα

Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε ότι την Μεγάλη Δευτέρα (29/4) θα τεθούν στην διάθεση του κόσμου τα εισιτήρια για το Game 4 με την Μπαρτσελόνα (2/5, 19:45).

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024